Kalastoa 128 litraseen sekä 175 litraseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Suska
Starting Member
Starting Member

Kalastoa 128 litraseen sekä 175 litraseen

Viesti Kirjoittaja Suska »

Kalasto tällä hetkellä:
128 l
hiekkapohja

4 kuparimonnista
3 siiaminpiikkisilmää
5 kiilakylkeä

Kiilakylkiä tietenkin lisää (oli suurempi parvi mutta neljä ei selvinnyt muutosta) samoin monnisia

Joku levänturjuntapartio tai sopiva yksikkö olisi tarpeen, samoin katseenvangitsija, kävisikö taistouros ja pari naarasta tai esim kääpiörihmapari?

Isompaan purkkiin (165 l, sorapohja) olen ajatellut rakentaa koko sydeemin esim sinirihmaparin ympärille, mutta mistäs keski- ja pohjakerroksen väki?
Neoneita en halua, muuten kyllä mielellään ison parven jotain tyylikkään kauniita parvikaloja (mulle kiilakylki on juuri tätä, tyylikäs)
-Suska-
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kalastoa 128 litraseen sekä 175 litraseen

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Suska kirjoitti:128 l

4 kuparimonnista
3 siiaminpiikkisilmää
5 kiilakylkeä

Kiilakylkiä tietenkin lisää (oli suurempi parvi mutta neljä ei selvinnyt muutosta) samoin monnisia

Joku levänturjuntapartio tai sopiva yksikkö olisi tarpeen, samoin katseenvangitsija, kävisikö taistouros ja pari naarasta tai esim kääpiörihmapari?
6-8 kuparimonnista, 3 piikkisilmää, partamonni, 12 kiilakylkeä ja hunajarihmakalapariskunta tai kolme hunista voisi olla mukava valinta. Rihmakaloja täytyy tietenkin hiukan tarkkailla, että tulevatko toimeen keskenään ja kasvillisuus täytyy pitää reiluna.

Suska kirjoitti:Isompaan purkkiin (165 l, sorapohja) olen ajatellut rakentaa koko sydeemin esim sinirihmaparin ympärille, mutta mistäs keski- ja pohjakerroksen väki?
Neoneita en halua, muuten kyllä mielellään ison parven jotain tyylikkään kauniita parvikaloja (mulle kiilakylki on juuri tätä, tyylikäs)
Sinirihmapariskuntaa en laittaisi tämän kokoiseen purkkiin. On aggressiivinen ja isokokoinen ja 165 litraa voi käydä yllättävän ahtaaksi. Huulirihmakala sitä vastoin voisi käydä mainiostikin. Sävyisämpänä ja pienempikokoisena kolme kappaletta voisi olla passeli lukumäärä. Tyylikkään värisiä parvikaloja löytyy yllin kyllin, kuten mustaneontetra, rubiinitetra ja tietysti musta-aavetetra, jota ainakin itse suosittelen sinulle. Koiras varsinkin on aivan mahdottoman tyylikäs ilmestys eikä naarastakaan voi mitättömäksi moittia :)
Pohjalle voit mättästä monnisia tai kääpiönuoliaisia, partiksen tai jonkin muun pienen plekon ja vaikkapa piikkisilmiä.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”