Kotisivuja

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

On aivan käsittämättömän hieno akvaario!

Pari asiaa kiinnitti huomioni (sikäli kun siinä väriloistossa nyt häikäisyltä huomasi):
-fragmentit sidottu roikkumaan. En ole aikaisemmin nähnyt tällaista, mutta miksipä ei. Vaikuttaa aika näppärältä tavalta kasvattaa fragmentteja joissa aina on kiinnityksen kanssa ongelma.
-Pehmeitä ja kovia koralleja sekoitettu hienosti. Ei tunnu olevan pelkoa, että lukuisat Sarcophytonit myrkyttäisivät akvaarion. Korallit on kyllä hienosti ryhmitelty lajeittain.
-Upeimman näköinen Fungia-ryhmä mitä olen ikinä missään nähnyt! Katsokaa miten ne lisääntyvät!!!
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

amon kirjoitti:Onko markolla joku poikasten kasvatus projekti, vai mikä se plankton vehkeen yhteydessä oleva pienempi kammio on?
Zooplanktonia, tietenkin [;)] https://ssl.kundenserver.de/shop.aquapr ... eaktor.htm
amon kirjoitti:Maikeimmat isoimmat acroporat. Ei kuvassa ainakaan värillään huimaa, mutta tulee vähän jo fiilistä!
Sinullakin on samaa korallia. :D
mikkokoo kirjoitti:-fragmentit sidottu roikkumaan. En ole aikaisemmin nähnyt tällaista, mutta miksipä ei. Vaikuttaa aika näppärältä tavalta kasvattaa fragmentteja joissa aina on kiinnityksen kanssa ongelma.
http://www.reefkeeping.com/issues/2002- ... /index.htm
amon kirjoitti:-Upeimman näköinen Fungia-ryhmä mitä olen ikinä missään nähnyt! Katsokaa miten ne lisääntyvät!!!
Todella! Samoja fungioita on myytävänä Kimillä, ongelma vaan on että myyntiakvaariossa niiden värit haalistuvat muutamassa päivässä, eikä ihmiset uskalla niitä osta, kun eivät tiedä, kuinka upeaksi ne muuttuu!
simppu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja simppu »

rambi kirjoitti:Kerro sitten kokemuklsia kun 14.000 k on ollut jonkun aikaa käytössä, jos oikein ymmärsin niin molemmat polttimot tulee olemaan 14.000k, lähinnä levätilanne kiinnostaisi, 20.000 k aiheuttaa enemmän levää lasiin niin olisi mielenkiintoista tietää miten 14 k, kun olen ajatellut semmoisen laittaa myös itelle silloin kun nykyinen poltin on jo väsähtänyt.

14 kK oli käytössä noin pari kuukautta, ei mitään suurempaa levä onkelmaa. Pikkusen tuli pariin kiveen tupsulevää. Etulasissa oli jossain vaiheessa vähän rusehtavaa tavaraa. 10 kK nähden en siis kokenut eroa olevan.
Laitoin nyt nuo valot uuteen akvaarioon. Saapa nähdä miten levät käyttäytyy. Pitää aloitella varovasti ja lisätä valojen aikaa hiljalleen. [;)]

Laitanpa vielä linkin , niin voit vilkaista vähän miltä tuo 14 kK valo näyttää. (etusivu ja setup sivun lopussa.)

http://www.student.oulu.fi/~nlofgren/aq ... lreef.html
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Tuli Rääkyn ja parin muun vieraan kanssa räpsittyä eilen muutama hassu ylivalottunut kuva mun noviisipytystä:
1 2 3 4
Joku digikameralla kuvaamiseen yli pari minuuttia perehtynyt henkilö olisi saanut huomattavsti parempiakin kuvia aikaan, mutta saa niistä sentään jotain selvää :mrgreen:

Jonkin sortin sivut olis tarkoitus värkätä myöhemmin [:I]
homer
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja homer »

Ihan OK kuvia.

Ja allaskin ihan siisti.
Petteri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Laitoin muutaman kuvan nettiin. Sielä löytyy myös suttuinen webcam (Logitech Quickcam Express), joka on päällä tai sitten ei (päivittyy joka 30.s, valot päällä noin 11-22).
Toivoisin ettei osoite päädy millekään linkkilistalle, koska tuo ei ole nettisivu vaan pelkkä kuvavarasto ja voi poistua koska tahansa.

http://www.kolumbus.fi/juhann/aqua/reef/ (Varoitus: sivu on aika iso, koska laitoin verrattain kookaat thumbnailit.)

btw: millä voin laittaa linkin AW:hen tyyliin <a href="pitkä.www.osoite">linkki</a>??

Edit:

Koodi: Valitse kaikki

[url=pitkä.www.osoite]linkki[/url]
[/i]
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Petteri kirjoitti:Laitoin muutaman kuvan nettiin.
Coralline kasvaa aika kivasti ;)
Petteri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Coralline kasvaa aika kivasti [;)]
Heh, eipä ole paljon muuta kasvateltavaa..jaa, kyllä siellä lasiruusukin kukkii ;). Mielellään sitä ostaisi koralleja, mutta kun ei aina saa kaupastakaan ja lisäksi hintakin on suht kova. Siispä: Olisin haluakas ostamaan fragmenttejä muilta harrastajilta n. 100km säteellä Helsingistä. Halukkaat myyjät (varmaan jonoihin asti) voivat laittaa yv:n tai meiliä (j-ph@email.com). :D
Cano
Junior Member
Junior Member

Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Cano »

Nyt löytyy jonkinlainen viritelmä minunkin akvaariostani netissä osoitteessa: www.student.oulu.fi/~tumehtal .

Kommentoida saa sekä sivuja (ei todellakaan minun alaani) että itse akvaariota.

-Cano-
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Viesti:

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Cano kirjoitti:Nyt löytyy jonkinlainen viritelmä minunkin akvaariostani netissä osoitteessa: www.student.oulu.fi/~tumehtal .

Kommentoida saa sekä sivuja (ei todellakaan minun alaani) että itse akvaariota.

-Cano-
Kiva nähdä sunkin purkkia! Olisi kiva saada lähempi kuva vielä altaasta. Ehkä kahdessa osassa, jollei muuten mahdu kuvaan!
Cano
Junior Member
Junior Member

Kotisivut

Käytössä vain "tavallinen" kamera sekä nettikamera eli ihan heti en saa otettua muita kuvia. :(
Täytyy ottaa taas kuvia Simpun kameralla, kun se tulee viikon päästä takaisin lomalta.

-Cano-
hartar
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hartar »

Kotisivuni muuttanut + päivitetty uusilla kuvilla

http://www.kolumbus.fi/hartar/index.htm
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Re: Kotisivut

Cano kirjoitti:Kommentoida saa sekä sivuja (ei todellakaan minun alaani) että itse akvaariota.
Kivat sivut muuten, mutta käytät isoja kuvia (sekä pistemäärältään että kooltaan) ja käsket selaimelle näyttää niitä postimerkinkokoisina. Kuvien lataaminen kestää hitaalla yhteydellä ikuisuuden, muta selaimessa näyttävät pieniltä. Kannattaa aina käyttää erillisiä pienempiä kuvia.

Kotilosi ei näyttä Turbolta, vaikea sanoa siitä kuvakulmasta, mitä ne ovat mutta todennäköisesti vuorovesialueen Nerita spp., jotkut niistä pysyvät todella huonosti akvaariossa. :D
Cano
Junior Member
Junior Member

Kotisivut

Nykyään niin monilla on laajakaistayhteys, että kuvien koolla ei juuri ole merkitystä. Tästä syystä aion muuttaa kuvien oikeat koot vasta pahimpien tenttikiireiden mentyä ohi pienemmiksi.

Kotilot myytiin turboina syyskuussa Helsingin Lemmikkikeskuksessa (Nikke myyjänä). Niitä oli vielä reilu viikko sitten siellä käydessäni, olivat siinä Lionfish-altaassa. Niken mukaan olivat jotain erikoislajia. Kotilot ovat väritykseltään mustia jossa ihan pieniä valkoisia pisteitä. Ovat vielä kaikki hengissä ja liikkuvat kuten "tavalliset" turbotkin. Onneksi ovat pysytelleet hyvin altaassa, vain kahdesti ennen altaan reunasuojia ehtivät laskeutumaan lasien ulkopintaa pitkin alaspäin ennen kuin huomasin pakoyrityksen.

-Cano-
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rambi »

Olen siirtämässä kotisivuja uuteen paikkaan ja seuraavassa on "proto" tulevista sivuista, täytyy ostaa kameran jalusta, muuten on tarkkoja kuvia aika vaikea ottaa.

Pienet kuvat latautuvat aika kauan mutta sitten klikkaamalla saa heti isomman auki, en tiedä onko semmoinen hyvä systeemi.

Jos tekisitte jotain toisin niin kommentteja vaan, ei ole yhtä helppoa tämä homma kun esimerkiksi tripod site builderilla, esimerkiksi kuvien päälle en saanut sitten textiä millään paitsi rivin ensimmäiselle kuvalle, ei auttanut muu kun editoin kuvat siten että nimet on niissä sisällä.
Kohdassa fish piti laittaa sivun yläreunaan sama texti kuin corals sivuilla mutta ei onnistunut millään sen jälkeen kun kuvat laittaa ekaksi ja ei jätä tilaa niitten yläpuolelle.
Ihan HTML kielellä on varmaan paras vaihtoehto mutta eipä näin vanhana jaksa opiskella.

http://www.kolumbus.fi/rambi/
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

rambi kirjoitti:Pienet kuvat latautuvat aika kauan mutta sitten klikkaamalla saa heti isomman auki, en tiedä onko semmoinen hyvä systeemi.
Parempi olisi tehdä kaikista kuvista tuplat, thumbnailit ja normaalit kuvat. Nythän sivuillasi pienet kuvat ovat vain skaalattu isoista pienemmän näköisiksi, eli selain joutuu lataamaan ne isot kuvat ja näyttämään ne vain pieninä. Siksi isommat kuvat tuntuvat tulevan nopeasti näkyviin ja pienissä tuntuu kestävän pienen ikuisuuden jos yhteys on hidas. Minua tämä ei kyllä haittaa kun yhteys on nopea, mutta motukalla liikkuvia voi hieman nyppiäkin.
rambi
Advanced Member
Advanced Member

jusa kirjoitti:
rambi kirjoitti:Pienet kuvat latautuvat aika kauan mutta sitten klikkaamalla saa heti isomman auki, en tiedä onko semmoinen hyvä systeemi.
Parempi olisi tehdä kaikista kuvista tuplat, thumbnailit ja normaalit kuvat. Nythän sivuillasi pienet kuvat ovat vain skaalattu isoista pienemmän näköisiksi, eli selain joutuu lataamaan ne isot kuvat ja näyttämään ne vain pieninä. Siksi isommat kuvat tuntuvat tulevan nopeasti näkyviin ja pienissä tuntuu kestävän pienen ikuisuuden jos yhteys on hidas. Minua tämä ei kyllä haittaa kun yhteys on nopea, mutta motukalla liikkuvia voi hieman nyppiäkin.
Muutoksia on tulossa kuviin, pienet kuvat saa jatkossa nopeasti auki, kestänee muutaman päivän, täytyy ottaa uusia kuvia kun saan uuden valaisimen, vanhat sivut on nyt suljettu, pitäisi automaattisesti siirtyä uusille sivuille, joten lähipäivinä sivut voi olla epäselvät kun teen muutoksia.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Kotisivuni ovat mystisesti kadonneet surfeu palvelimelta. :( Tietääkö joku suhteellisen luotettavan paikan, missä kotisivuja voisi pitää mieluummin ilmaiseksi? :mrgreen:
Miten pystyisi toteuttaa hyppysivun, mikä hyppäisi uuteen paikkaan, niin kuin Rambilla, mutta mieluummin viiveellä, että kerkiä lukea lyhyen ilmoituksen sivujen siirrosta?
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

ealex kirjoitti:Kotisivuni ovat mystisesti kadonneet surfeu palvelimelta. :( Tietääkö joku suhteellisen luotettavan paikan, missä kotisivuja voisi pitää mieluummin ilmaiseksi? :mrgreen:
Jos oikein kiltisti pyytää ja anelee niin voisi jopa AW:n serveriltä löytyä tilaa... ;)
ealex kirjoitti:Miten pystyisi toteuttaa hyppysivun, mikä hyppäisi uuteen paikkaan, niin kuin Rambilla, mutta mieluummin viiveellä, että kerkiä lukea lyhyen ilmoituksen sivujen siirrosta?
Meta-refresh ja aika siirtymiselle... Google olkoon työkalusi tarkemman tiedon etsinnässä ;)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

/sam kirjoitti:
ealex kirjoitti:Kotisivuni ovat mystisesti kadonneet surfeu palvelimelta. Tietääkö joku suhteellisen luotettavan paikan, missä kotisivuja voisi pitää mieluummin ilmaiseksi?
Jos oikein kiltisti pyytää ja anelee niin voisi jopa AW:n serveriltä löytyä tilaa...
Please ... :mrgreen: Voisin jopa suostua sijoittaa sivulleni mainosbannereita AW:n tukemiseksi. [;)]
/sam kirjoitti:
ealex kirjoitti:Miten pystyisi toteuttaa hyppysivun, mikä hyppäisi uuteen paikkaan, niin kuin Rambilla, mutta mieluummin viiveellä, että kerkiä lukea lyhyen ilmoituksen sivujen siirrosta?
Meta-refresh ja aika siirtymiselle... Google olkoon työkalusi tarkemman tiedon etsinnässä
Kiitos vinkistä!
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Nyt kun olisi hienot [;)] sivut valmiina siirrettäväksi niin ftp yhteyttä en ole saanut usean tunnin yrityksestä huolimatta, pitäisi kokeilla uusien kuvasivujen toimivuutta niin piru kun ei pääse, viikon ajan on toiminut hyvin niin nyt pöö, asiakaspalvelu on elisalla kyllä ihan ruuhkainen, tasan 3 tuntia olen yrittänyt soitella niin ei mahiksia ja hitto kun vielä rahastavat, ensimmäinen minuutti on jonotusta ilmaiseksi niin sen jälkeen jotain reilu 30 senttiä minuutti, kyllä jos siinä sen muutaman tunnin jonottaa niin laskua tulee, ilmaista sen jonotuksen pitäisi olla.
Älä Ealex elisalat ota kotisivutilaa :mrgreen:
ZZ
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZZ »

Tässä mun pönttö. Ei mikään hi-tech laitos, ihan vaan omaksi iloksi.

http://www.ziizii.com/reef
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Nyt kun Elisan tukipalvelulla on myös sormi suussa niin kysyn asiasta täältä, onko ollut vastaavanlaista onkelmaa : en ole koko viikon aikana saanut yhteyttä ftp palvelimeen missä kotisivuni ovat, sunnuntaina pääsin vielä ihan normaalisti, kaveri omalta koneelta pääsee minun tunnuksella ja minä pääsen myös jos laitan yhteyden kaverin koneelle ja käytän hänen yhteyttä, hän taas minun koneen kautta ei pääse kuten myös minä, mitään palomuuria minulla ei ole käytössä.
Aika toivoton tilanne, jos on neuvoja onkelmaan niin kaikki vihjeet on avuksi.
Tilasin MB netistä myös kotisivutilaa niin jos niitä pääsen kokeilemaan niin pikkasen saa jotain selvyyttä asiaan.
pehis
Imperaattori
Imperaattori

Viesti Kirjoittaja pehis »

Mitä se ftp - ohjelmasi herjaa kun yrität ottaa yhteyttä?
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Nyt kun en pääse ohjelmaan käsiksi niin en tarkkaan muista mutta oisko ollu "connection refused" kokeilin useita ftp ohjelmia niin ainakin joku niistä kertoi että tarkista että salasana on oikein ja nettiyhteys päällä, salasana kyllä on oikein ja surffailu onnistuu onkelmitta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”