Mitä teen ravuille?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nanna
Junior Member
Junior Member

Mitä teen ravuille?

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Minulla on 85 litranen akvaario joka on pyhitetty marmoriravuille. Tai no on siellä 5 kirsikkabarbia. Akvaarion olen sisustanut juurakoilla ja ravut viihtyvät. Eivät tappele keskenään sillä piilopaikkoja on riittävästi. Vaikka tuntuuhan tuo litra määrä pienelle mutta minkäs teet kun lisääntyvät itekseen. Olen aikoinani tykännyt noista ravuista paljonkin mutta ole jo kyllästynyt niihin.

Ongelma onkin siinä että haluaisin vähentää akvaarioiden määrää ja tuota rapuakvaariota en juurikaan katsele. Ruokin ja vaihdan vedet. Mutten saa siitä mitään iloa.

Kukaan ei tuota minulta osta. Ja akvaariota en voi myydä ennen kuin ravut ovat lähteneet. Liikkeet eivät ota rapuja vastaan kun eivät saa niitä myytyä.

Ravut voivat hyvin ja viihtyvät joten sääliksi käy niitä jos kattilaan joutuvat.

Mitä ihmettä teen? Joudunko hoitamaan tuota akvaariota lopun ikäni vai joudunko ravunkeitto hommiin.

Ideoita kaipailen.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Pakkaseen ja räkmiksiin. [;)] Tulevat ainakin hyötykäyttöön, jos kukaan ei huoli.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Nanna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Mitenkäs nuo pakastetaan. Ei kai niitä voi vaan suoraan pakkaseen laittaa. Tuntuu aika julmalle. Hidas ja kivulias kuolema.

Keittäminenkin tuntuu ilkeelle mutta on ainakin nopeampi tapa.

Mitenkäs ravut voi muulla tavalla lopettaa?

Toivottavasti joku nuo minulta ottaisi ettei tarvitse massamurhaa tehdä.

Räkmix ei minun kaloille tunnu kelpaavan. Jos joku haluaa rapua räkmixiin niin tulkaa vaan hakemaan. Mutta elävänä saatte viedä.
Kiffe
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiffe »

itse vein 80 marmoriravun poikasta tampereen viherkalaan. itse asun porissa. ne ainakin otti ne vastaan...
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Poikasille olis täällä käyttöä,jos pieniä löytyy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”