Kääpiörihmakalat?
Valvoja: Moderaattorit
Kääpiörihmakalat?
Heipä hei!
Olen miettinyt pitkään kääpiörihmakalan hankkimista.
Minulla on 68 litrainen akvaario ja siinä 10 neontetran parvi, sekä leopardi monnisia pohjalla. Sitten minulla on ongelman ydin, taistelukala naaras.
Taisto ei ole yksin ongelma, mutta olenkin miettinyt:
1.Tulevatko rihmakalat taisto naaraan kanssa toimeen ( eli minulla ei ole taistelukala urosta, enkä otakkaan)
Netistä olen lukenut, että joillan tämä yhdistelmä olisi mitä parhain, mutta onko muitakin mieli piteitä?
Sitten ihan rihmakaloihin.
2.Ovatko ne kovinkin vaikeita käytännössä hoitaa? (tässä tapauksessa kääpiörihmakalat)
Kirjoissa ja netissä sanotaan aina jotain muuta, mutta saisiko onnellisen omistajan kommentteja?
3.Olen lukenut että tämä perusväri "raidalinen" olisi kestävämpi kuin esimerkiksi nämä neon ja sunset muunnokset. onko totta?
Entäs jos jätetään taistelukalat pois,: 4.Millaisia kääpiörihmikset ihan yleensä ovat?
Olen miettinyt pitkään kääpiörihmakalan hankkimista.
Minulla on 68 litrainen akvaario ja siinä 10 neontetran parvi, sekä leopardi monnisia pohjalla. Sitten minulla on ongelman ydin, taistelukala naaras.
Taisto ei ole yksin ongelma, mutta olenkin miettinyt:
1.Tulevatko rihmakalat taisto naaraan kanssa toimeen ( eli minulla ei ole taistelukala urosta, enkä otakkaan)
Netistä olen lukenut, että joillan tämä yhdistelmä olisi mitä parhain, mutta onko muitakin mieli piteitä?
Sitten ihan rihmakaloihin.
2.Ovatko ne kovinkin vaikeita käytännössä hoitaa? (tässä tapauksessa kääpiörihmakalat)
Kirjoissa ja netissä sanotaan aina jotain muuta, mutta saisiko onnellisen omistajan kommentteja?
3.Olen lukenut että tämä perusväri "raidalinen" olisi kestävämpi kuin esimerkiksi nämä neon ja sunset muunnokset. onko totta?
Entäs jos jätetään taistelukalat pois,: 4.Millaisia kääpiörihmikset ihan yleensä ovat?
kääpiörihmoista
Niille kait minimi altaan suositus taisi olla 80 litraa, mutta välillä 180 ei tunnu riittävän.....vaikka on paaaljon kasveja ja pintakasvillisuutta. Mulla on sitä keltaista sunset muotoa ja ovat olleet kovinkin innokkaita kutemaan. Poikaset ovat vaan niin pieniä syntyessään ja niiden aikuiseksi kasvamisen % heikko. Mulla arviolta 500 poikasesta on kasvanut lähes aikuiskokoon 9 kappaletta. 

Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
Mulla on myös kääpiörihmapariskunta 180 l altaassa. Oikein kestäviltä ovat vaikuttaneet (normaalimuotoa), mutta ruokinnan kanssa on täytynyt olla vähän tarkempi... Normaalihiutaleruoka yksinään ei sovi ukolle. Jos saa kolme päivää vain hiutaleita, ilmestyy päähän reikiä. Tai reikien alkuja. Räkmixillä paranee heti. Että ainakin meidän ukko on reikätaudille herkkä. Tarvitsee siis laadukasta ruokaa.
Vedenvaihdotkin ovat joskus venyneet kahden viikon väleihin, eivätkä ole olleet moksiskaan.
Vedenvaihdotkin ovat joskus venyneet kahden viikon väleihin, eivätkä ole olleet moksiskaan.
Moi! Mulle myytiin akvaariokaupassa..
..tänään kääpiörihmakalapariskunta 50-litraiseen akvaarioon, sanoivat että riittää..Nyt mietin että eikö ehkä riitäkään kun toi (käsittääkseni) naaras koko ajan näykkii tota urosta jos vaan näkee sen eikä niitten yhteiselo näytä yhtään sopuisalta!!!! Mietinki jo et täytyykö mun yrittää palauttaa ne vai mitä..?? Onko näin kuten myyjä sanoi, että toi "raidallinen" on uros ja yksvärinen naaras? Naaras on punanen ja sininen yläevä, uros puna-siniraidallinen, noin suunnilleen. Auttakaa!
On mullakin ihan molemmat värillisiä. Ne kalat on ihan eri muotosia jos katot tarkkaan. Naikkosella on semmoset pyöreemmät ne evien päät.
Ja kyllä noita naisiaki on nykyään erivärisiä. Ainakin mitä oon täältä lueskellu ja ite nähny. 

Kun mies puhuu naiselle rivoja se on seksuaalista häirintää, mutta kun nainen puhuu miehelle rivoja se on 9,99€/min + pvm
Mutku
Mun mielestäni noitten evissä ei oo mitään eroo!!! Molemmat on kirkkaan värisiä, toinen tommonen "sunset" käsittääkseni ja toinen raidallinen. Ei kummalkaan ihan pyöree ole se selkäevän kärki mut ei piikkiteräväkään..
Jos palautan toisen ja saan naaraan tilalle niin kannattaa varmaan säästää toi "pätijä" kun se on niiin elinvoimanen ja terveen näkönen, toi toinen on muuttunu araks ja siihen on tullu ihan ku loukkaantumisen jälkiä jo päähän
-----------------
...nyt kun luin noita kääpiörihmiskeskusteluja niin ymmärsinkö oikein että toi raidallinen olis luonnostaan kestävämpi..? Äh, miten tää on näin vaikeeta! alan jokatap. olla aika vakuuttunu että kaks urosta ovat mulle myyneet, kumpi sitten on tullut jäädäkseen se selviää aamulla kun toinen lähtee takas kauppaan.
Jos palautan toisen ja saan naaraan tilalle niin kannattaa varmaan säästää toi "pätijä" kun se on niiin elinvoimanen ja terveen näkönen, toi toinen on muuttunu araks ja siihen on tullu ihan ku loukkaantumisen jälkiä jo päähän

-----------------
...nyt kun luin noita kääpiörihmiskeskusteluja niin ymmärsinkö oikein että toi raidallinen olis luonnostaan kestävämpi..? Äh, miten tää on näin vaikeeta! alan jokatap. olla aika vakuuttunu että kaks urosta ovat mulle myyneet, kumpi sitten on tullut jäädäkseen se selviää aamulla kun toinen lähtee takas kauppaan.
Raidallinen
Raidallinen on sitä perusmuotoa, jonka pitäisi olla kestävämpi, kuin esim. keltainen sunset-muoto, lisäksi on olemassa koboltin värinen muunnos. Jos tälläisen joku bongaa laittakaa viestiä tulemaan! Perus kääpiörihma naaras on aika lailla väritön, mutta sunset muodossa naaraskin on melko kirkkaan keltainen ja sen tunnistaakin selvästi vain yläevästä.
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.