Partamonnin tunnistaminen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Calatar
Junior Member
Junior Member

Partamonnin tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja Calatar »

Kyselyikäni jatkuu edelleen...

Minulla on ollut n.kuukauden pieni partamonni. Nyt mietin, että onkohan se ihan varmasti partamonni. Myyjä puhui minulle niin paljon palturia etten luota edes siihen, että olen saanut haluamani monnin :frown:

En saa otettua monnista kuvaa joten kuvailen sitä hieman.. Sen päässä on ihan pieniä pilkkuja ja muuten siinä on isompia vaaleita laikkuja. Selkäevä ja pyrstö ovat todella kauniin raidalliset!!!

Osaisitteko sanoa tästä mitään..?
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Ilman kuvaa mahdotonta sanoa, mutta kyllä tavan partikset ovat varsinkin pienenä hyvin moninaisen värisiä.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Luultavasti se on partamonni, mutta voi se olla muutakin. Kokeile Googlen kuvahaulla sanoilla partamonni ja ancistrus ja vertaile sitten niitä omaan kalaasi.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Calatar
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Calatar »

fisuli kirjoitti:Luultavasti se on partamonni, mutta voi se olla muutakin. Kokeile Googlen kuvahaulla sanoilla partamonni ja ancistrus ja vertaile sitten niitä omaan kalaasi.
Olinpa taas tyhmä [:I] . Olin etsinyt googlen kuvahaulla partamonnia, mutta en ollut tajunnut hakea ancistrusta. Nyt löytyi kuvia paljon enemmän ja ilmiselvä partmonnihan minun komea Roopeni on :D . Taitaa olla sellainen maatiainen...
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Yleensä kaikkien kalojen kohdalla kuvahaku on paljon tuottoisampi kun hakee tieteellisellä nimellä [;)]
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”