Jes
Noin kolmen tunnin sisällä siirrän akvaarion noin kahden kilometrin päähän väliaikaiseen paikkaan, vanhempieni autotalliin.
Ja kyseessähän ei ole mikään pienehkö akvaario vaan 714 litran allas (painaa kuivana noin 125kg) isohkoine kaloineen 5* oscar + purje-, tummalevä- ja purjeplekon sukulainen.. ja pari haarniskamonnia.
suodattimina toimivat 2028 ja 2260.
Tähän voisi pistää kokemuksia, ja kaikkea hyödyllistä tietoa esim. mitä _EI_ kannata tehdä, ja mitä PITÄÄ tehdä.
Kaikki kommentit ja tieto toivottavaa.
ps. Olen siirtänyt monta akvaariota ilman komplikaatioita, joten en ole mikään uusi tällä alalla, mutta en kertaakaan näin isoa.
Niin ja vielä: autotallin lämpötila ei ole mikään ihaanteellinen paikka akvariolle lämpötila noin 15 astetta, mutta muutakaan paikkaa ei ole. Riittääköhän 300w lämmitin pitämään 25 asteen lämpötilan? Mikä ratkaisuksi?
Kiitos
Viime hetken neuvoja akvaarion muutossa.
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Lämmityksestä
Itse laittaisin taustaan ja toiseen/molempiin päätyihin styrokset "lämpöeristeeksi". Ja jostain katselisin vielä toisen lämmittimen varmuuden vuoksi/varalle muutenkin. Vettä yrittäisin viedä mukana mahdollisimman paljon. Muuten uskoisin, että muutto on melko kivuton.
Kuinka pitkäksi aikaa altaan muuten sinne viet?
-KAri-
Kuinka pitkäksi aikaa altaan muuten sinne viet?
-KAri-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Muutto
Tuo lämmitin on selkeästi alimitoitettu. Jos jatkuvasti meinaat pitää allasta tuommoisessa lämmössä eli altaan haluttu lämpötila on paljon suurempi kuin ympäröivän huoneen lämpötila--->tarvitset 1-2 300 W lämppäriä lisää. Yksi riittänee, kokeile 
Siirrossa kannattaa aluksi jättää suodattimet pesemättä (ainakin toinen) ja laita vanhat hiekat pohjalle ihan pesemättöminä. Ei ainakaan bakteerikanta romahda. Suuren kalamäärän takia voisi muuten nitriitti hyökätä altaaseen. Toivottavasti muutto menee hyvin. Mulla meni muutossa kultajuovapleko ja yksi raitanuoliainen autuaammille metsästysmaille (600 L allas).

Siirrossa kannattaa aluksi jättää suodattimet pesemättä (ainakin toinen) ja laita vanhat hiekat pohjalle ihan pesemättöminä. Ei ainakaan bakteerikanta romahda. Suuren kalamäärän takia voisi muuten nitriitti hyökätä altaaseen. Toivottavasti muutto menee hyvin. Mulla meni muutossa kultajuovapleko ja yksi raitanuoliainen autuaammille metsästysmaille (600 L allas).
Muutto sujui kivuttomasti, mitä nyt akvaarion kanto, selkä vieläkin kipeänä.
Pistin alkup. lämmittimen lisäksi 200w lämmittimen.. katsoo nyt mitä tapahtuu, joudun ehkä ostamaan toisen 300w.
Allas tulee olemaan siellä noin 3 viikkoa, ellei pitempään
.
Jouduin pesemään molemmat suodattimet, kun muutossa vierähtikin "hiukan" enemmän kuin oli suunniteltu. Pitää varmaan tehdä vesitestit jos ehtisi
.
Itse joudun lähtemään leville ja olen siellä sunnuntaihin asti, mutta vaimoke seuraa tilannetta.
Pistin alkup. lämmittimen lisäksi 200w lämmittimen.. katsoo nyt mitä tapahtuu, joudun ehkä ostamaan toisen 300w.
Allas tulee olemaan siellä noin 3 viikkoa, ellei pitempään

Jouduin pesemään molemmat suodattimet, kun muutossa vierähtikin "hiukan" enemmän kuin oli suunniteltu. Pitää varmaan tehdä vesitestit jos ehtisi

Itse joudun lähtemään leville ja olen siellä sunnuntaihin asti, mutta vaimoke seuraa tilannetta.