Mangrove?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Mangrove?

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Onko jollain kokemusta mangrove kasveista? Onko niitä saatavana Suomessa, vai pitääkö tilata siemeniä jostain muualta?
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Minäö en ainakaan tiedä mistä Suomesta mangrovensiemeniä saisi ellei sitten jostain tieteellisestä kasvipuutarhasta. Taitaa mennä ulkomaille ja netin puolelle tilaamiset. Nytkö voi kysyä miksi haluaisit puusi elävinä?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Kuka sitä nyt kuolleita kasveja akvaarioonsa haluaisi :twisted:
Kyllä mulla noita juurakoitakin on, mutta ne ovat asia erikseen...
Mangrove on kaunis ja erikoinen, ennenkaikkea erittäin hieno. 'Suuressa maailmassa' näitä käytetään paljon kasvisuodattimissa, sillä niiden juuret ovat erikoistuneet imemään ravinteita suoraan vedestä ja ovat siinä mitä luultavimmin erinomaisia.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Vai kasvisuodattimeen. Niin Kaukosen Mikakin joskus mainitsi. Käsitysteni mukaan mangrove viihtyisi paremmin murto- kuin makeassa vedessä, että jos minulla olisi murtovesiakvaario niin varmaan kokeilisin. Tai no...

Jos sinä tai joku vaivaudutte ihan oikeasti ottamaan selvää sopivasta lajista ja päädytte niitä tilaamaan niin olen kiinnostunut tulemaan mukaan jakamaan kustannuksia jos eivät aivan mielipuolisuuksiin mene.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

No ei niiitä ainakaan helpolla mistään euroopasta löydy. Olen kaksi päivää käynyt läpi eri nettikauppojen listoja ja toistaiseksi kaikki löytämäni ovat olleet jenkkilässä. Jos jollain on havaintoja, niin kertokaa ihmeessä!
Aika kummallista ettei niitä täällä päin käytetä. Ei kuulemma tarvitse enää edes vaahdottajaa, kun saa mangrovet kasvamaan.
Erska
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Erska »

KatjaN kirjoitti:Jos jollain on havaintoja, niin kertokaa ihmeessä!
Nykyistä tilannetta en tiedä, mutta ainakin muutama kuukausi sitten Helsingin Lemmikkikeskuksesta oli mahdollisuus ilmeisesti tilaamalla saada mangroventaimia. Hinnasta ei mitään muistikuvaa.

Erska
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”