Mureneva ja tahmea silikoni?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Qsmis
Junior Member
Junior Member

Mureneva ja tahmea silikoni?

Viesti Kirjoittaja Qsmis »

Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta: Olen nyt kuukauden sisällä silikoonannut 300 litraisen akvaarion sisäsaumat kahdesti, ja molemmilla kerroilla silikoni ei ole kuivunut normaalisti, vaan on jäänyt tahmeaksi ( tarttuu sormiin) ja murenevaksi. Ikään kuin se ei olisi kuivunut lainkaan, vaikka ensimmäisen kerran kuivattelin sitä parisen viikkoa. Käytetyt silikonit ovat olleet akvastabilin ja parasilicon tuotteita, ja ne molemmat tuubit on ostettu viime marraskuussa. En siis pidä todennäköisenä, että olisivat menneet vanhaksikaan. Lisäksi tuubit on avattu vasta nyt, tätä projektia varten, eli ne eivät ole seisseet avattuina ollenkaan.

Ennen silikoonausta raaputtelin akvaarion lasipinnat puhtaiksi vanhoista silikoninroippeista, ja puhdistin sen jälkeen pinnat Nesteen jäänestolla. Uuden silikonin pursotuksen jälkeen olen ohjeiden mukaan siistinyt pinnat vesi-saippua ( fairy) liuokseen kastetulla sormella.
Alkaa pian usko loppua kesken.. ennenkuin alan tilailemaan manaajaa henkien karkoitukseen, niin ajattelin vielä täältäkin kysäistä mitä oikein teen väärin :cry:
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Väännä silikonimakkara jonkin vaikka paperin päälle ja anna kuivua pari vuorokautta. Jos on edelleen tahmea pinnalta, ja murenee niin tuote on viallinen.

Toivottavasti saat tuolloin palautetuksi kauppaan. Noita on joskus aiemmminkin ollut viallisia silikonieriä liikkeellä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
BairiX
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BairiX »

Minulla oli samaa ongelmaa Cascon silikoonien kanssa kun silikoonasin tuota 600litran allastani sai kuivua 13vrk:ta ja oli silti sauman sisältä märkää pinnat oli kyllä kuivunut... Ei muuta ku näytettä valmistajalle niin he selvittävät syyn ja voi sieltä jonkinlainen korvauskin tulla.
henene
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

Ethän vain ole säilyttänyt silikonia liian kylmässä?
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
Qsmis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Qsmis »

Huoneenlämmössä ne tuubit ovat minulla olleet. Täytyypä tosiaan ottaa yhteyttä tuotevalmistajiin, jos vaikka jonkinlaista selitystä saisi. Kauppaan on turha palautella, kun ei niitä kuitteja ole tullut laitettua talteen. Ajattelin tekeväni jotain aivan päin mäntyä, kun kerran kahden eri valmistajan silikoneilla kävi aivan samoin..
Harmittaa kovasti koko sotku, kun kova into olisi saada akvaario viimeinkin käyttökuntoon :roll:
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
BairiX
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BairiX »

Juu samoin minua harmitti kun ostin uuden käytetyn altaan niin siirrossa meni piano liina poikki ja altaasta pohja, pääty ja etulasi rikki... onnex ei tippunut mun varpaille... sit tilaan uudet lasit ja asentaan paikoilleen ja sit alko silikoonit kettuileen rupes siinä vaiheessa loppuun toivo. Nyt kaikki hyvin ja odottelen altaan kypsymistä että saan mun malawit siirtää uuteen isompaan kotiin :) ja pienemmästä rupeen rakenteleen Helmiäistonkija - Geophagus brasiliensis pariskunnalle biotooppi allasta...
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Silikoni on entistä jos sitä säilytetään pakkasessa edes hetken. Eipä kuluttaja tiedä onko lava seissyt pari tuntia rauta-/akvaariokaupan pihassa ennen sisälle siirtämistä... Meilläkin on yhden altaan saumat olleet tahmeita ja murenevanoloiset vielä parin viikonkin päästä. Mutta lopulta sekin kuivui ja allas on käytössä. Taisi olla vain "hieman pakastettu" tuubi :roll:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”