Jos tummaleväplekolle antaa ruokaa aamulla, niin se on iltapäivällä/illalla reippaasti liikkeellä. Sitten se onkin siihen aikaan tosi nälkäinen, ja tyypillisesti saattaa tuijottaa suoraan kohti tuntikaupalla, kunnes ruokaa tulee.
Kerjäys
Valvoja: Moderaattorit
-
NesteHukka
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Kerjäys
Onkos muilla samanlaisia juttuja, että kalat kerjää ruokaa?
Jos tummaleväplekolle antaa ruokaa aamulla, niin se on iltapäivällä/illalla reippaasti liikkeellä. Sitten se onkin siihen aikaan tosi nälkäinen, ja tyypillisesti saattaa tuijottaa suoraan kohti tuntikaupalla, kunnes ruokaa tulee.
-
Jani
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Kaikki kerjää
Mulla on sama "ongelma". Tähtipartis, käärmekala, puikkokalat, kiekot ja leväbarbit kerjäävät ruokaa koko ajan.
Hellämielisenä ihmisenä sitten ruokaa tuleekin annettua mutta mikään ei tunnu riittävän
Hellämielisenä ihmisenä sitten ruokaa tuleekin annettua mutta mikään ei tunnu riittävän
Minulla pahimpia lokkeja ovat keltabarbit- ne saakelit pörräävät etulasissa aina kun altaan ohitse kävelee- mikä on usein sillä allas on vasten taiteen ja akvaarioidenpidon kirjoitettujen "sääntöjen" vastaisesti makuuhuoneen oviaukon vieressä 
Pummaavat varmasti vielä kuolleinakin.
Tämä ahkera kerjääminen on kuitenkin johtanut siihen ettei altaaseen viitsi juurikaan muita kaloja laittaa- keltabarbit tuovat riittävästi vauhtia tähän altaaseen jo
Pummaavat varmasti vielä kuolleinakin.
Tämä ahkera kerjääminen on kuitenkin johtanut siihen ettei altaaseen viitsi juurikaan muita kaloja laittaa- keltabarbit tuovat riittävästi vauhtia tähän altaaseen jo
Aivan samaa. Ja mustatetrat yhtyvät ko. ralliin... Ja leväbarbit... Ja edes lähelle ei tarvitse mennä, kunhan ne vaan bongaa liikettä huoneesta. Uskomattomia tapauksia.Rääkky kirjoitti:Minulla pahimpia lokkeja ovat keltabarbit- ne saakelit pörräävät etulasissa aina kun altaan ohitse kävelee
-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Täällä meillä perhoset ovat kovin innokkaita ruuan perään. Riittää vain kun ilmestyn huoneeseen tai nousen sohvalta ylös, niin jo uidaan tosi innokkasti etulasin tuntumassa. Jos silloin laittaa sormen kiinni etulasiin, kalat yrittävät "purra sormea". Sitten katsellaan ylöspäin vedenpintaa sen näköisenä, että missä ne ruokapalat viipyvät...
Juu, meillä nuo malawit ovat uskomattomia! Ne pummaa jopa koiralta kun se kävelee altaan ohi!
Metrin etäisyydellä kun on niin ne tulevat sille puolelle koko konkkaronkka ja alkavat uimaan hyvin määrätietoisina.
Jos ruokaa ei tiputa ne alkavat komentaa mietä. Ne ihan oikeasti pitävät ääntä! Ja jotkut vielä lyö kansilasia niin että kuuluu veden polsuntaa kun toiset hoitavat naksunta äänen!
Niitä saa syöttää noin 2 kertaa päivässä ja pitäisi olla yksi paasto päivä viikossa! Se paastoaminen on meille kaikille hermoja raastavaa!
Edit: Virkkeet alkaa isolla kirjaimella. Pehis
Metrin etäisyydellä kun on niin ne tulevat sille puolelle koko konkkaronkka ja alkavat uimaan hyvin määrätietoisina.
Jos ruokaa ei tiputa ne alkavat komentaa mietä. Ne ihan oikeasti pitävät ääntä! Ja jotkut vielä lyö kansilasia niin että kuuluu veden polsuntaa kun toiset hoitavat naksunta äänen!
Niitä saa syöttää noin 2 kertaa päivässä ja pitäisi olla yksi paasto päivä viikossa! Se paastoaminen on meille kaikille hermoja raastavaa!
Edit: Virkkeet alkaa isolla kirjaimella. Pehis
Juuh, aina kun altaan ohi kävelee käy pinnassa kova kuhina, kun ahneet malawi-ahvenet ovat sitä mieltä että ruokaa ja sassiin!
Ja jos et anna roiskuu vettä lattialle ja lasissa käy kova kopse.
Sohvalla, joka on altaan päädyssä ei saa rauhassa istua jos ei ensin anna ruokaa, sillä muuten monta silmäparia tuijottaa tuimasti.
Meillä ei sentään vielä koirilta kerjätä.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sohvalla, joka on altaan päädyssä ei saa rauhassa istua jos ei ensin anna ruokaa, sillä muuten monta silmäparia tuijottaa tuimasti.
Meillä ei sentään vielä koirilta kerjätä.
Meillä uusin tulokas harmaapiikkipleko on sen verran fiksu
otus, että on ainakin yhden pikku yhtälön elämässään hoksannut:
:arrow: Ihmisen liike akvaarion edessä = ruokaa. Joten joka kerta, kun vaikka
nousee sohvalta, pörhältää Piikkisika hiekka pöllyen keimailemaan
pitkin etulasia. Oikein esitellään uimanäytöstä, uidaan välivedessä
ja näytetään hienolta. Että mä pidän siitä kalasta!
otus, että on ainakin yhden pikku yhtälön elämässään hoksannut:
:arrow: Ihmisen liike akvaarion edessä = ruokaa. Joten joka kerta, kun vaikka
nousee sohvalta, pörhältää Piikkisika hiekka pöllyen keimailemaan
pitkin etulasia. Oikein esitellään uimanäytöstä, uidaan välivedessä
ja näytetään hienolta. Että mä pidän siitä kalasta!
Mäkun luulin et noi meidän kalat on menny höpöiksi mut onneksi sitä on lukemani perusteella muillakin..
Meillä on tuolla 2 kääpiöahventa ja joka aamu ku olen laittanu valot päälle ni nämä kaks polskuttelee pinnan lähellä ja vaanivat ruokaa.. jos ruokaa ei tule ni ne kostaa veden pinnalle kun en anna ruokaa.. eli alkavat läiskiä kaikilla mahdollisilla evillään pintaa.. kesäkuumalla ei ollu peitinlaseja, onneksi kukaan ei hoksannu hypätä sormeen kiinni ku kävelin ohi..
Ja sit toisekseen toi uros-ahven katselee mua murhanhimoisesti aina kun akvaarion siivouspäivä lähestyy, et tänne et kyllä varmasti laita kättäsi.. ja sit se ui pakoon kannon alle eikä puollusta reviiriään niinku ison laka pitäis..
Meillä on tuolla 2 kääpiöahventa ja joka aamu ku olen laittanu valot päälle ni nämä kaks polskuttelee pinnan lähellä ja vaanivat ruokaa.. jos ruokaa ei tule ni ne kostaa veden pinnalle kun en anna ruokaa.. eli alkavat läiskiä kaikilla mahdollisilla evillään pintaa.. kesäkuumalla ei ollu peitinlaseja, onneksi kukaan ei hoksannu hypätä sormeen kiinni ku kävelin ohi..
Ja sit toisekseen toi uros-ahven katselee mua murhanhimoisesti aina kun akvaarion siivouspäivä lähestyy, et tänne et kyllä varmasti laita kättäsi.. ja sit se ui pakoon kannon alle eikä puollusta reviiriään niinku ison laka pitäis..