Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Anne_ kirjoitti:Tähän väliin on pakko ihmetellä asuinkumppaneidenne vastahakoisuutta akvaarioiden hankintaan.
Onko altaanne yleensä hoitamattomia ja kamalan näköisiä vai aiotteko sijoittaa ne keskelle kulkuväyliä vai hankitteko lemmikkejä ja sysäätte vastuun niistä puolison harteille?
Vaimo hirvittelee sähkön kulutusta... Säästäväinen kun on
Kaksi akvaariota 69l ja 39l, kummassakaan ei asu ketään tällä hetkellä, koska pH nousi yli 8n ja vanha kalasto ei kestänyt sellaista. Uskollisesti vaihdan silti vettä ja pesen suodattimia, vaikka uudet kalastot saadaan ehkä syksyksi.
Akvaarioita on neljä toiminnassa olevaa ja niissä litroja 468, 250, 63 ja 45. Landella tuolla jossain kaukana on pihalammikko ja kaksi keinotekoista metsälampea.
Noissa akvaarioissa on tuo 250-litrainen liikaa, kolmea muuta minulla olisi vielä jotenkin mahdollisuus hoitaa niin että pysyisivät jatkuvasti tiptop-kunnossa. Viime aikoina on moni turha asia saanut odottaa ja tämä ratkaisu mitä tuolle lopullisesti tekisin on yksi niistä.
Minulla on kolme akvaariota, 90-litrainen, 200-litrainen ja 573-litrainen. Yhdeksänkymppinen on kuivana, 200-litraisessa on kaloja ja 573-litrainen on pelkkä kasviakvaario.
Minulla on tällä hetkellä kaksi akvaariota: 100-litrainen ja 250-litrainen. Molemmat ovat tavallisia seura-akvaariota ja tietysti ne ovat käytössä,eihän altaita tyhjinä pidetä...
Jaahas, minä taidankin sitten olla ainut erilainen nuori (?). Kotia ei korista tällä hetkellä yhtään akvaa. Tulossa kyllä on... toivon mukaan syyskuussa. Saisi tuo aika kulua vähän nopeammin...(huokaus).
98 litraa ja 112 litraa käytössä, suunnitteilla toisen näistä tilalle pitkulainen 160cm n.250-litrainen. Karanteenina 36-litrainen ja joku noin 10-litrainen muovipurkki vielä varalla.
Käytössä on 250, 180 ja 100 litraiset sekä kolme n.40 litraista poikasallasta. Varastossa odottelee kilpparikäytössä ollut 400 litrainen pysyvämpää asuinsijaa. Syksyllä tosin poikasaltaat lähtevät opiskelujen takia.
Niin ja tällä hetkellä on yhdessä saavissakin lehtikalan pikkuruisia poikasia .
Kotonani on tällä hetkellä 73 ja 40 litraiset. Jotka ovat täysin riittämättömän kokoisia... Parin kuukauden kuluttua pääsen muuttamaan isompaan asuntoon, ja noin 300 litraisen altaan kalastosuunnittelut ovat jo täydessä käynnissä...
Lisäksi anoppilassa hoidossani on 85 litrainen allas. Teen sinne vedenvaihtoja ja tarkkailen kalojen vointia (kukaan muu ei tee tätä alkuinnostuksen loputtua).