Pallopartalevä

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Piipukka77
Member
Member

Pallopartalevä

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

OI,ihastuin ikihyviksi niihin järvenpään faunattaressa!

Onko se helppo ja onko se kannattava sijoitus akvaarioon?

Monta niitä voi ottaa,tietty hintakin rajoittaa jo.

Voiko niitä jakaa kahtia?
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Hermen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Mulla on yksi pallurainen kasvimaljassa. Omasta mielestäni se on hyvinkin helppo kasvi. Maljassani ei ole virtausta, joten välillä joudun sitä vähän pyörittelemään paikasta toiseen, jotta sen muoto säilyisi ja se saisi valoa joka puolelle. Tietääkseni pallopartalevää voi jakaa, mutta se saattaa menettää nätin muotonsa ja siitä voi tulla sellainen retale... Pallo lisääntyy itse jakautumalla, joten ainakin itse mielummin odotan sitä tapahtumaa, kuin aloitan reppanaa itse silpomaan.

Pallopartalevä kerää itseenä akvaarion likaa ja nöyhtää, joten sitä kannattaakin välillä vähän huuhtaista puristelemalla sitä varovasti vedessä. Hankintamäärästä en osaa sanoa mitään, sehän on varmaan ihan ostajan harkinnassa. :D
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taju »

Mulla on tuollainen pallolassa ollut nyt kuukauden päivät, ja ainakin vielä näyttäisi ihan tykkäävän olostaan. Imunuoliaiset sieltä käyvät välillä nöyhtää pemottamassa, ei ole millänsäkään. Olen kanssa tuon huuhtaissut joka toinen vedenvaihtokerta, kun tosissaan kerää mukavasti kaikki irtoroskat vedestä. Mulla lämmintä 26, eikä nyt ainakaan heti ole ottanut nokkiinsa, vaikka joidenkin tietojen mukaan viihtyy paremmin viileässä vedessä. Tarkoittanee, ettei tuota kannata minnekään kiekkolaan lykätä. :roll:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kyllä on viihtynyt minulla "kiekkolämmöissäkin" ihan hyvin. Ainoa on tosiaan että pitää muistaa puristella, pyöritellä, käännellä yms. jotta pysyy hyvänä.
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Minunkin mielestä on helppo, on akvaarioni vanhimpia kasveja, akvaario ei
tosin ole kuin reilut 3 vuotta
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Minullakin on tuollainen levä pallero, se on hauska.
kauheasti kerää itseensä kaikkea likaa, eli on pieni suodatin tuo pallero :D
Helppohoitoinen se on maksaa noin 4e ainakin täällä päin.
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
matami
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja matami »

Hauskannäköinen pallero, tosiaan :mrgreen: .Ja kun sen on huuhtonut ja rutistellut hellästi ja tuikkaa takaisin akvaan, kääpiöpallot seurailevat silmät päässä pyörien että mikä tuossa viuhtoo pitkin akvaariota... Se kun ei ihan heti uppoa ja asetu paikoilleen, vaan vaeltelee virtauksen mukana - viihdykettä.
Piipukka77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Niitä on ihan pakko saada...Tahtoo...
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Mari P
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari P »

Mulla hajosi pallura ja siivosin sen pois. Toissapäivänä kuitenkin huomasin jättäneeni palan sitä näemmä akvaan, sinne oli nimittäin ilmestynyt uusi pallero 8O Pieni vielä, mutta katsotaan nyt mitä siitä tulee, tuleeko mitään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”