Ostin vähän päälle viikko sitten akvaariooni lituskaplekon (en muista millään L-koodia, pitää ottaa selville). Ongelmana on se, etten saa kalaa millään syömään!
Pleko vain makailee kannon alla. Se ei ole vielä kertaakaan poistunut sieltä tutkimusmatkoilleen tai etsimään ruokaa. Olen jättänyt kolon suun eteen kaikkea mahdollista syötävää: tabletteja, spirulina diskejä, hernettä, porkkanaa, salaattia.... mutta kun mikään ei kelpaa sille! Aamulla ruoat löytyvät syömättöminä sieltä, minne olen ne jättänytkin. Pelkään että kohta pleko kuolee nälkään. Kuinka kauan nämä kalat selviävät hengissä syömättä? Saavatko ne kannosta minkäänlaista ravintoa?
Onko minulla jo syytä huolestua (vai olenko vain hysteerinen )?
Muokattu - Roosa on 30/03/2002 12:11:49
Miten saisin plekoni syömään?
Valvoja: Moderaattorit
-
NesteHukka
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Pleko vain makailee kannon alla. Se ei ole vielä kertaakaan poistunut sieltä tutkimusmatkoilleen tai etsimään ruokaa. Olen jättänyt kolon suun eteen kaikkea mahdollista syötävää: tabletteja, spirulina diskejä, hernettä, porkkanaa, salaattia.... mutta kun mikään ei kelpaa sille! Aamulla ruoat löytyvät syömättöminä sieltä, minne olen ne jättänytkin. Pelkään että kohta pleko kuolee nälkään. Kuinka kauan nämä kalat selviävät hengissä syömättä? Saavatko ne kannosta minkäänlaista ravintoa?Roosa kirjoitti:Ostin vähän päälle viikko sitten akvaariooni lituskaplekon (en muista millään L-koodia, pitää ottaa selville). Ongelmana on se, etten saa kalaa millään syömään!
Kertoisitko vesiarvot ja lämpötilan?
Kokeile kiehauttaa sille pakastekatkarapua. Omista plekoistani yksikään ei voi vastustaa sitä. Kaikki plekoni eivät ole kiinnostuneita kasvisruuasta ollenkaan.
-
Sami
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Pleko vain makailee kannon alla. Se ei ole vielä kertaakaan poistunut sieltä tutkimusmatkoilleen tai etsimään ruokaa. Olen jättänyt kolon suun eteen kaikkea mahdollista syötävää: tabletteja, spirulina diskejä, hernettä, porkkanaa, salaattia.... mutta kun mikään ei kelpaa sille! Aamulla ruoat löytyvät syömättöminä sieltä, minne olen ne jättänytkin. Pelkään että kohta pleko kuolee nälkään. Kuinka kauan nämä kalat selviävät hengissä syömättä? Saavatko ne kannosta minkäänlaista ravintoa?Roosa kirjoitti:Ostin vähän päälle viikko sitten akvaariooni lituskaplekon (en muista millään L-koodia, pitää ottaa selville). Ongelmana on se, etten saa kalaa millään syömään!
Oma partikseni ( joka on myös pleko) syö pääasiallisesti yöllä. Kokeile pudottaa ruokaa valojen sammutuksen jälkeen, ja jää kytikselle. Voi tosin mennä melko pitkään...
Leväähän ne kyllä syö, ja sitä puuta.
-Sami-