Uusi akva
Valvoja: Moderaattorit
Uusi akva
Itselllä on ollut muutama kuukausi pystyssä 100l akva ja olen täysin hurahtanut tähän harrastukseen.
Nyt eteen on kuitenkin tullut kauhea houkutus hankkia isompi allas, kun olisinkin tajunnut hankkia heti suuremman altaan niin tätä ongelmaa ei nyt olisi.
Tiedän vain kuka meillä ei ole innostunut suuremmasta altaasta (mies).
Onko muille käynyt näin?
Nyt eteen on kuitenkin tullut kauhea houkutus hankkia isompi allas, kun olisinkin tajunnut hankkia heti suuremman altaan niin tätä ongelmaa ei nyt olisi.
Tiedän vain kuka meillä ei ole innostunut suuremmasta altaasta (mies).
Onko muille käynyt näin?
Mä hommasin ekan akvaarioni (128l) vuosi sitten. Ihan kivasti sen kans on mennyt ja nyt kun syksy koitti, aloin haluamaan toista.. Mies oli eka ihan hirmusti vastaan, mut sit se vaan jotenkin soputui (kai ku mä vaan selasin myynti-ilmoja kaiket illat, eikä se päässy koneelle pelaamaan
) ja eilen (koska kello on jo yli puolen yön) kävin sitten hakemassa uuden akvan (180l). Tän illan oon väkertänyt siihen uutta taustaa (leivinpaperia, saunan pesästä hiiltä ja avot, kalliotausta syntyi..), huomenna lähden hiekkakuopalta "pöllimään" hiekkaa, jota pääsen sit pesemään ja sit saa laittaa altaan kypsymään.. Saa nähdä jääkö tähän vai oonko taas ens syksynä ostamassa uutta?

Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
54l kaikki sai tosiaan alkunsa jotain 4 vuotta sitten... Allaskin oli omasta takaa.
Sit kaveri luovutti oman akvaarion(207l) kans ku ei mielenkiinto riittänyt, no se piti ostaa ku halvalla sai.
Pienempi muutti äidilleni.
Sit 207l tuli pieni halkeaman alku jonka takia oli taas hyvä syy ostaa uusi. Tietty liikkeestä kateltiin suurin mitä sillä hetkellä oli, eli 240l.
Puoli vuotta sitten äitini väsähti 54l hoitamiseen ja koska siinä oli kaikki jo valmiina oli helppo puhua mies ympäri. Kun mitään ei tarvi hankkia!
Ja ukko sai ostaa toisen koiran(nyt on tasapeli).
Nyt olen luvannut myydä molemmat altaat 300-500l altaan tieltä.
Kyllä miehet on helppoja puhua ympäri!!
Sit kaveri luovutti oman akvaarion(207l) kans ku ei mielenkiinto riittänyt, no se piti ostaa ku halvalla sai.

Pienempi muutti äidilleni.
Sit 207l tuli pieni halkeaman alku jonka takia oli taas hyvä syy ostaa uusi. Tietty liikkeestä kateltiin suurin mitä sillä hetkellä oli, eli 240l.
Puoli vuotta sitten äitini väsähti 54l hoitamiseen ja koska siinä oli kaikki jo valmiina oli helppo puhua mies ympäri. Kun mitään ei tarvi hankkia!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt olen luvannut myydä molemmat altaat 300-500l altaan tieltä.
Kyllä miehet on helppoja puhua ympäri!!

Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
http://kuvablogi.com/blog/5069/
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Hui, onneksi avolla on sama harrastus kuin meikäläiselläZessu kirjoitti:Kun kerran yhdessä asuu, niin täytyy tietysti kunnioittaa toisenkin mielipidettä. Mutta väsytystaktiikka on hyvä, joka päivä puhuu asiasta vähän, niin kyllä hän lämpenee sille. Toimii ainakin meillä

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hulluus on tarttuvaa, mutta olisi hyvä jos edes toinen osapuoli pistäisi jarrua välillä.-Alix- kirjoitti:Hui, onneksi avolla on sama harrastus kuin meikäläiselläZessu kirjoitti:Kun kerran yhdessä asuu, niin täytyy tietysti kunnioittaa toisenkin mielipidettä. Mutta väsytystaktiikka on hyvä, joka päivä puhuu asiasta vähän, niin kyllä hän lämpenee sille. Toimii ainakin meilläEipä tarvitse keskustella moisista asioista kun joka nurkka on jo altaita täynnä ja viimeiset roposet uppoavat samaan harrastukseen
Ja meillä vallitsee sellainen ilmapiiri, että jos toinen oikeasti ihan kamalasti haluaa jotain (joka on rahallisesti järkevä toteuttaa...) niin eipä toinen ole esteenä.
Eräässäkin Oululaisessa perheessä on olohuone optimoitu enemmänkin akvaarioille, itseasiassa lattiakaiuttimet myytiin pois tieltä, jotta päästään järjestämään tilaa vielä yhdelle akvalle joka haetaan maanantaina... sitten ei saa enää mahtumaan kuin korkeintaan poikasakvan tuon 250 altaan alle

Eli nyt ei tuohon n.15-16m2 tilaaan enää muuta mahdu, kun sielä on (maanantaina) 460+450+250+140, eli tarpeeksi vettä.
...
Säpä oletkin Alix harvinaisen onnekas
Saisimpa tuon omanikin innostumaan...
No, myöntäähän se että ne akvaariot on hienon näköisiä sisustuselementtejä, mutta ei tajua miksi niitä pitää olla jokapaikassa
Tosin meillä on vasta 325l, 45l ja poikasallas 20l, mutta tulossa on lisää... Olen kyllä kertonut makuuhuoneeseen tulevasta 1000 litraisesta ja olohuoneen paludaariosta, mutta se ei luultavasti tajua että olen tosissani vaan luulee että vitsejä veistelen
Tosin suunsa saa suppuun aika hyvin sillä, että muistutan miksi menin töihin opiskelujen ohella
Eipä sitten voi vastaakaan pistää, itsehän akvarahat tienaan. Sitäpaitti itse on ostanut tietokoneita pari kappaletta, musiikintekolaitteita joiden tarpeellisuutta minä en ehkä täysin ymmärrä niin että tasoissa ollaan
Jos kysyisin että "saanko ostaa 1000 litrasen akvaarion tohon meiän makuuhuoneeseen" niin vastaus olisi ehdoton ei. Ei se nyt sitten vihanenkaan koskaan ole, kun näkee mun innostuksen
Että sillä tavalla kumpikin kunnioittaa ja ymmärtää ja rakastaa toista että aika vapaasti saa itseään toteuttaa 
------------------
Niinhän se hulluuskin on kulttuurisidonnainen käsite, "maallikoiden" mielestä yli yksi akvaariota taloudessa tai yli 300 litranen on hulluutta, kun taas tällä palstalla tavallinen määrä on 3-8 ja tuo 300 litranen pienehkö...
Niin että miksi ei voisi olla olohuone täynnä akvaarioita jos se on se miten haluaa elää? Onhan sitä paljon hullumpaakin...
Mun äitillä on naapuri jolla on talo täynnä televisioita, niitä on jopa ulkona kuistilla ja sisätiloissa televisioita päällekkäin ja kaikki päällä...

No, myöntäähän se että ne akvaariot on hienon näköisiä sisustuselementtejä, mutta ei tajua miksi niitä pitää olla jokapaikassa

Tosin meillä on vasta 325l, 45l ja poikasallas 20l, mutta tulossa on lisää... Olen kyllä kertonut makuuhuoneeseen tulevasta 1000 litraisesta ja olohuoneen paludaariosta, mutta se ei luultavasti tajua että olen tosissani vaan luulee että vitsejä veistelen

Jos kysyisin että "saanko ostaa 1000 litrasen akvaarion tohon meiän makuuhuoneeseen" niin vastaus olisi ehdoton ei. Ei se nyt sitten vihanenkaan koskaan ole, kun näkee mun innostuksen

------------------
Niinhän se hulluuskin on kulttuurisidonnainen käsite, "maallikoiden" mielestä yli yksi akvaariota taloudessa tai yli 300 litranen on hulluutta, kun taas tällä palstalla tavallinen määrä on 3-8 ja tuo 300 litranen pienehkö...

Niin että miksi ei voisi olla olohuone täynnä akvaarioita jos se on se miten haluaa elää? Onhan sitä paljon hullumpaakin...
Mun äitillä on naapuri jolla on talo täynnä televisioita, niitä on jopa ulkona kuistilla ja sisätiloissa televisioita päällekkäin ja kaikki päällä...
-
- Senior Member
Jos olisi ostanut sen isomman heti, niin aika varmasti sekin tuntuisi nyt pieneltä
. Mä ostin omaan kotiin muutettuani heti 140-litraisen akvaarion, joka tuntui niin valtavalta lapsuudenkotiin jääneen pikkuakvaarioon verrattuna. Jonkin ajan kuluttua se ei enää näyttänyt ollenkaan niin isolta.
Kolme ja puoli vuotta sitten hankin 200-litraisen muuttaessani avokkini kanssa kaksioon. 140-litraisen malli ei tyydyttänyt ja 200-litrainen oli suurin, johon silloin oli varaa. Toisaalta olisi tilaongelmakin isomman kanssa, kun meilläkin on noita musiikkilaitteita. Jokin aika sitten avokkini kuitenkin totesi, että jos tuota tuolia vähän siirtäisi, niin kyllähän tuohon isompikin mahtuisi
. Rahatilanne ei ikävä kyllä anna myöten. Muuten se isompi akva ehkä tänne tulisikin.

Kolme ja puoli vuotta sitten hankin 200-litraisen muuttaessani avokkini kanssa kaksioon. 140-litraisen malli ei tyydyttänyt ja 200-litrainen oli suurin, johon silloin oli varaa. Toisaalta olisi tilaongelmakin isomman kanssa, kun meilläkin on noita musiikkilaitteita. Jokin aika sitten avokkini kuitenkin totesi, että jos tuota tuolia vähän siirtäisi, niin kyllähän tuohon isompikin mahtuisi

Näin se on, mikään ei lopulta riitä!
Ole onnellinen, että edes toisella teistä on järjenhäivä päässään! Pahinta on se, kun molemmat ovat yhtä hurahtaneita - niinkuin vaikka meillä: Miksi muuten vaikka lapsen ulkohaalari, joka maksaa 140 € on olevinaan kallis, mutta silmää räpäyttämättä voi hankkia pari samanhintaista kalaa...!
Ole onnellinen, että edes toisella teistä on järjenhäivä päässään! Pahinta on se, kun molemmat ovat yhtä hurahtaneita - niinkuin vaikka meillä: Miksi muuten vaikka lapsen ulkohaalari, joka maksaa 140 € on olevinaan kallis, mutta silmää räpäyttämättä voi hankkia pari samanhintaista kalaa...!
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Harmillisen usein on niin että pariskunnasta vain toinen on hurahtanut akvaarioihin
. Niin myös meillä, minä laittaisin monta keskikokoista allasta ja yhden ison ja tietenkin poikasaltaita muutaman, mutta "joka huoneeseen noita akvaarioita ei sitten tarvi ostaa." Tällä hetkellä talossa on 180l+112l+tyhjä 80l, ja mies oli repiä pelihousut kun juttelin äidin kanssa puhelimessa, ja hän oli löytänyt varastosta vielä n.20l muovisen poikasaltaan ja lupauduin ottamaan sen meille
. Neuvottelut 500+l altaasta on kesken, mutta mies ei anna tuoda enempää pönttöjä tähän taloon ennen kuin pienempiä saadaan myytyä vähemmäksi, tyhmää
. Se ei voi millään ymmärtää että haluaisin perustaa amerikka- altaan; lehtikaloja, tetroja, joku kaunis pleko... Eihän sinne nyt noita aasialaisia vois millään sekoittaa...
Hulluutta on monenlaista, mies pelaa netissä kiekkopörssiä, mikä taas ei minun jakeluun kolahda millään lailla, mutta koetan nyt taktikoida ja antaa hänellekin hiukan nettiaikaa ja olla kovin kiinnostunut, jos vaikka se vähän pehmenis mun hulluudelle;)

Hulluutta on monenlaista, mies pelaa netissä kiekkopörssiä, mikä taas ei minun jakeluun kolahda millään lailla, mutta koetan nyt taktikoida ja antaa hänellekin hiukan nettiaikaa ja olla kovin kiinnostunut, jos vaikka se vähän pehmenis mun hulluudelle;)
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Täällä taitaa tuosta miehestäkin olla kasvamassa jonkun sortin akvaristi, koska ensi viikolla mennään hakemaan hälle "omia kaloja" yhteen altaaseeni. Odottelee jo innolla ja aikoo antaa niille nimetkin
Muutenkin on ollut kovasti myötämielinen vaikka on joutunut noita lootia muuttamaan ja muutenkin siirtelemään. Kaikesta vaivasta huolimatta akvaariot ovat kuulemma normaalisti oikein mukavia ja kivaa seurattavaa. Nykyistä isommille tarttee vain kuulemma hommata muuttofirma kuskailemaan... Sikäli siis ajattelen ihan turvallisin mielin mahdollista yhteenmuuttoa tulevaisuudessa, tuskin pistää kapuloita rattaisiin jos haluan lisää altaita, tai muita lemmikkejä. Enpä minäkään kiellä ostamasta uusia soittimia tai muuta, ehk joskus sitten toisella on oma studio ja mulla oma akvaariohuone. No, haaveilla saa
Ja ihan alkuperäiselle kirjoittajalle, kyllä, tämä homma vie järjen, rahat ja mielenrauhan
(jälkimmäisen lähinnä siksi, että vähän väliä sitä miettii, miten se ja se kala olisi saatava, mutta kun ei sovi olemassaoleviin kokoonpanoihin, niin tarttis sitten varmaan myös uuden altaan...)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja ihan alkuperäiselle kirjoittajalle, kyllä, tämä homma vie järjen, rahat ja mielenrauhan