Mitä mieltä olette muovisista akvaario koristeista? Itse en oikein pidä.. näyttää aivan kamalalta jos akvaariossa seisoskelee muovinen sukeltaja.. Toisaalta se on vaan oma mielipiteeni.
Ruukut on kauniita? Ja laivan hylyt.. mitä muita on? en oo löytäny kaupoista mitään erikoisempaa paitsi jokunen auto tms..
Millaisia koristeita teiltä löytyy?
Kivet ja juurakot ovat mielestäni kauneimpia koristeita akvaariossa kasvien lisäksi. Meillä ylimääräisenä "härpäkkeenä" erään kiviveistotaiteilijan lahjoittama vuolukivinen mökki kääpiöpallojen akvassa.
Tämä mieheni perhetuttava tuottaa myyntiin paljon löylyhenkiä ynnä muita mukavia koriste-esineitä, ja tämä mökkimme on koekappale ehkä myyntiin tulevista akvaariokoristeista. Teemme siis häpeilemättömästi eläinkokeita!
Kaikki luonnolliset esineet käyvät, mitä voisi vaikka luonnosta tavata samanlaisista vesissä missä kaloja uiskentelee, käyttäisin akvaariossa... En tietenkään sillein että esim. laittaisin korallinpalan makeanveden akvaarioon tai mangorovejuurakon mesivesiakvaarioon kaikki kookospähkinät, kepit ja puunrungot, kivet yms. kelpaavat.
Ite en tykkää muovikrääsästä enkä akvaarioon laittaisi niitä ja keraamiset onkalot kyllä menettelevät, mutta akvaariossa ei tällä hetkellä ole kun ei ole kirjoahvenia.
Mikäs siinä jos tykkää. Musta osa niistä on ihan veikeitä ja mun ronsunkallosta en luovu mitään hinnasta! Se on Rohee! Mutta periaatteessa kaikki miniatyyrinen-laivanrunko-tms-krääsä saa mut tuhahtamaan hieman halveksuvan huvittuneesti.
Omissa akvaarioissani en pidä mtn muovista krääsää, vain mahdollisimman luonnollisia koristeita. Vähän aikaa sitten jopa pohjakaloille laittamani ruukut vaihtuivat kookosluoliin.
Luolien lisäksi nuissa on kasveja, juurakkoja, kantoja ja kiviä. Tuommoinen kallo tosin vielä menee
Muilla muovikrääsä menettelee paremmin kuin omassa altaassa. Tosin pikkupurkkiin olen lasten iloksi laittanut haaksirikkoutuneen laivan. Periaatteessa pidän akvaarioista sitä enemmän mitä luonnollisemmilta ne näyttävät mutta juu tuo norsun kallo on hauskalla tavalla persoonallinen .
Mulla 60l. akvassa itse tehty keraaminen linnantornin raunio. On kaapissa myös pätkä muuria jossa myös torninpätkä, sekä irrallinen pyöreä torni, jonka voi laitta lappeelleen pohjalle. On tuommosta vaalean sävyistä savea.
Yleensä ottaen kaikki muovinen linnat, talot, no fishing- kyltit ja mitä kaikkee niitä onkaan kuuluu jonkun muun akvaan kun mun. Jotkut saa ne näyttämään ihan hienoilta, mutta mun akvan sisustus taidoilla pysytellään ihan luonnonmateriaaleissa ja mieluummin vielä mahdollisimman käsittelemättömässä muodossa.
En laittaisi omiin akvaarioihini mitään muovikrääsää joka ei muistuta luonnossa olevaa. Tarkoitan linnoja, arkkuja, ym. Pilaavat tunnelman. Hyvin tehdyt muoviset kivet ja vastaavat menettelevät.
Itselläni ovat muovikoristeet, laivanhylyt, sukeltajahahmot ja muut kammotukset pysyneet kiltisti akvaarion ulkopuolella. Oli minulla joskus sellainen keraaminen "No swimming"- kyltti ensimmäisessä altaassani, mutta näin tarkemmin ajatellen se oli kyllä aika karsea. Eli ei, "turhaa krääsää" ei tueta.
Hyvällä maulla tehtyjä muovikoristeita voisin kuvitella laittavani altaaseen, sellaista ei vaan vielä ole tullut vastaan, joten toistaiseksi on "vaan" kookospähkinän kuoria, kiviä ja kantoja.
Tuo "norsunkallo" on jo sellainen jonka voisin laittaa altaaseeni kasvien keskelle.
itselläni on laivan puolikkaat ja se on tällä hetkellä melkein ainoa mitä hyväksyn tuonne. Linnan miniatyyri menee jo yli, mutta avokkini haluaa pitää linnan
Itse en tykkää laivanhylyistä, koska eräs platyni jäi sinne kiinni ja oli kuollut sinne, en tiedä kauanko se siellä oli ollut . Enään kyseistä hylkyä ei akvaariossani nähdä. Itse tykkään linnastani joka akvaariossani on, sinne kalat ei jää jumiin ja "Jätti" on sen omaksunut kodikseen.
En jaksa ehdottomuuksia mihinkään suuntaan. Kantoja on kolmessa akvassa viisi, isommasta löytyy kaksi laavakiveä, lisäksi haluan täyttää akvat kasveilla. Mutta ihania keraamisia pikkuruukkuja, plus muoviset pääkallo, hajonnut ruukkurykelmä, kreikkalainen miespatsas ja röyhtäilevä rapu ovat myös olemassa, ja aina välillä ne köllöttävät jossain akvassa sulassa sovussa kaiken "aidon" kanssa.
En nyt tiedä mitä materiaalia tuo on, mutta itsellä on sellanen vahna rutattu auto akvaariossa. Siis ihan akvaarioon tarkoitettu on ja akvaarioliikkeestä ostettu. Näyttää siltä kuin ois ollu ikuisuuden vedessä. Fisut tykkää.
Noo, mutta onhan lonnossakin hylkyjä ja raunioita vedessä. Ei ehkä ihan linnanraunioita, mutta kuitenkin. Itse tykkäisin, jos akva näyttäisi siltä, kuin hylky/linna olisi ollut paristaavuotta siellä, ja kalat uiskentelee ja piileskelee sen lomassa
Toivon että tohon karheapintaseen keramiikka"torninrähjään" kasvaa pian levää sun muuta, nin tulee kauniimman näköiseksi. Täytynee koittaa saada kuvia jossain välissä.
Kivet ja juurakot täälläkin saavat äänet, eli kaikki luonolliset esineet. Erityisesti pidän tummista pellolta kerätyistä kivista vaika on niitä vaaleitakin, tummista tykkään eniten. Se on tietysti maku asiaa mistä tykkää, luonollinen viehätää enemman kuin muovi. Jokainen laitaa mitä tahtoo omaan akvaarioon kunhän ei ole kaloille haitallista.
Itsekkään en pidä krääsästä akvaariossa. Mutta poikkeukset sallitaan. Hyvin sijoitetut koristeet sopivat akvaarioon, kunhan sisustajalla on taitoa. Esim. tämä akvaario on todella hieno "krääsästä" huolimatta. klik