mitkä kalat syövät platynpoikasia... ?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jane-70
Starting Member
Starting Member

mitkä kalat syövät platynpoikasia... ?

Viesti Kirjoittaja jane-70 »

Hei!

platy teki poikasia, ja ne ovat nyt viikon vanhoja, poikasaltaassa tosin, mutta samassa akvaariossa aikuisten platyjen kanssa. Olen ajatellut siirtää muut isot platyt pois, mutta mieltäni askarruttaa, syövätkö neontetrat, monnit tai intiaaninsulat nuo platyn poikaset jos " vapautan" ne uimaan avoveteen. Aikaisemmat poikaset eivät ole kauaa tykänneet olla pienessä poikasaltaassa, olen joutunut ne laittamaan uimaan isojen sekaan, ja melko äkkiä ne ovat enimmäkseen sieltä hävinneet toisten suihin. Eli nyt yritän kovasti pitää nämä yksilöt hengissä, olisi mukava katsella niiden kasvamista....
Kirkas kylki on kaunis katsella...
Kirjoplatynen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kirjoplatynen »

Minulla oli neontetra pariskunta (olisi ollut enemmän jossei muut parvista olisi heittäneen veiviään) kirjoplatyjen poikas akvaariossa. Eivät kumpikaan syöneet noita poikasia, tosin en tiedä miten käyttäytyminen muuttuu jos parvi olisi suurempi ja jos monneilla tarkoitat monnisia niin tuskin nekään syö, intiaaninsulista en tiedä...
valsu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valsu »

Moi jos sun akvaariossas on paljon kasveja saattaa hyvinkin poikaset selvitä :P onnea perheenlisäyksestä :mrgreen: t:valsu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”