Miten saada vesisaniainen pysymään pohjassa?
Valvoja: Moderaattorit
Miten saada vesisaniainen pysymään pohjassa?
Yritän istutella soraan, mutta aina ne vaan löytyy kellumasta jostain. Olen yrittänyt kiviä kasata ympärille, mutta ei auta. Jos ei ne kohta juurru johonkin niin heitän roskiin! Ja noita onkin sit ämpärillinen. 

Re: Miten saada vesisaniainen pysymään pohjassa?
Olisko joku kala joka kaivaa ylös? Mulle ne kelpais:DElven kirjoitti:Yritän istutella soraan, mutta aina ne vaan löytyy kellumasta jostain. Olen yrittänyt kiviä kasata ympärille, mutta ei auta. Jos ei ne kohta juurru johonkin niin heitän roskiin! Ja noita onkin sit ämpärillinen.
Tell me why we build castles in the sky?
20 vuotta sitten ainoat kasvit joita sain altaassa menestymään oli vesisaniainen ja vesirutto. Yritin pitkään saada liuskavesisaniaisia juurtumaan sorapohjaan, mutta lopulta annoin periksi ja uskoin, että ne ovat paremminkin pintakasveja. Lisäksi ne tuntuvat usein jopa kuolevan jos ne ankkuroi "väkisin" pohjaan.
/jari
Tyhmän näköisiä ne on lilluessaan kyljellään pinnalla...
Niin mulle sanottiin että kasvin tyvi ei saa olla soran alla, että vain juuret sorassa, muuten kasvi kuolee. Kun vaan pysyisivät siellä sorassa.
Juu noita on ylimääräisiä vaikka kuinka, en saa koko ämpärillistä mahtumaan altaaseeni vaikka kuinka yrittäisi. Enkä kyllä haluakaan. Parkanosta saa hakea ketä kiinnostaa.

Juu noita on ylimääräisiä vaikka kuinka, en saa koko ämpärillistä mahtumaan altaaseeni vaikka kuinka yrittäisi. Enkä kyllä haluakaan. Parkanosta saa hakea ketä kiinnostaa.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kyllä mä olen tunkenut vesisaniaisia ihan reilusti pohjahiekkaan enkä pelkkiä juuria. Minulla ainakaan eivät pohjassa kasvaessaan ole niin tuuheita kuin pinnalla vaan pyrkivät itsepintaisesti pintaa kohti eli lehdet ovat pidemmät ja kapeammat kuin pinnassa kasvaessaan. Ihan kivan näköistä silti.
Yksi keino kasvien ankkuroimiseen on etsiä pihalta pitkän mallinen kivi ja ankkuroida kasvi siihen vaikka kuminauhalla. Sorakivet sen verran särmikkäitä, että kumpparikin pysyy.
Yksi keino kasvien ankkuroimiseen on etsiä pihalta pitkän mallinen kivi ja ankkuroida kasvi siihen vaikka kuminauhalla. Sorakivet sen verran särmikkäitä, että kumpparikin pysyy.
YV:llä tavoittaa tai heli(ät)styrkka(piste)fi
Varmimmin/nopeiten FB:n kautta yksärillä https://www.facebook.com/heli69
Varmimmin/nopeiten FB:n kautta yksärillä https://www.facebook.com/heli69