AUttakaa minua
Kuparimonnisten kanssa ongelmia
Valvoja: Moderaattorit
-
Drapulmaala
- Junior Member

- Viestit: 213
- Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
- Sukupuoli: Mies
Kuparimonnisten kanssa ongelmia
Minulla on vähän tuossa kudun jutussa. Nämä kutivat todellapaljon munia. Laitonin ne 1 litran altaasen ja hapettimen sinne nyt pari munaa on ruskeita(ei varmaan enää) muut on homehtuneita miksi nämä homehtuu kun itse näin kun olivat pohjalla t asennossa. Jotstain olen kuullut että homeen etoaine toimii mutta mistä sitä saa?
AUttakaa minua
AUttakaa minua
Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia
Näistä on paljon ollut keskusteluja, mutta ensinnäkin on oletettavaa, että hedelmöittyneitä munia on enemmän kuin aluksi arvaisi. Jos purkki on hyvin hapetettu, munat eivät yleensä homehdu, paitsi hedelmöittymättömät. Homehtumista voi estää homelääkkeillä (esim. Sera Mycopur), metyleenisinellä (apteekkitavaraa) tai ketapang-lehdillä, joita saa monilta harrastajilta ja liikkeistä. Itse suosin jälkimmäistä. Voi olla, että olet munia kerätessäsi rikkonut ne. Kasveihin kiinnittyneet munat kannattaa kerätä kasveineen päivineen.
-
Drapulmaala
- Junior Member

- Viestit: 213
- Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia
Ne munivat lehtiinj ja irrotin lehden ja laitoin purkkiin. Nyt ovat olleet purkissa hapettimen kanssa 3 päivää eikä mitään 
Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia
No kyllähän ne kolmen vuorokauden kuluttua kuoriutuvat yleensä (lämpötila vaikuttaa). Ota hapetin pois päältä hetkeksi ja katso vaikka suurennuslasilla, onko siellä poikasia. Aika hurjaa hapettaa noin pientä purkkia. En tiedä mitä se sitten vaikuttaa.
-
Drapulmaala
- Junior Member

- Viestit: 213
- Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia
Minun iloksi sil'ellä rypisteli yksi poikanen ruskuispussin kera ruskuais pussi oli sinertävä ja kala näytti madolta
Olen aivan innoissani mitä teen seuraavaksi ettei se kuole
Kun kerran onnistuin tässä odotanko että ruskuias pussi hävää. Laitanko kananmunan keltuaista vai murskaanko pienentabletin ruuaksi olisi tosi hienoa se tapletti menee kyllä ton suusta sisään
)) WHat i do next
En ahalua että se kuolee
Drapulmaala![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
En ahalua että se kuolee
Drapulmaala
Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia
Onneksi olkoon. Luulen kyllä, että niitä on huomenna vielä enemmän. Tarkastele milloin ruskuaispussi on hävinnyt ja aloita sitten varovainen ruokinta jauhamalla pikkuisen (siis todella vähän) jotain proteiinipitoista tablettia (esim. Viformo) veteen.
-
Drapulmaala
- Junior Member

- Viestit: 213
- Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia
OK kiitos paljon kirahvi tiedosta

-
Drapulmaala
- Junior Member

- Viestit: 213
- Liittynyt: 20:25, 31.03.2010
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuparimonnisten kanssa ongelmia
Poikanen oli kuollut kun olimme yön mökillä
Kenties nälkään ?
Nyt se jo näytti monniselta ainakin vähän. Mikä mättää 
