"Nyt ottaa päähän"-ketju

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

"Nyt ottaa päähän"-ketju

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Tänne voi jokainen kirjottaa tahallisia tai tahattomia kämmejä jota harrastuksen aikana on sattunut. Kämmeillä tarkoitan taloudellisia menetyksiä sekä myös kala-/kasvitappioita tai muuta joka sopii tähän.

Itse voisin aloittaa vartti sitten tapahtuneella:

Olen koko tämän päivän (osittain omasta halusta, puhelinkin toki on keksitty) kiertänyt pääkaupunkiseudun liikkeitä ja etsinyt uutta roottoria skimmerin pumppuun. Löysin sen vihdoin ja viimein myyrmannin faunattaresta ja maksoin siitä ihan kivan summan, lähes yhdeksänkymmentä euroa. Pääsin kotiin ja meinasin laittaa roottorin paikalleen. Vaan miten kävi: Pakkausta avattaessa roottori putosi lattialle ja siitä napsahti yksi lapa poikki. Se siitä roottorista sitte, roskiskamaa. Ei muuta ku huomenna lähikauppaan ja pyytämään, et laittavat tilaukseen uuden sellasen roottorin. Jos sen kanssa etenis sit vähän varovaisemmin...
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Nyt ottaa päähän"-ketju

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Mulla vähän sama ja vielä sama kauppakin. Ostin muutama viikko sitten Myrtsistä pari verkkolehteä, olivat halpoja! Kotona sitten irroittelin kasveista lasivillaa ja pottia. Toisesta irtosi kevyesti ja toisesta ei niinkään.. Oli vähän tiukassa ja just kun päätin että ok, on niin tiukassa et leikkaan sen potin pois, niin sen ihanaisen verkkolehden lehdet repesi irti ja ne jäi mun käteen. 8O Nyt on pallokalalassa sitten verkkolehden mukula odottamassa, josko lehdet haluisi kasvaa takaisin. Idiootti minä..
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
matti75
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 20:10, 10.11.2013
Sukupuoli: Mies

Re: "Nyt ottaa päähän"-ketju

Viesti Kirjoittaja matti75 »

Joskus oli akvaariolehdessä juttua (siis 90-luvulla) verkkolehden"voimistamisesta" tai kuin siihen saa uudet lehdet. Laitettiin pesuvatiin saviturvetta ja hiukka vettä, ja mukulat sinne ja viileään. Joku varmana muistaisi (tai omistaa kyseisen lehden) paremmin, mutta ei kande mukulaa pois heittää.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Nyt ottaa päähän"-ketju

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Joo ei, en oo heittämässä pois. Vissiin monet verkkolehtilajit vaativat ns. lepokauden, eli tosiaan mukula johonkin lepäämään. Mulla on näitä Myrtsin verkkolehtiä ennen ollut vain yksi verkkolehti, ehkä A. crispus tai joku hybridi, ei ole ainakaan tarvinnut mitään lepokautta tänä aikana kun se mulla on ollut (jotain 3 vuotta ehkä?).
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
siikanderi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 17:18, 20.10.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: "Nyt ottaa päähän"-ketju

Viesti Kirjoittaja siikanderi »

No nyt minuakin ottaa päähän. Teemun ja Pullahiiren huono tsäkä meinaan. Mutta minkäs sille mahtaa, tekeville sattuu. Parempaa illan jatkoa!
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: "Nyt ottaa päähän"-ketju

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Teemu: Älä heitä sitä roottoria pois vaan pikaliimaa se cyanoakrylaattiliimalla ja pidä varalla. Oman Tunzen streamin roottorin sain pari vkoa potkimaan vielä ihan hyvin pienellä liimaamisella ja se kuitenkin vispaa sen 15 000 l / h tehoilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”