450 litraisen suodatin (fluval 403+?)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

450 litraisen suodatin (fluval 403+?)

Viesti Kirjoittaja iekku »

Ostamani 450 litraisen akvaarion mukana tuli fluval 403 ulkosuodatin. Mielestäni tämä ei ehkä ole ihan riittävä, oletteko kanssani samaa mieltä? Ajattelin hankkia sen lisäksi ainakin sisäsuodattimen mekaaniseksi roskankerääjäksi.

Toisena kysyisinkin suodattimen huoltoväleistä. En ole ennen käyttänyt ulkosuodatinta, eikä paketin mukana "sattumalta" tullut käyttöohjeita. Elikkäs kuinka usein suodatin tulisi puhdistaa ja miten? Entäs sisuskalujen vaihtoväli? Mukana tuli pussillinen Lapis -suodatinvanua.

Kiitoksia!

Viha on lyhytaikaista mielipuolisuutta.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

Mulla oli 400 litraisessa Fluval 404:n alussa ja kyllä se ihan riitti niin kauan kun ei ylikansoitusta ollut. Sitten kun oli hieman enemmän kaloja väliaikaisesti hoidossa, niin rupesi nitriittikin nousemaan...
Eli ei liikaa kaloja, niin kyllä se riittää. Tosin kun niitä kaloja yleensä alkaa jossain vaiheessa olemaan enemmän kuin suodatusteho antaa myöten, niin pikkuhiljaa vois kannattaa ruveta harkitsemaan toistakin ulkosuodatinta...
Se sisäsuodatin olisi kyllä ihan hyvä lisä myös.

Itse täyttäisin kys. suodattimen siten, että alimpaan koriin ehfimechiä tms. "keramiikkaputkea", keskimmäiseen ehfisubstrattia ja ylimpään vanua. Saa hyvän biologisen ja mekaanisen suodatuksen.

Itse jouduin puhdistamaan fluvalini suunnilleen kerran kuussa, jonka takia sitten siirryinkin eheimin suodattimiin. Tosin tuo puhdistusväli johtui lähinnä siitä, että oli paljon sottaavia kaloja altaassa, eli ne Fluvalin esisuodatuslevyt oli koko ajan tukossa...

__________________
Luuletko tietäväsi vai tiedätkö luulevasi
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Kiitoksia Pehis. Mistäs minä tiedän milloin on aika puhdistaa suodatin? Sitten kun suodatusteho vähenee, vai? Pitääkin ostaa noita ehfimitäliekkään ja kurkata ensiviikolla sinne sisälle...

Viha on lyhytaikaista mielipuolisuutta.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

quote:Kiitoksia Pehis. Mistäs minä tiedän milloin on aika puhdistaa suodatin? Sitten kun suodatusteho vähenee, vai?

Jeps, sitten kun virtausnopeus on vähentynyt oleellisesti.

__________________
Luuletko tietäväsi vai tiedätkö luulevasi
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Tack juu!

Viha on lyhytaikaista mielipuolisuutta.

Muokattu - Eeva on 21/12/2001 20:02:30
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Huollontarpeen kuulee yleensä myös äänestä. Huollontarpeessa oleva suodatin pitää yleensä kovempaa ääntä, resonoi ym. hurisee äänekkäämmin.

4x I. sprengerae
3x L. fuelleborni
4x L. caeruleus
4x Ps. saulosi
Nx L. ocellatus (F0)
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

quote:
Itse täyttäisin kys. suodattimen siten, että alimpaan koriin ehfimechiä tms. "keramiikkaputkea", keskimmäiseen ehfisubstrattia ja ylimpään vanua. Saa hyvän biologisen ja mekaanisen suodatuksen


Juups. Ajattelin nyt noudatta ylläolevaa ohjetta. Kysäisisin vielä semmoisia että ovatko nuo tuollaiset ehfit "kertakäyttöisiä" vai pestäänkö niitä välillä. Elikkäs pitäisikö minun kurkata ensin sen suodattimen sisälle ja ihmetellä löydöksiä, vai voinko suoraan lampsia akvaarioliikkeeseen ja ostaa em. tarvikkeet? Ja jos hinnoista osaatte sanoa, että tietäisin kuinka pullealla lompakolla liikeeseen menen.

Viha on lyhytaikaista mielipuolisuutta.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Jepujee. Ostin ehfit ja tungin suodattimeen. Kiitoksia avusta kaikille!

Viha on lyhytaikaista mielipuolisuutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”