Kommentteja näihin tarjouksiin?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kurnan keinoemo
Starting Member
Starting Member

Kommentteja näihin tarjouksiin?

Viesti Kirjoittaja Kurnan keinoemo »

1.
AKVAARIOPAKETTI 281/244 litraa
JOKI-akvaario, hopean värinen kehys
kaksoisloistevalaisin
putket 2 kpl
Fulval 4+ sisäsuodatin
termostaattiläämmitin
lämpömittari
vain 250€!
(norm. tarjouspakettihinta 310,-)
kulta tai musta väri 260,-

Suodatin taitaa olla alimitoitettu? :?

2.
Akvaariomalli: Suorakaide
Litramäärä: 252
Mitat (cm) 110 x 42,5 x 54,5
Kehyksen väri: Hopea , musta tai kulta valintasi mukaan
Hintaan sisältyy vankka massiivipuupöytä, jossa puuhylly.
Pöydän värin voit valita mallistostamme.
Tarjoushinta: 254,00 (330,00)

Mitähän tarvittava tekniikka tulee kustantamaan?

Miten niin haluan isomman? :twisted: Ehtona on kahden pienemmän poismyynti 54l ja 90l...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ekan paketin suodatin on mielestäni rajustikin alimitoitettu. Suosittelen ehdottomasti ulkosuodatinta yli 200 litran akvaarioihin.
Itse en myöskään ole koskaan oikein syttynyt Fluvalin suodattimiin, mutta niillä on toki oma kannattajakuntansa ja nämä ovat makuasioita.

Toisen akvaarion tekniikan hintaa on todella vaikea arvioida. Riippuu täysin siitä mihin ratkaisuun sen suhteen päädyt.
Itse taitaisin laittaa reippaan kokoisen ulkosuodattimen, lämmittimen, tuplaputkivalaisimen (heijastimilla) ja sisäsuodattimen. Näihin saa rahaa varata jokusen satasen helpostikin.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minä joka mielelläni laitan ulkosuodattimen altaaseen joka ylittää sadan litran rajapyykin laittaisin ehdottomasti enemmän suodatusta ekaan altaaseen. Toiseen sitten nin suuren suodattimen kuin mihin riittää rahaa, kuitenkin reippaan kokoisen, vähintään 1000-1500 litraa tunnissa työntävä malli.

Rahamäärä minkä tuohon upottaa riippuu sitten omasta kiireestään/vaatimustasostaan. Askarteleeko mattosuodattimen itse ja bongaa myyntipalstaa kunnes löytyy halvalla käytetty valaisin ja lämmitin vai meneekö lähimpään liikkeeseen ja ostaa uuden ja kauniin [;)]

Itse en kyllä koskisi tuon ensimmäisen paketin suodattimiin tikullakaan, etenkään jos niiden pitäisi sopia tuohon altaaseen.

Myös kannattaa muistaa, että ensimmäiseen pakettiin ei sisälly jalustaa (tuon kokoinen allas vaatii ehdottomasti tukevan jalustan) ja siihenkin uppoaa oma rahansa ja oikeankokoisia jalustoja saa harvemmin ostettua käytettyinä [;)]
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

En ota kantaa suodattimiin sun muihin, mutta pelkän kivan kokoisen altaan (esim. meidän himpun yli 300 litraisemme) saa uutena hintaan 196 euroa.
Ei muuta kuin tarjouspyyntöjä liikkeille, kyllä joku toimittaa edullisesti kun vain malttaa tutkia tilanteita.

Näkyivät nuo suodattimet olevan hieman satasen molemmin puolin yhdessä liikkeessä ja valaisimiahan saa hommattua muualtakin kuin akvaariokaupasta [;)]

Paitsi että itse en ole vielä löytänyt mielestäni seinälle kiinnitettävää valaisinta, kattoon ei voi laittaa kun huonekorkeus on lähempänä viittä metriä. Uskon vakaasti kuitenkin löytäväni kunnollisen valaisimen edullisemmin kuin ns. akvaariovalaisimet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”