Minulla on 85 litranen akvaario joka on pyhitetty marmoriravuille. Tai no on siellä 5 kirsikkabarbia. Akvaarion olen sisustanut juurakoilla ja ravut viihtyvät. Eivät tappele keskenään sillä piilopaikkoja on riittävästi. Vaikka tuntuuhan tuo litra määrä pienelle mutta minkäs teet kun lisääntyvät itekseen. Olen aikoinani tykännyt noista ravuista paljonkin mutta ole jo kyllästynyt niihin.
Ongelma onkin siinä että haluaisin vähentää akvaarioiden määrää ja tuota rapuakvaariota en juurikaan katsele. Ruokin ja vaihdan vedet. Mutten saa siitä mitään iloa.
Kukaan ei tuota minulta osta. Ja akvaariota en voi myydä ennen kuin ravut ovat lähteneet. Liikkeet eivät ota rapuja vastaan kun eivät saa niitä myytyä.
Ravut voivat hyvin ja viihtyvät joten sääliksi käy niitä jos kattilaan joutuvat.
Mitä ihmettä teen? Joudunko hoitamaan tuota akvaariota lopun ikäni vai joudunko ravunkeitto hommiin.
Ideoita kaipailen.
Mitä teen ravuille?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Pakkaseen ja räkmiksiin.
Tulevat ainakin hyötykäyttöön, jos kukaan ei huoli.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Mitenkäs nuo pakastetaan. Ei kai niitä voi vaan suoraan pakkaseen laittaa. Tuntuu aika julmalle. Hidas ja kivulias kuolema.
Keittäminenkin tuntuu ilkeelle mutta on ainakin nopeampi tapa.
Mitenkäs ravut voi muulla tavalla lopettaa?
Toivottavasti joku nuo minulta ottaisi ettei tarvitse massamurhaa tehdä.
Räkmix ei minun kaloille tunnu kelpaavan. Jos joku haluaa rapua räkmixiin niin tulkaa vaan hakemaan. Mutta elävänä saatte viedä.
Keittäminenkin tuntuu ilkeelle mutta on ainakin nopeampi tapa.
Mitenkäs ravut voi muulla tavalla lopettaa?
Toivottavasti joku nuo minulta ottaisi ettei tarvitse massamurhaa tehdä.
Räkmix ei minun kaloille tunnu kelpaavan. Jos joku haluaa rapua räkmixiin niin tulkaa vaan hakemaan. Mutta elävänä saatte viedä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen