Käsi-kesy pleko?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Käsi-kesy pleko?

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Kenellä harrastajala on altaassa "käsikesy" pleko tai muu mönkijä?

Paikallisessa liikkeessä ihastuin Isopurje-plekoon joka aina tuli etulasiin roikkumaan ja kerjäämään rapsutuksia :mrgreen:
Mutta pahussoikoon omistaja ei suostunut myymään kyseistä otusta, koska hän menee mahdolliseen tulevaan esittelyaltaaseen :(

Meillä tuo 27 senttinen tulokas isopurje on vielä niin ujo, että en ole yrittänyt makupalalla kesytellä. Juuri vasta uskaltautui päiväaikaan ruokailemaan..
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Re: Käsi-kesy pleko?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

jartzu65 kirjoitti:Kenellä harrastajala on altaassa "käsikesy" pleko tai muu mönkijä?
Meillä ei ole käsikesy,mutta kasvipihtikesy on :D
Itselläni on käsissä iho-ongelmia, ja akvaariovesi tuntuu niitä pahentavan, niin en pahemmin kättäni akvaarioon laita. Olen kyllä syöttänyt tummaleväplekoa kasvipihdeillä. Katkaravun se ottaa kasvipihdeistä toisinaan.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Millähän systeemillä tuollaisen ihmisaran monnin sitten saisi kesytettyä käsikesyksi? Karanteenissa juuri asustelee aika kesy kymmensenttinen ripsimonni. Se tulee lasin viereen ruokaa kerjäämään, mutta lähtee karkuun, jos tablettia yrittää tarjota... :cry:
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

7330 kirjoitti:Millähän systeemillä tuollaisen ihmisaran monnin sitten saisi kesytettyä käsikesyksi? Karanteenissa juuri asustelee aika kesy kymmensenttinen ripsimonni. Se tulee lasin viereen ruokaa kerjäämään, mutta lähtee karkuun, jos tablettia yrittää tarjota... :cry:
Kyllä sen pitäisi kesyyntyä pikkuhiljaa, mutta jos altaassa on joku toinen reviirikala, jota se pelkää/välttelee, niin se pysyy arkana ihmisillekin.
Itselläni kesyyntyminen tapahtui hyvin lyhyessä ajassa sen jälkeen kun räyhänhenki annettiin altaasta pois.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Meillä ei Isopurjeplecon kesyttämistä olla kokeiltu koska Oskarit vievät ykkössijan "kesykaloina". Mieheni opetti ne hyppäämään ruoan perään viikonloppuna kun en ollut katsomassa joten yllätyin hiukan kun kala ponkaisi puoliksi vedenpinnan yläpuolelle kun aamulla ojensin räkmix-palasen... Ja vettä lattia täynnä. :roll:

Voisi ehkä mieluummin kokeilla Isopurjeen "käsikesyttämistä". :mrgreen:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Lorditar
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lorditar »

Meiltä käsikesyjä löytyy kaksi kappaletta, isopurjepleko sekä harmaapiikkipleko. Ovat molemmat tulleet "vanhoina" muilta harrastajilta, joten en voi ottaa kunniaa itselleni kesyttämisestä. :|
2035
Junior Member
Junior Member

Käsikesy pleko

Viesti Kirjoittaja 2035 »

Moi.
Mulla on ns käsikesy purjepleko. Pikkuisena oli vielä kovin arka mutta näemmä, kun ikää tulee niin alkavat luottamaan. Plekoni on muutenkin varsinainen mannekiini, suojaonkaloista huolimatta kala tuntuu viihtyvän etulasissa tarkkailemassa mitä ulkopuolella tapahtuu..
"Kesytys" alkoi siitä, että tarjosin plekolle herkkupaloja. Aluksi se kävi vain nuuskimassa, sittemmin nappasi jo ruuankin ja nykyään tulee jo kättä kyhnyttämään vaikkei ruokaa sormissa olisikaan.
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Mulla oli joskus vuonna keihäs ja kivikirves maatiaispartis, joka keksi ihan itse alkaa ruoka-aikaan nousemaan pintaan ja asettua selälleen niin että ruuan sai pistettyä suoraan sen suuhun :D
villimilli
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja villimilli »

Minulla on viisi käsikesyä tiikeribarbia, ei varmaankaan kovian uutta tai outoa, mutta kumminkin. Jaan välillä erikoisherkkuja tikruille, jotka tulevat aina lasiin kun huomaavat minut altaalla. Pidän kädessäni esimerkiksi tubifex kuutiota ja siitähän tikrut ronkkivat sitä. Kun ruoka loppuu, alkavat ne uida sormien välillä etsien ruokaa lisää. Noiden kanssa saa todellakin varoa, ettei ruoki liikaa :) Ovat niin suloisia. Tikrujen myötä myös leväbarbit ovat kesyyntyneet ja toisessa altaassa miekkapyrstöt.

Tiedän muuten minäkin tuon yhdessä liikkeessä uivan symppiksen. Se on aika veikeä tullessaan uimaan pintaan ja sitten sen suuhun voi tipauttaa pohjatabun.

Edit: Virkkeet alkaa isolla kirjaimella. Pehis
Molli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Molli »

Mulla on kesyjä leväbarbeja, jotka osaa monenlaisia temppuja.Renkaan läpi meneminen, sormen näykkiminen ym..On kalatkin ihania!
Monninen

Viesti Kirjoittaja Monninen »

Behemot kirjoitti:Mulla oli joskus vuonna keihäs ja kivikirves maatiaispartis, joka keksi ihan itse alkaa ruoka-aikaan nousemaan pintaan ja asettua selälleen niin että ruuan sai pistettyä suoraan sen suuhun :D
Miten ihmeessä se oppi tuollaiseksi? 8O
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”