Akvaario lastenhuoneessa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KattiFisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 22:18, 26.10.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Häme

Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja KattiFisu »

Onko monella palstalaisella akvaariota lastenhuoneessa?
Meillä on 600-litrainen olkkarissa ja nyt oon ruvennut miettimään, josko laittaisin vanhan noin 100-litraiseni uuteen uskoon ja johonkin makkariin (ei omaan, en jaksa hurinoita :mrgreen:).
Akvaariohistoriassa 600-litraa seuraa, jota kaipauksella muistellaan.
Mukana edelleen yli parikymmentä vuotta vanha 60-litrainen.
Suunnitteilla akvaterra kiinankelloille.
Pontso
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 21:21, 21.05.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja Pontso »

Meillä on ollut lapsen huoneessa 180 litran akvaario :mrgreen:
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Kun aloitin akvaarioharrastukseni, olin vielä lapsi, eli minullakin on ollut lastenhuoneessani akvaario. En tosin nyt tiedä että onko lapsi tässä tapauksessa alle 10v, alle 5v vai mikä. :mrgreen:
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
KattiFisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 22:18, 26.10.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Häme

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja KattiFisu »

^alle 5v vielä vanhempikin :D mutta kasvaahan nuo ja molemmat (1v ja 3v) kovasti jo "harrastavat" akvaariota, tänäänkin esikko muistutteli kovasti, että "äiti, meidän piti mennä ostamaan niitä kotiloita" (=omppuja).

Tottakai sitten lasit, valot ym tekniikka tulee olla niin ettei lapset pääse käsiksi eikä saa heitetty mitään sisälle. Ja paikka täytyy kattoa, että ei joudu tönityksi, tosin osaahan nuo jo nyt varoa, mutta pieni allas on kuitenkin alempana kuin tuo iso purkki.
Ehkä teen kompromissin ja laitan sen tuohon isoon huoneeseen, johon lapset sitten joskus isompana varmaan muuttavat, jos nyt siis ollenkaan laitan. Vähän hirvittää sen pieni koko, kun on nyt tottunut, että tuossa isossa 600-litraisessa ei pienestä vesiarvot hätkähdä. :|
Akvaariohistoriassa 600-litraa seuraa, jota kaipauksella muistellaan.
Mukana edelleen yli parikymmentä vuotta vanha 60-litrainen.
Suunnitteilla akvaterra kiinankelloille.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Ok. Itse olin jo sen verran vanhempi lapsi, että akvaario oli minun ja hoidin sen alusta loppuun itse. Vanhemmat eivät koskaan vaihtaneet vesiä, ainoa mitä tekivät, oli että jos olin poissa pari päivää, niin antoivat ruokaa ja katsoivat ettei ole raatoja. Kun noin pienistä lapsista puhutaan, on asia aivan toinen. Siskolla juuri 1- ja 3-vuotiaat.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Meillä tytön, 6 v huoneessa on 128 litrainen.
Mistä näistä tietää..
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja Deicide »

(ei omaan, en jaksa hurinoita :mrgreen:).
Ei varmaan hurinat paranna lapsenkaan unia. Laittaa sellaiset suodattimet, että voisi ottaa omaankin makuuhuoneeseen. Mä en ole saanut lupaa laittaa allasta makuuhuoneeseen [}:)] , enkä myöskään tytön huoneeseen. Kirottua, mahtuisihan tuonne...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

ihan hyvin voi pitää akvaariota makuuhuoneessa ja miks ei lasten huoneessakin kun hommaat fluval merkkisen sisäsuodattimen, tämä on tosi hiljainen. [;)]
Mutatokko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 21:20, 11.01.2009
Akvaarioseurat: Ciklidistit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: salo

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja Mutatokko »

Meillä makkarissa 54 l, eikä yhtään liikaa ääntele Eheimin kanssakaan. Pojan huoneeseen tulossa sammakkoallas, eskarilainen.
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

7-veellä 126-litrainen, eka iltana vähän veden plurina häiritsi nukahtamista, mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
Miina987
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 01:16, 22.07.2008
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja Miina987 »

KattiFisu kirjoitti: (ei omaan, en jaksa hurinoita :mrgreen:).
Vähän OT lastenhuoneaiheeseen, mutta mulla on tällä hetkellä 23,5m2 yksiössäni 128L:inen, joka on muuten hiljainen, mutta ajastin pitää niin hirveää narskutusta, että oli pakko kietoa rantapyyhe jatkojohdon pään ympärille (jossa siis ajastin on kiinni) jotta pystyy nukkumaan :mrgreen:
Akvaario on metrin päässä sängystä.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Lastenhuoneessa oli taannoin 128-litrainen, omassa makkarissa myös saman kokoinen vai oliko peräti kaksikin, ei kaikissa ihan pysy perässä...
Lasten altaaseen eksyi pienestä kolosta, muovailuvahaa, noh oli myrkytöntä, ainakin ihmisille, kerran sieltä löytyi leipää, kaloja kun piti ruokkia.
Kerran taas sokeria.
Kylläpä se tais nuihin loppua, se kalojen syöttäminen, kun kunnon paapatukset pidin. Legoja tais myös löytyä, mutta se nyt oli pientä se.

Lapset olivat tuolloin alle kouluikäisiä molemmat.
Nyt isompi on kolmannella luokalla ja haluaisi jälleen akvan huoneeseensa. Himoitsee äidin tyhjillään olevaa tulevaa malawaariota. Noh, ihan se allas ei liikene, vaikka litrat saattaisivat poikaa imarrella. Saattaisi olla kiva kavereille kertoa, että mulla on ihan oma akvaario, mun omassa huoneessa. Litroja on 540, juu ei 54. :D
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Lapinakka kirjoitti: Nyt isompi on kolmannella luokalla ja haluaisi jälleen akvan huoneeseensa. Himoitsee äidin tyhjillään olevaa tulevaa malawaariota. Noh, ihan se allas ei liikene, vaikka litrat saattaisivat poikaa imarrella. Saattaisi olla kiva kavereille kertoa, että mulla on ihan oma akvaario, mun omassa huoneessa. Litroja on 540, juu ei 54. :D
Mäkin haluun... :D 300-400 litranen haussa. Saapi ilmotella _edullisesti_ keväällä vasta kerkeen hakuja hoitamaan.(täytyy mainostaa jokapaikassa...) :D
Eihän suodatin nyt kauheeta ääntä pidä, jos siitä ei oo keuin imukupit kiinni lasissa.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
KattiFisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 22:18, 26.10.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Häme

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja KattiFisu »

Ajateltiin sittenkin laittaa tuo pienempi akva "lasten akvaarioksi", mutta olkkariin. En tiedä onko ihan hullun näköistä iso ja pieni akvaario lähekkäin, mutta meidän kotihan tää on, ei kai se muita haittaa :mrgreen: Ja sitten joskus, kun lapsiluku on täynnä ja huonejako selvillä, niin sithän tuo pienempi ei oo niin suuri siirrettävä, jos sen joku haluaa omaan huoneenseens (tai sit voi tietty hommata lisää purkkeja :roll: )

Kysynpäs tässä välissä, että missä käytte uusimassa akvaarioittenne silikonit? Siis ihan akvaariokaupan kautta vai onko täällä joku joka tekee [;)] ? Itse en taida uskaltaa ruveta tuohon uusimaan, kun siinä ei oo kehyksiä (muistaakseni).

Kalastoa aattelin: miljoonakalaa, omenakotiloa, ehkä platyjä. Olikos joku monninen mikä kävi keskikovaan veteen? Muoks. sukarapuja aattelin kans pohjalle, onnistuuko elo omppuen kanssa?

Suunnitelmat on siis jo pitkällä, alustapöytäkin löytyy omasta takaa, ei tässä paljon siis enää puutukaan :mrgreen:

----------------------------------

Haettiin vanha akvaario äsken vanhempieni varastosta ja se olikin vain 64-litrainen, "vähän" muistin väärin. Voi että se on pieni! Monnisia ei siis taida voida laittaa, mutta kyllä tonne miljoonakalat, omput ja sukaravut mahtuu hyvin.
Esikoinen ihan innoissaan omasta akvaariostaan, olisi jo halunnut lähteä kaloa ostamaan.
Ja muistin väärin, on tuossa kehykset. Uskaltaiskohan sitä ruveta itse silikoonea vaihtamaan, apua.. Täytyy vähän tutkia asiaa. Ei kai siinä nyt niin suurta vahinkoa voi tapahtua, kun tähän asti se on tuolla varastossa maannut. Sittenhän jos ihan homman ryssin niin on eessä vaan uuden akvan osto (ja ehkä lattian kuivatus :mrgreen: ).
Akvaariohistoriassa 600-litraa seuraa, jota kaipauksella muistellaan.
Mukana edelleen yli parikymmentä vuotta vanha 60-litrainen.
Suunnitteilla akvaterra kiinankelloille.
lendu
Member
Member
Viestit: 252
Liittynyt: 17:03, 25.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Masala, Kirkkonummi (Hyvinkää, Pks).

Re: Akvaario lastenhuoneessa

Viesti Kirjoittaja lendu »

No nyt meilki on lastenhuoneessa akvaario. :mrgreen: Lähinnä kudetuskäytössä toi on mutta kuitenkin:-p
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”