Atin Bubblemaster 250 sakkakupin korkeus?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Idefix
Member
Member
Viestit: 346
Liittynyt: 21:48, 09.01.2006
Paikkakunta: Espoo

Atin Bubblemaster 250 sakkakupin korkeus?

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Kyseinen vaahdotin on tilauksessa ja pitäisi varmistaa, että en mokaa ala-altaiden kanssa. Voisiko joku mitata kuinka kuinka korkean tilan sakkakupin poistaminen tarvitsee. Lisäksi olisi hyvä tietää mikä on oikea syvyys vaahdottimelle. Valmistajan sivuilta en löytänyt kuin kokonaismitat.

Kiitos.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Atin Bubblemaster 250 sakkakupin korkeus?

Viesti Kirjoittaja ealex »

Idefix kirjoitti:Kyseinen vaahdotin on tilauksessa ja pitäisi varmistaa, että en mokaa ala-altaiden kanssa. Voisiko joku mitata kuinka kuinka korkean tilan sakkakupin poistaminen tarvitsee. Lisäksi olisi hyvä tietää mikä on oikea syvyys vaahdottimelle. Valmistajan sivuilta en löytänyt kuin kokonaismitat.

Kiitos.
Kupin poistaminen ei vaadi kuin alle sentin tilaa uudessa mallissa (kupin kannen poistaminen erikseen vaatii enemmän :) ). Veden korkeus saa olla max. 26cm tai vaahdotinta pitää nostaa. Sanoisin kuitenkin että mikä tahansa vaahdotin vaatii paljon enemmän tilaa, kuin ulkomittojen verran, että sitä pystyy kätevästi käsittelemään. [;)]
Coral Reef Finland
www.coralreef.fi
Idefix
Member
Member
Viestit: 346
Liittynyt: 21:48, 09.01.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Kiitos vastauksesta. Vielä tarvitsisin vähän tarkennusta. Mikä on minimi korkeus ala-altaan yläreunan ja jalustan väliksi jotta sakkakuppi mahtuu tulemaan ulos. Ja kokemuksesta tiedän, että tila ei haittaa mutta pitää varmistaa, että hommalla on edes mahdollisuus toimia.

Marko
heikki
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 19:06, 07.01.2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja heikki »

Pitäähän sinun saada se vaahdotinkin pois.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Itse olen huomannut sen, että jos tekee liian tiukkoja sovituksia, niin jossain vaiheessa kasvaa sarvi otsaan, kun ei saa laitteita helposti puhdistukseen tai huoltoon!
Idefix
Member
Member
Viestit: 346
Liittynyt: 21:48, 09.01.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Näinhän se on. Jalustan korkeus on 80cm ja se ei siitä enää muutu. Lähinnä nyt haen ala-altaalle oikeaa korkeutta.
heikki
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 19:06, 07.01.2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja heikki »

mä jouduin laittamaan vaadottimen ( ei ATi) alle korokkeen, kun tuo asia ei silloin käynyt mielessä, tosin korokkeen kanssa ei ole ollut ongelmia.
Idefix
Member
Member
Viestit: 346
Liittynyt: 21:48, 09.01.2006
Paikkakunta: Espoo

Re: Atin Bubblemaster 250 sakkakupin korkeus?

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Idefix kirjoitti:Atin Bubblemaster 250 sakkakupin korkeus?
Vähän jäi itse kysymys muun keskustelun alle. Olisi mukava päästä tekemään ala-allasta ja refua. Kuvista arvioiden voisi olla jotain 25cm mutta jos olisi ihan faktaa niin olisi parempi mieli tehdä hommia.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Atin Bubblemaster 250 sakkakupin korkeus?

Viesti Kirjoittaja ealex »

Idefix kirjoitti:
Idefix kirjoitti:Atin Bubblemaster 250 sakkakupin korkeus?
Vähän jäi itse kysymys muun keskustelun alle. Olisi mukava päästä tekemään ala-allasta ja refua. Kuvista arvioiden voisi olla jotain 25cm mutta jos olisi ihan faktaa niin olisi parempi mieli tehdä hommia.
Se on uudessa mallissa 18cm, eli pienempi, kuin vaahdotin itse, samasta raosta on vaahdottimenkin mahduttava, myös kääntymään...
Coral Reef Finland
www.coralreef.fi
Idefix
Member
Member
Viestit: 346
Liittynyt: 21:48, 09.01.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Kaunis kiitos.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”