Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
Sukupuoli: Mies

Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

Minulla on vähän tuossa kudun jutussa. Nämä kutivat todellapaljon munia. Laitonin ne 1 litran altaasen ja hapettimen sinne nyt pari munaa on ruskeita(ei varmaan enää) muut on homehtuneita miksi nämä homehtuu kun itse näin kun olivat pohjalla t asennossa. Jotstain olen kuullut että homeen etoaine toimii mutta mistä sitä saa? [:I]


AUttakaa minua :cry:
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Näistä on paljon ollut keskusteluja, mutta ensinnäkin on oletettavaa, että hedelmöittyneitä munia on enemmän kuin aluksi arvaisi. Jos purkki on hyvin hapetettu, munat eivät yleensä homehdu, paitsi hedelmöittymättömät. Homehtumista voi estää homelääkkeillä (esim. Sera Mycopur), metyleenisinellä (apteekkitavaraa) tai ketapang-lehdillä, joita saa monilta harrastajilta ja liikkeistä. Itse suosin jälkimmäistä. Voi olla, että olet munia kerätessäsi rikkonut ne. Kasveihin kiinnittyneet munat kannattaa kerätä kasveineen päivineen.
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

Ne munivat lehtiinj ja irrotin lehden ja laitoin purkkiin. Nyt ovat olleet purkissa hapettimen kanssa 3 päivää eikä mitään :roll:
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

No kyllähän ne kolmen vuorokauden kuluttua kuoriutuvat yleensä (lämpötila vaikuttaa). Ota hapetin pois päältä hetkeksi ja katso vaikka suurennuslasilla, onko siellä poikasia. Aika hurjaa hapettaa noin pientä purkkia. En tiedä mitä se sitten vaikuttaa.
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

Minun iloksi sil'ellä rypisteli yksi poikanen ruskuispussin kera ruskuais pussi oli sinertävä ja kala näytti madolta :D :D Olen aivan innoissani mitä teen seuraavaksi ettei se kuole :cry: Kun kerran onnistuin tässä odotanko että ruskuias pussi hävää. Laitanko kananmunan keltuaista vai murskaanko pienentabletin ruuaksi olisi tosi hienoa se tapletti menee kyllä ton suusta sisään :))) WHat i do next :P

En ahalua että se kuolee

Drapulmaala [;)]
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Onneksi olkoon. Luulen kyllä, että niitä on huomenna vielä enemmän. Tarkastele milloin ruskuaispussi on hävinnyt ja aloita sitten varovainen ruokinta jauhamalla pikkuisen (siis todella vähän) jotain proteiinipitoista tablettia (esim. Viformo) veteen.
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

OK kiitos paljon kirahvi tiedosta :D :)
Drapulmaala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Drapulmaala »

Poikanen oli kuollut kun olimme yön mökillä :cry: Kenties nälkään ? :roll: Nyt se jo näytti monniselta ainakin vähän. Mikä mättää 8O
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”