Ja eikun takasin tuijottelemaan
No nyt on pallosia!
Valvoja: Moderaattorit
No nyt on pallosia!
Kävin tänään ostamassa kauan haikailemiani kääpiöpallosia! Tai melkein tuntuu että niiden oli ihan tarkoitus tulla meille...ajoitukset ja kaikki suunnitelmat meni niin nappiin.
wow! Tyynesti lipuvat joka nurkan nuohoten ja tutkien, välillä tulevat lasiin kiinni kuin kysymään onko joku hätänä
ja jatkavat matkaa. Ja kova oli nälkä - surviaista imeskeltiin joukolla niin että puhuri kävi!
Ja eikun takasin tuijottelemaan
.
Ja eikun takasin tuijottelemaan
-
Taju
- Advanced Member

- Viestit: 1225
- Liittynyt: 16:42, 20.05.2005
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Turku
Onnea uusille palleroille! Loistotyyppejä ovat kyllä!
Ruokintavinkki: meillä alkoi mennä aika äkkiä kaikki madon mallinen, vaikka ei survaria olisikaan - musta hyttysentoukka, sulkasääskentoukka, artemia jne. Näillä saa aluksi laajennettua ruokavaliota. Nyttemmin menee myös kuivattu survari ja tubifex (viimeksi mainittu tosin nälkävarauksella - syödään jos on nälkä eikä muuta saatavilla). Tuntuivat luopuvan aika äkkiä meillä tuosta päähänpinttymästä, että ainoastaan kaikki pitkulainen ja punainen on ruoaksi kelpaavaa. Nykyään: "Kunhan se on mato. Close enough." Kun saisi ne vielä syömään tuota vesikirppua, niin siinähän olisi jo aika komia menyy.
Ruokintavinkki: meillä alkoi mennä aika äkkiä kaikki madon mallinen, vaikka ei survaria olisikaan - musta hyttysentoukka, sulkasääskentoukka, artemia jne. Näillä saa aluksi laajennettua ruokavaliota. Nyttemmin menee myös kuivattu survari ja tubifex (viimeksi mainittu tosin nälkävarauksella - syödään jos on nälkä eikä muuta saatavilla). Tuntuivat luopuvan aika äkkiä meillä tuosta päähänpinttymästä, että ainoastaan kaikki pitkulainen ja punainen on ruoaksi kelpaavaa. Nykyään: "Kunhan se on mato. Close enough." Kun saisi ne vielä syömään tuota vesikirppua, niin siinähän olisi jo aika komia menyy.
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Viestit: 6450
- Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Espoo, HAS
Kilometrin päästä olisit saanut samoja kaloja 7,50 € / kpl ja 75 € hintaan 12 kpl
Hintoja kannattaa vertailla.
Hintoja kannattaa vertailla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
2marjaa
- Senior Member

- Viestit: 530
- Liittynyt: 16:58, 05.01.2006
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Pohjois-Lappi
olisit tingannu, varmasti oisit saanu alennusta!matami kirjoitti:Kiitos ruokavinkeistä -menuuta laajennetaan tarpeen mukaan. Kotiloita kyttäävät jo saalistusilmeellä, kiertelevät niin että tuskanhiki näkyy () kotilon otsalla!
Pallerot ostin Akvaariokeskuksesta, maksoivat kympin kipale.
Menee varmaan pitkälle iltaan tuijotellessa puolin ja toisin
-uusio-harrastaja-
Ihan turha murehtia josko jostain olisi saanut halvemmalla, kalasethan ovat nyt uudessa kodissaan ja omistaja ilmeisen tyytyväinen
Nuo ovat ilmeisestikin samoja pikkuisia kun kävin viime- vaiko toissaviikolla (taas) tuijottelemassa - ihan kun ei omat takaisintuijottelijani riittäisi
Olivat minusta mukavan - jopa ihmeellisen pyöreitä, usein kun noiden akvaarioliikkeisiin tulleiden mahat näyttävät ammottavan tyhjyyttään.
Meillä ovat kunnon nirsoilijoita. Kaksi niistä tosin on oppinut vaanimaan ja popsimaan elävää artemiaa (annan siinä sivussa samalla kun albien poikasillekin). Kierteiset ovat usein liian isoja/kovia, joten kannattaa kokeilla murskata niitä ja tipauttaa altaan pohjaan - ja vaaniminen, kiertely ja hyökkäily jatkuu
Nuo muuten sitten näyttävät AINA nälkäisiltä, eli ei kannata mennä siihen lankaan![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nuo ovat ilmeisestikin samoja pikkuisia kun kävin viime- vaiko toissaviikolla (taas) tuijottelemassa - ihan kun ei omat takaisintuijottelijani riittäisi
Meillä ovat kunnon nirsoilijoita. Kaksi niistä tosin on oppinut vaanimaan ja popsimaan elävää artemiaa (annan siinä sivussa samalla kun albien poikasillekin). Kierteiset ovat usein liian isoja/kovia, joten kannattaa kokeilla murskata niitä ja tipauttaa altaan pohjaan - ja vaaniminen, kiertely ja hyökkäily jatkuu
Nuo muuten sitten näyttävät AINA nälkäisiltä, eli ei kannata mennä siihen lankaan
Joo, epäilen välillä oikeasti itseäni, että enkö sittenkään juuri ruokkinut teitä kun taas hoiputaan lasissa suut supussa nälkäisen näköisenä... sitten joku pallero erehtyy vähän näyttämään profiilia ja komea pallomaha pullahtaa esiin
.
Viimeisin ihastuksen aiheeni on turkoosin/vihreänväriset silmät jotka tuikkivat milloin mistäkin pusikosta...
Oikea zen-allas, palloset lipuvat kuin pienet ufot omilla retkillään. Ai oliko ne kääpiöpallot niitä reviiristä tarkkoja äkäpusseja, vai?
ja eikun tuijottelemaan...
Viimeisin ihastuksen aiheeni on turkoosin/vihreänväriset silmät jotka tuikkivat milloin mistäkin pusikosta...
Oikea zen-allas, palloset lipuvat kuin pienet ufot omilla retkillään. Ai oliko ne kääpiöpallot niitä reviiristä tarkkoja äkäpusseja, vai?
Kyllä mä taidan kallistua näihin kääpiöpalloihin tuon 63-litraisen asukeiksi, siellä kun toistaiseksi häärää vain yksi juovaharjasukarapu. Galaxya ehdoteltiin viimeksi liikkeessä käydessä, mutta kun ei se jotenkin nappaa vaikka onkin ihan älyttömän hienon näköinen. Iiih! Nyt alko jo jänskättää aikuista ihmistä tällainen asia, heh. Ens viikkoon pitää odottaa kuitenkin, nyt ei ehdi tällä viikolla töiden vuoksi mihinkään liikkeeseen.
"Mä luin jostain..."


