Se, joka on hiljattain nähnyt Helsingin akvaariokaupassa tuliliskoja, voisi ystävällisesti huuta "Hep" ja kertoa liikkkeen nimen.
Suuren suuri kiitos.
Tuliliskon saatavuus (Hki)
Valvoja: Moderaattorit
Tuliliskon saatavuus (Hki)
"Kansakunnan sivistystä ei mitata sillä, miten se kohtelee vertaisiaan, vaan miten se kohtelee heikoimpiaan."
Mechelinin kadulla sijaitseva liike.. mahdatko tarkoittaa Paratiisilintua? Siitä putiikista ei toivoisi kenenkään mitään ostavan. Kerrassaan yököttävä paikka. Ollin siellä noin pari viikkoa sitten, eikä ainakaan tuliliskoja osunut silmiin. Ainoastaan lintuja ja jyrsijöitä ahdettu pieniin likaisiin häkkeihin. Matelijoiden oloa en osaa kommentoida. Pitkin lattioita avonaisia laatikoita, joissa möngerteli toukkia ja torakoita 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Mielestäni Paratiisilinnussa ei ole pahemmin moitittavaa. Ja Itiksen Faunattaressakin olen nähnyt vaikka minkälaisia örriäisiä avonaisissa purkeissa. Ruokaahan ne on jota menee kovaa vauhtia sekä asiakkaille että liikkeen eläimille. Veikkaan, ettei reaktio olisi niin jyrkkä jos lattialla olisi pino kaaliaKatjaN kirjoitti:Mechelinin kadulla sijaitseva liike.. mahdatko tarkoittaa Paratiisilintua? Siitä putiikista ei toivoisi kenenkään mitään ostavan. Kerrassaan yököttävä paikka. Ollin siellä noin pari viikkoa sitten, eikä ainakaan tuliliskoja osunut silmiin. Ainoastaan lintuja ja jyrsijöitä ahdettu pieniin likaisiin häkkeihin. Matelijoiden oloa en osaa kommentoida. Pitkin lattioita avonaisia laatikoita, joissa möngerteli toukkia ja torakoita
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Liikkeen kokonaisuus vain vaikuttaa kovin ahtaalta, hyllyjen välissä tilaa ei ole kahdelle ihmiselle. Mutta sehän ei häiritse eläimiä? Jos haluaa asiallista ja ystävällistä tietoa matelijoista ja erikoisuuksista, niin sitä sieltä löytyy. Ja jos ketään kiinnostaa kissat, niin omistajat ovat kasvattaneet kissoja (Somaleja), ja sieltä saa siis erinomaista tietoa myös kissoista (ja todella hyvät tarvikkeet, esim. parhaimmat kissanvaljaat). Sen lisäksi nillä on aika kivoja erikoisuuksia myynnissä. Siellä esim. näin ensimmäistä kertaa siilejä myynnissä.
Alkuperäiseen viestiin viitaten; viimeksi kun pohdimme mitä voisi ruveta harkitsemaan jo iäkkäiden kynsisammakoiden jälkeen, niin löytyi ainakin tuliliskoja. Siitä on tosin jo aikaa, mutta ne lienevät aika vakiotavaraa siellä.
Joten kyllä, liike vaikuttaa ensinäkemältä ahtaalta ja sotkuiselta, mutta se on enemmänkin "ihmisten puolta" liikkeestä. Eläimillä on hyvät oltavat. Suosittelen.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Riihimäen akvaristit
- Sukupuoli: Nainen
Minullakaan ei ole erityisen hyviä kokemuksia kyseisestä kaupasta
Olen käynyt siellä muutaman kerran ja nyt olen päättänyt että siihen liikkeeseen en enää jalallanikaan astu
Jokaisella kerralla heti ovesta astuessa kasvoja vasten on lemahtanut todella voimakas virtsan ja siivoamattomien häkkien haju ja tällä hetkellä myyjä ei todellakaan ole ollut siivoamassa niitä vain laittamassa esimerkiksi valjaita tai muita tilpehöörejä paikoilleen.
Jos tilat ovat niiin ahtaat että eläimiä joudutaan pitämään hyvin pienissä tiloissa monta samassa häkissä ym. niin luulisi hankkivan / etsivän suuremmat tilat liikkeelleen tai vähentävän eläinten määrää.
Nämä oli sitten vain omia kokemuksia kyseisestä liikkeestä ja olen kuullut muilta myös paljon positiivista palautetta, joten ei kun kaikki vain itse katsastamaan kauppa, mielenkiintoinen paikka!

Olen käynyt siellä muutaman kerran ja nyt olen päättänyt että siihen liikkeeseen en enää jalallanikaan astu

Jokaisella kerralla heti ovesta astuessa kasvoja vasten on lemahtanut todella voimakas virtsan ja siivoamattomien häkkien haju ja tällä hetkellä myyjä ei todellakaan ole ollut siivoamassa niitä vain laittamassa esimerkiksi valjaita tai muita tilpehöörejä paikoilleen.
Jos tilat ovat niiin ahtaat että eläimiä joudutaan pitämään hyvin pienissä tiloissa monta samassa häkissä ym. niin luulisi hankkivan / etsivän suuremmat tilat liikkeelleen tai vähentävän eläinten määrää.
Nämä oli sitten vain omia kokemuksia kyseisestä liikkeestä ja olen kuullut muilta myös paljon positiivista palautetta, joten ei kun kaikki vain itse katsastamaan kauppa, mielenkiintoinen paikka!