Mulla on tuossa akvaariossa nyt asustellut kaloja n. 2 kuukautta ja mietin mitä muuta sinne voisi laittaa.... On pakko ostaa kaloja vaan laji kerrallaan, kun on rahatilanne hieman heikohko

2 kpl partamonneja
4 kpl platyja
4 kpl seeprakaloja (+ niiden 5 poikasta, jotka vielä poikasverkossa..)
1 haimonni (ja tiedän kyllä, akvaario liian pieni sille, mutta kaveri antoi sen 60 litraisestaan edes hiukan suurempaan kotiin...

eli siis.. olen ajatellut ainakin suurentaa tuota platyparvea. Onko järkeä ostaa niitä lisää, kun varmaan todennäköisesti alkaa jossain vaiheessa itsestään lisääntyä?
Seeprakalojen kutu tapahtu ostosta kahden viikon kuluttua, tosin huomasin sen liian myöhään kun löysin ne 5 poikasta kasvin suojasta..

Pystyykö partamonnit pitämään akvaarion tarpeeksi puhtaana? Vai tarvitsisiko ostaa muita pohjakaloja, ja paljonko?
Seuraavaksi olen ajatellut hankkia kiilakylkiä ja miljoonakaloja..Onko sopivia keskenään? Ja ihan kommentoida saa että mitä lajeja teidän mielestä sinne sopisi....

Akvaarion mitat on muistaakseni 120x40x45, ainakin suunnilleen.. eli on ainakin pitkä ja kapea.. myös jotkut monniset kiinnostaisi.. Mitä suosittelette???? pohjana on hiekka ja lämpötila 26astetta suunnilleen. Niin ja sopisiko taistelukala sinne vai syökö platyt sen evät?

kiitos jos jaksatte vastata, mulla vähän epäselvä tämä kirjoitus..