Senkki/lipasto 128 litraisen alle

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vesitähdikki
Starting Member
Starting Member

Senkki/lipasto 128 litraisen alle

Viesti Kirjoittaja vesitähdikki »

Haussa on hyvännäköinen, massiivipuinen senkki/lipasto, joka kestää 128 litraisen akvaarion painon.

Eli pääkysymys kuuluu: Kestääkö "normaali", 4-jalkainen, esim. mäntypuinen, laatikoilla varustettu senkki akvaarion painon.

Typerää kysyä, koska tietenkin osa kestää osa ei.

Käännetään kysymys näin päin eli mistä löydän akvaarion kestävän hyvännäköisen laatikoin tai kaapin ovin varustetun massiivipuisen noin metrin levyisen senkin? Jos vielä olisi tummaksi sävytetty :D

Mistä kannattaa etsiä ja mitä senkkiä etsiessä/ostaessa kannattaa huomioida?
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Suosittelen soittamaan Porin Akvaariokeskukseen Jussille ja kysymään jalustaa, nämä JuTan jalustat kun on ainakin sellaisia silmää miellyttäviä ja nimenomaan ko. käyttötarkoitusta varten tehtyjä.
vesitähdikki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja vesitähdikki »

Missähän hintaluokassa nämä jutat ovat?
Piipukka77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Kalliita.

Itselle kyselin sieltä, omilla piirrustuksilla,(jotka oli yksinkertaiset) niin hintaa olis tullu 500-100 euroa.
Mulla tietty allas on 120x50 että kokoakin on enempi, mutta itse pidin kalliina.
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
miiru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja miiru »

Itse sain isotätini kuoltua hänellä olleen senkin. Jos senkki on vanha ja vahvaa puuta (minun on visakoivua) niin kyllä kestää. Mulla on 180l akva :D Ei muuta kun vanhemmilta sukulaisilta kyselemään vanhoja lipastoja :D
kissinen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kissinen »

Kannattaa kysellä huonekalukaupoista, kunnon lipastoista on olemassa tällaiset tiedot. Kyllä niitä kestäviä löytyy, itsellänikin on edessä tämä etsiminen...
eukko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja eukko »

Koska painoa tulee päälle reilusti yli 100 kiloa hiekkoineen kaikkineen, kannattaa ottaa huomioon myös kuormitus - jos lipastolla on kovin ohuet jalat, ne ottavat koko painon vastaan ja lattiaan saattaa materiaalista riippuen tulla ikävät painaumat. Usein näkeekin jalustoissa jopa alustan. Turussa Puutorin Akvaario tekee näitä ilmeisen edullisesti, petsattua mäntyä. Tosin väri on kuulemma "sinne päin" :roll: (katso tätä viestiketjua).
minna.o1
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minna.o1 »

itselläni n150 litran (94*37) akvan alla on ihan Jyskistä ostettu halpa lipasto kahdella kaapilla ja neljällä laatikolla. Alkuun se notkahti hieman mutta korjasimme asian kahdella poikittaisella tuki jalalla..
Xaru
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Xaru »

Itse ostin Ikeasta tummaa puuta olevan tason 128-litraiselle akvalleni ja se oli juuri täydellisen kokoinen. En valitettavasti löytänyt kuvaa Ikean sivuilta :( Hintaa tasolle tuli 99e. Tasossa on kaksi ovea, joten sen sisään mahtuu hyvin kaikki akvaariotarvikkeet. Taso on myös sen verran tukeva, että kestää hyvin tuon kokoisen akvaarion painon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”