Kysely siitä miten huollatte ja hoidatte kasvejanne. Ravinteista on gallup ja muuten hoitoon (sekä kasveihin yleinsä) liittyvää asiaa saa kirjoittaa alle.
Raksitun/valitun vaihtoehdon(valitse se mitä käytät eniten ja erittele/tarkenna muut vaikka viestissä). Myös mahdolliset hiilidioksidilevittimet ym. saa mainita. Ja perustella saa jos halajaa..
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Minulla on 573 litran kasviakvaario, se pyörii kaloitta. Akvaario on minulla ollut vasta muutaman viikon, joten ravinteteiden annostelu on vielä hakusessa. Olen alkanut käyttämään Akvaario Areenan omaa lannoitetta testatakseni millaista se on. Laitan päivittäin sinne kymmenisen millilitraa kyseistä lannoitetta. Lisäksi käytän tetran rautauristeita ja initial stickkejä. Koska akvaarioon ei tule kaloja, turvaan kasvien fosfaatti-, nitriiti- nitraattitarpeet tavallisin huonekasvilannoittein. Hiilidioksidinlähteenä käytän hiiva-sokeri-vesi-reaktoria. Kaasu levitetään akvaarioon rinnan liitetyin viinilasein, jotka ovat liimattu silikonilla kansilasiin kiinni. Lisäselvityksiä ja kysymyksiä voitte lähettää sähköposteitse, osoite on vkoistin@welho.com.
Tulee tuota Seran kasvilannoitetta käytettyä. Nyt en ole vähään aikaan laittanut. Kasvaa melko hyvin nyt olmankin ja oon ollut hieman varovainen annoskelussa leväkasvun takia.
Tosin isoimpaan saisi ehkä lisätä taas.
Tropica Master Grow, millainen aine on? Mistä sitä saa ostettua (vai onko sitä ollut jo pitkään tampereen kaupoissakin, mutta silmä ei nähny oo..) ja mihin hintaan? Onko olennaisesti teillä parantanut kasvien kasvua? Jos joku mua vois informoida lisää olisi ikuisesti kiitollisuuden velassa.
Sekä nuo JBL:llän 7balls -systeemit kiinnostavat, niistäkin lisätietoa..kiitosh!
JBL:n 7 balls, TetraPlant Crypto sekä Tetran PlantaMin. Tuon viimeisimmän käyttö on tosin varsin vähäistä, koska suurin osa kasveista on kunnon juuria kasvattavia lajeja.
Hyviä ovat mielestäni 7-pallot. Kun aloin jokin aika sitten lisäillä TMG:ta alkoivat vedensuosikit (tai rangat jotka olivat jäljellä) lisääntyä aivan huimaa vauhtia. Lisäilin ainetta ohjeen mukaan mutta huomasin että täytyi annostusta vähentää koska alkoi levää ilmaantua. Toisaalta minulla ei ole toistaiseksi muita vedestä ravinteet ottavia kasveja kuin tuo vedensuosikki puska. Että kai se annostelu myös on siinä otettava huomioon. 7-pallot ovat halpoja ja TMG aika hurjan kallista. Toisaalta sitä kuluu pienissä altaissa niin vähän että kestää kauan. Kokeile niin tiedät.
Kheira kirjoitti:7-pallot ovat halpoja ja TMG aika hurjan kallista. Toisaalta sitä kuluu pienissä altaissa niin vähän että kestää kauan. Kokeile niin tiedät.
Voisiko joku kertoa missä sitä myydään? Tampereella ei kai missään tai eivät ainakaan kauppiaat tiedä, en kaikkia kauppoja ehtinyt käymään lävitse. Missä sitä myydän helsingissä ja mihin hintaan? Ostaa sitä tahtoisin, jos joku vaikka voisi käydä sitä minun puolestani jostain helsinkiläisestä kaupasta hakemassa ja lähettää sen vielä minulle niin olisin kiitollinen. Ja maksu tapahtuisi tilille... (taidankin vielä lisätä osto-ilmoituksen ostetaan-palstalle.)
Niin ja 7balsseja laitoin miekoille jo. Maksoivat kai 4.90euroa/pkt.
Kyllä luulisi että Tampereen kokoisesta paikasta tuota litkua löytyy ettei lähettelemään tarvitse alkaa. Soittele puhelimella kaikki kaupat läpi niin ei tarvitse koko kaupunkia kiertää