Kalan ruoista
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Kalan ruoista
Miten porkkanaa vois syöttää kaloille niin että sitä jäis pinnallekkin? Keittää se kai pitäis? Mitäs muuta niille vois antaa? Herneitä, kurkkua, salaattia... Miten muuten saa salaatin uppoomaan pohjalle monnien syötäväks? Onko kukaan syöttäny kaloilleen voikukkaa tai koivunlehtiä, oon kuullu että niitä voi antaa? 
Re: Kalan ruoista
Havaitsin tassa viikonloppuna kuoritun luomulantun todella hyvaksi. Pala katosi huomattavasti nopeammin kuin kesakurpitsan vastaava, mutta mika parasta, lanttu painui pohjaan ilman lusikkaa.anu kirjoitti:Miten porkkanaa vois syöttää kaloille niin että sitä jäis pinnallekkin? Keittää se kai pitäis? Mitäs muuta niille vois antaa? Herneitä, kurkkua, salaattia... Miten muuten saa salaatin uppoomaan pohjalle monnien syötäväks? Onko kukaan syöttäny kaloilleen voikukkaa tai koivunlehtiä, oon kuullu että niitä voi antaa?
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
-
Holstedt
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Kalan ruoista
Itse en juuri käytä porkkanaa kuin hieman pehmyemmäksi keitettynä räkmixin seassa.anu kirjoitti:Miten porkkanaa vois syöttää kaloille niin että sitä jäis pinnallekkin? Keittää se kai pitäis?
Riippuu tietysti kaloista, mutta vaikka noita. Ylipäätään nuo ihmisellekin kelpaavat.anu kirjoitti:Mitäs muuta niille vois antaa? Herneitä, kurkkua, salaattia...
Koivunlehtiä en ole tyrkyttänyt, mutta voikukkaa kylläkin olen joskus takapihaa kitkiessä ottanut myös hyötykäyttöön.anu kirjoitti:Onko kukaan syöttäny kaloilleen voikukkaa tai koivunlehtiä, oon kuullu että niitä voi antaa?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
-
Holstedt
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Itse tunnustaudun niin vulgaariksi, että revin mehevät kukkaosat tunkiolle ja lehdetkin käytin ilman rankojaan. Mikäli en aivan väärin muista niin jonkinlaisen pikakiehautuksen tarjoilin lehdille ennen syöttöä. Varmasti joku tekee toisinkin.aqua2002 kirjoitti:Mikä osa siitä voikukasta syötetään?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla