Auttakaa sisustuksen kanssa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maria83-
Member
Member

Auttakaa sisustuksen kanssa

Viesti Kirjoittaja maria83- »

Elikkäs en oo yhtään tyytyväinen tohon akvan sisustukseen. Sanokaa mitä ihmettä sille teen. Lisäänkö jotain otanko jotain pois ja joku järkevä järjestys noille kasvaille..Ei yksinkertasesti saa tehtyä minkään näköstä sisustusta..Auttakaa osaamatonta.. :)

Toi ei oo kaunista katsottavaa...En ees hyvää selkeetä kuvaa saa otettua.

Kuva

:cry:
240l Akvaario
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

Minusta akvaariosi on kaunis. :)

Tässä voisi olla yksi "järjestäytynyt" sisustussuunnitelma: Jospa noista kaikki suikertavat kasvit siirtäisi selkeästi eri kohtiin, ja ympäröisi jokaisen korkean pusikon matalammilla, isolehtisillä kasveilla. Minusta nuo päädyt ovat oikein kivan näköiset, jos tuota samaa kaavaa noudattaen yrittäisi saada puskan myös tuohon keskelle? Myös jokin punertava tai ruskea kasvi voisi tuoda elävyyttä vihreiden kasvien joukossa.

Itse en ollut omaan tankkiin tyytyväinen, mutta kun hommasin ruskean laavakivimöhkäleen ja punaista tiikerilummetta, niin johan alkoi lyyti kirjoittaa... :mrgreen:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

Ei ole ruma minustakaan! Tuohon eteen keskelle laittaisin kääpiömiekkakasvia jos olisi oma.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Kaunishan tuo on. :) Vähän kun siirtelet vaikka juurakoita uusiin paikkoihin, niin alkaa näyttää omastakin mielestäsi kivalta. Ainakin itselläni tehoaa pieni uudelleenjärjestely, jos tuntuu, että allas on ihan hölmön näköinen.
salla_ketola
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

Omasta mielestäni kanssa kaunis, en välttämättä teksisi mitään. Mutta jos ei omaa silmääsi miellytä niin tietty kannattaa tehdä sitten jotain muutoksia, en oikeen osaa kyllä kertoa mitä...:) Musta olikin paljon apua ;)
2marjaa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Ihan hieno, paljon paljon hullumpiakin on nähty! [;)]
Ei tarvi ku vähän kasvien kasvaa ja levitä, kotiutua tuonne, niin siinä se on!
Ja iso juurakko on parempi ku monta pientä.
-uusio-harrastaja-
maria83-
Member
Member

Mistähän sellasia isoja juurakoita täältä jyväskylästä sais kun ei tahdo olla?Noi on isoimpia mitä olen kaupasta löytäny.. :(

Sellanen ruohomainen kasvi on hakusessa tuohon etualalle vielä.
Jonkun kivan kasvin haluaisin tuon oikeassa reunassa olevien saniasten tilalle..Samaa saniaista kaikki.Kun se kasvaa puskan ja se jää kellumaan sitten pintaan ja lahoaa juuresta..työläs pitää mutta nopea kasvamaan.
240l Akvaario
2marjaa
Senior Member
Senior Member

Käväsepä metsäretkellä ja kattele sillä silmällä juurakoita ja karahkoja mitä maasta tai vedestä löytyy.
Aika huoletta noita voi kerätä, eikä tarvi maksaa monia kymmeniä euroja!
-uusio-harrastaja-
tetranen_
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tetranen_ »

Minustakin todella kaunis akvaario! :D Tuohon etualalle laittaisin jotain matalaa kasvia, jos olisi minun akvaarioni :P
maria83-
Member
Member

Kiitoksia tähän mennessä tulleista palautteista. Kiva että joku edes on tyytyväinen :D

Onkos sillä väliä että mitä puuta kanto tai karahka on minkä akvaarioon laittaa?Voiko se olla tuoretta puuta tai jo kauan maassa tai vedessä ollut? Pitääkö se jotenkin käsitellä? Isohkoa kantoa ei voi oikein keittää.
240l Akvaario
Laos
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Laos »

Käyppäs reporangassa..siellä oli isoja juurakoita vielä pari päivää sitten..
"300l Etelä-Amerikkaa"
2marjaa
Senior Member
Senior Member

maria83- kirjoitti:
Onkos sillä väliä että mitä puuta kanto tai karahka on minkä akvaarioon laittaa?Voiko se olla tuoretta puuta tai jo kauan maassa tai vedessä ollut? Pitääkö se jotenkin käsitellä? Isohkoa kantoa ei voi oikein keittää.
Palstalaiset on laittaneet mäntyä, koivua, omenapuuta...Itelläni on männynoksa (ei ihan kuiva, alussa keräsi möhnää, nyt hyvä) ja kuivia juurakonkappaleita. Kalat tykkäävät jyystää niitä yhtälailla ku "mangroveakin".

Ei niille tarvi tehä muutaku harjata kuumalla vedellä hyvin! :)
-uusio-harrastaja-
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Henkilökohtaisesti olen siirtynyt XL juurakoista M ja L kokoihin, sillä suuret kannot peittävät paljon, ja esimerkiksi plekot eivät pahemmin näy kun ne möllöttävät kannon takana.

-Hieno allas muuten [;)]
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
froggie
Junior Member
Junior Member

Pientä järjestelyä vain...

Viesti Kirjoittaja froggie »

Itse tässä juuri pari päivää sitten totesin saman asian, eli oma akvani näytti aikas tollolta. Vaihdoin monnien "luolan" toisin päin ja kävin ostamassa kapeakeiholehteä ja aaltomelalehteä niin jopas muuttui kummasti! Kapeakeiholehti sopisi minun mielestä tuonne, on myös aika helppohoitoinen. Ja tosiaan, kuten muutkin sanoivat, mene metsään katselemaan juurakoita, sieltä olen omani ottanut, akvaariokaupassa neuvoivat keittämään hetken ja sen jälkeen harjaamaan kuumassa vedessä.
maria83-
Member
Member

Tietääkö kukaan onko Jyväskylässä reporanka sunnuntaisin auki??

Tänään käytiin mökillä niin kateltiin juurakkoa mutta ei sit otettu mitään kun ei tienny et millasta puuta se voi olla..eli mäntystä tai koivua noista yleisimmistä puista?
240l Akvaario
maria83-
Member
Member

Tein vähän muutoksia sisustukseen. Mitä mieltä olette nyt?

Tässä taas älyttömän huono kuva, vähän heijastuu ikkunan alaosasta valo lasiin...

[img][img]http://i26.photobucket.com/albums/c128/marika83/nyt.jpg[/img][/img]
240l Akvaario
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Minun mielestäni paljon parempi nyt, kuin ensimmäisellä kertaa. Näyttää paljon täydemmältä. En sitten tiedä onko nykyinen "kantosi" muka liian pieni. Ehkä voit kehitellä jostain vielä jonkin kolon tai muun vastaavan piilopaikan, jos kalat sellaista vaativat. Jos siellä ei kuitenkaan ole kuin yksi partis/pleko/vastaava mikä tarvitsee piiloa, niin ei kai sinne sen kummempaa tarvitse laittaa. Itse punaisen värin ystävänä suosittelen punaista piristämään. Esim. punainen tiikerilumme tai jokin punalehtinen kasvi voisi olla hauska piriste.

Sen, mitä olen lukenut täältä webistä kannoista, niin useimmat suosittelevat akvaariokaupasta hankittua tai sitten esim. omenapuuta. On kovempia kuin metsästä tai muualta hommatut. Kuulemma saattavat tuoda vähän liikaa pöpöjä muuten akvaarioon. Itselläni erittäin iso mangroven-kanto ja ei ole vielä laskenut mitään veteen näinä kahtena viikkona. Olimme yhdessä suihkussa :P ja pesin sen tiskiharjalla (akvaariota varten vain) ja siitä lähti silloin hieman mönjää. Nyt odottelen, että milloin alkaa laskea jotain veteen, jos ylipäätään laskee.
maria83-
Member
Member

Tässä uudemmassa kuvassa on siis jo eri kanto.Mä ostin tuon kannon eilen ja vaihdoin vähän järjestystä. Muutama uusi kasvikin tulihankittua jo vähän aiemmin. Löysin punaisen lumpeen mutta toinen asiakas kerkes ostaa sen ensin..ja se oli ainut taimi..
Ehkä mä jään odottelemaan että niitä ilmestys lisää kauppaan..
Tällähetkellä ei ole yhtään partamonnia eikä plekoa eikä mitään vastaavaa kalaa.. :)
240l Akvaario
2marjaa
Senior Member
Senior Member

Bueno maria 83-!
Nyt on hyvä! :D
-uusio-harrastaja-
maria83-
Member
Member

Kiitos! :D
240l Akvaario
Battlefish
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Battlefish »

Kyllä tuo ihan hyvältä näyttää, se on tietenkin makukysymys mutta minusta se on ihan OK.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”