Kasviravinteet.

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin

Kasviravinteet

Sera
6
21%
Tetra
13
46%
Muu, mikä? (kirjoita viestiin)
5
18%
En käytä mitään.
4
14%

Ääniä yhteensä: 28

oppo
Senior Member
Senior Member

Kasviravinteet.

Viesti Kirjoittaja oppo »

Kysely siitä miten huollatte ja hoidatte kasvejanne. Ravinteista on gallup ja muuten hoitoon (sekä kasveihin yleinsä) liittyvää asiaa saa kirjoittaa alle.

Raksitun/valitun vaihtoehdon(valitse se mitä käytät eniten ja erittele/tarkenna muut vaikka viestissä). Myös mahdolliset hiilidioksidilevittimet ym. saa mainita. Ja perustella saa jos halajaa..

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Ville »

Minulla on 573 litran kasviakvaario, se pyörii kaloitta. Akvaario on minulla ollut vasta muutaman viikon, joten ravinteteiden annostelu on vielä hakusessa. Olen alkanut käyttämään Akvaario Areenan omaa lannoitetta testatakseni millaista se on. Laitan päivittäin sinne kymmenisen millilitraa kyseistä lannoitetta. Lisäksi käytän tetran rautauristeita ja initial stickkejä. Koska akvaarioon ei tule kaloja, turvaan kasvien fosfaatti-, nitriiti- nitraattitarpeet tavallisin huonekasvilannoittein. Hiilidioksidinlähteenä käytän hiiva-sokeri-vesi-reaktoria. Kaasu levitetään akvaarioon rinnan liitetyin viinilasein, jotka ovat liimattu silikonilla kansilasiin kiinni. Lisäselvityksiä ja kysymyksiä voitte lähettää sähköposteitse, osoite on vkoistin@welho.com.
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

Tropica Master Grow
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Tulee tuota Seran kasvilannoitetta käytettyä. Nyt en ole vähään aikaan laittanut. Kasvaa melko hyvin nyt olmankin ja oon ollut hieman varovainen annoskelussa leväkasvun takia.
Tosin isoimpaan saisi ehkä lisätä taas.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Tetran ja TMGn nestemäistä + Tetran pohjatabletteja.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Kheira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kheira »

TMG + 7 balls (en muista kenen ovat)
oppo
Senior Member
Senior Member

Tropica Master Grow, millainen aine on? Mistä sitä saa ostettua (vai onko sitä ollut jo pitkään tampereen kaupoissakin, mutta silmä ei nähny oo..) ja mihin hintaan? Onko olennaisesti teillä parantanut kasvien kasvua? Jos joku mua vois informoida lisää olisi ikuisesti kiitollisuuden velassa.

Sekä nuo JBL:llän 7balls -systeemit kiinnostavat, niistäkin lisätietoa..kiitosh!

8O
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

JBL:n 7 balls, TetraPlant Crypto sekä Tetran PlantaMin. Tuon viimeisimmän käyttö on tosin varsin vähäistä, koska suurin osa kasveista on kunnon juuria kasvattavia lajeja.
Elmiira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Ainiin, tuleehan sitä aina sillon tällön PMDD:n lisäksi tuupattua JBL:n 7 ball:seja miekkakasvien juurille. Ja hyvin rehottaa :)
Kheira
Member
Member

Hyviä ovat mielestäni 7-pallot. Kun aloin jokin aika sitten lisäillä TMG:ta alkoivat vedensuosikit (tai rangat jotka olivat jäljellä) lisääntyä aivan huimaa vauhtia. Lisäilin ainetta ohjeen mukaan mutta huomasin että täytyi annostusta vähentää koska alkoi levää ilmaantua. Toisaalta minulla ei ole toistaiseksi muita vedestä ravinteet ottavia kasveja kuin tuo vedensuosikki puska. Että kai se annostelu myös on siinä otettava huomioon. 7-pallot ovat halpoja ja TMG aika hurjan kallista. Toisaalta sitä kuluu pienissä altaissa niin vähän että kestää kauan. Kokeile niin tiedät. [;)]
oppo
Senior Member
Senior Member

Kheira kirjoitti:7-pallot ovat halpoja ja TMG aika hurjan kallista. Toisaalta sitä kuluu pienissä altaissa niin vähän että kestää kauan. Kokeile niin tiedät. [;)]
Voisiko joku kertoa missä sitä myydään? Tampereella ei kai missään tai eivät ainakaan kauppiaat tiedä, en kaikkia kauppoja ehtinyt käymään lävitse. Missä sitä myydän helsingissä ja mihin hintaan? Ostaa sitä tahtoisin, jos joku vaikka voisi käydä sitä minun puolestani jostain helsinkiläisestä kaupasta hakemassa ja lähettää sen vielä minulle niin olisin kiitollinen. Ja maksu tapahtuisi tilille... (taidankin vielä lisätä osto-ilmoituksen ostetaan-palstalle.)

Niin ja 7balsseja laitoin miekoille jo. Maksoivat kai 4.90euroa/pkt.

8O
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Oma TMG-puteli (250 ml) maksoi vanhan markan aikaan muistaakseni 99 FIM ja ostopaikkana toimi Itäkeskuksen Faunatar.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Kheira
Member
Member

Kyllä luulisi että Tampereen kokoisesta paikasta tuota litkua löytyy ettei lähettelemään tarvitse alkaa. Soittele puhelimella kaikki kaupat läpi niin ei tarvitse koko kaupunkia kiertää :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”