Kuva yhdestä mielikalastasi.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja
Sukupuoli: Mies

Kuva yhdestä mielikalastasi.

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

Leppoisaa iltaa sinne koto-Suomeen!

Ajattelin kysäistä harrastajilta kuvia lempikaloistanne, juuri teidän akvaariossanne.

Minä aloitan. Toivattavasti toimii :mrgreen: (kertokaa heti, jos ei).

Levytetra ja sen pari kaveria, joita en ole liikaa kehunut tällä palstalla. Upeita, isoja tetroja.
Kuva!

Edit: Näköjään tasaisin väliajoin tuo kuva häipyy, joten kävin "uusimassa" sen. vristo
Viimeksi muokannut aquaristo, 07:55, 01.11.2002. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Wille
Starting Member
Starting Member

Re: Kuva yhdestä mielikalastasi.

Viesti Kirjoittaja Wille »

vristo kirjoitti:Leppoisaa iltaa sinne koto-Suomeen!

Ajattelin kysäistä harrastajilta kuvia lempikaloistanne, juuri teidän akvaariossanne.

Minä aloitan. Toivattavasti toimii :mrgreen: (kertokaa heti, jos ei).

Levytetra ja sen pari kaveria , joita en ole liikaa kehunut tällä palstalla. Upeita, isoja tetroja!
Kyllähän tuo ainakin minulla toimii :)
Oikein hienojahan nuo ovat.
Minä en kyllä voi itse vastata koska en omista digikameraa. [}:)]
cW
Member
Member

Re: Kuva yhdestä mielikalastasi.

Viesti Kirjoittaja cW »

vristo kirjoitti:Minä aloitan. Toivattavasti toimii :mrgreen: (kertokaa heti, jos ei).
Operalla tulee vain epämääräistä ascii-sotkua ruudulle :(
coeliac disease
Aracuan
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aracuan »

Ei toimi linkki Mozilla 1.1:kään...
argh
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja argh »

IE avaa ihan ok. Kauniita kaloja.
"Kirjoitan, koska minun ei ole pakko"
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Levytetrat on kyllä vaikuttavan näköisiä ilmestyksiä. Sellaisistakin olen joskus ammoin haaveillut, mutta altaiden koot ovat sitä luokkaa, ettei niitä parane ottaa. Enkä osta isompaa allasta joten hys hys ;)

Laittaisin kernaasti lemppareistani kuvia, mutta en omista digikameraa, minulla ei ole rahaa filmiin eikä skanneriakaan ole ja kamerassa on salamavalo särki.

Se siitä ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
arr
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

http://www.sunpoint.net/~ansus/helmiaist.htm

Tuolta löytyisi helmiäistonkijapariskuntani. Upeita otuksia! 8) Muut sijat suosikkilistan kärkipäästä ovat muiden ahventeni ja ripsimonnien hallussa. Niistäkin kuvia sivuillani.
"It's an addiction and it can't be fixed"
ovalo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovalo »

Meidän mutapleko Monsteri, persoonallinen asukki isommasta laatikostamme:

http://koti.mbnet.fi/~ovalo/myfrozenlan ... aario4.jpg
Ötökkä ötimys, trilobiitti monsteri.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tummaleväplekosta pitäisi laittaa kuva, mutta laitankin nyt vampyyriplekosta, koska siitä on hauskimmat kuvat. :mrgreen:

Kuva:

http://sivut.koti.soon.fi/samijokela/mujuahky.jpg

Videopätkä:

http://sivut.koti.soon.fi/samijokela/mujumuik.mpg

Näitä olen varmaan kyllä ihan riittävästi mainostanutkin, mutta taas tuli tilaisuus :mrgreen:

EDIT: Näemmä Windows XP:llä ainakin joutuu videon kohdalla valitsemaan oikealla napilla "save to..." tai linkki ei toimi. Pitäisi oikeastaan tarkistaa, että missä formaatissa kyseinen pätkä on, ettei se ole joku divx.
Viimeksi muokannut NesteHukka, 17:50, 29.10.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Itse käyttäisin samaa kuvapalvelua kuin Ristokin, mutta kun ei toimi Macillä. Onko kellään vihjettä vastaavasta joka toimisi minulla? (Käyttis OS9.1, 9.2 tai OSX, selaimella ei niin väliä kunhan on Mac-compatible, saan useimmat tarvittaessa käyttöön). Silloin laittaisin teille linkkejä ihanista sateenkaarikaloista, Oskareista, Sitruunakirjoahvenesta ja Kultaplekosta... :mrgreen:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
cW
Member
Member

Viesti Kirjoittaja cW »

Aracuan kirjoitti:Ei toimi linkki Mozilla 1.1:kään...
Eipä muuten ole ihmekään ettei vriston kuvat näy muulla kuin IE:llä, toihan on msn:n palvelu. Eli suomeksi mikkisoftan viritelmä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi tuon firman on pakko kehittää omia kuvioita jotka eivät ole millään lailla yhteensopivia maailmanlaajuisten standardien kanssa.
coeliac disease
Jii
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jii »

Hauska videonpätkä! Näytti, että "kalaparka" vallan tukehtui saavutukseensa. No, ainahan rapatessa roiskuu. [;)] Niin ja kyllä mulla ainakin Xp:llä linkki toimi moitteettomasti, ei tarvinnut mitään "seivata".
pehis
Imperaattori
Imperaattori

Viesti Kirjoittaja pehis »

cW
Member
Member

Viesti Kirjoittaja cW »

vristo: nyt näkyy. Aika ovela tapa kiertää toi msn:n rajoitus... :mrgreen: Minkäs kokoisia noi veijarit ovat luonnossa?
coeliac disease
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Moikka Kiinasta!

Nämä levytetrani kuuluvat yhteen pienimmistä levytetralajeista; Metynnis hypsauchen tai M.argenteus on todennäköisesti lajini (samankaltaisia lajeja on useita ja jopa yksi pirajalaji muistuttaa erehdyttävästi Metynnis-lajeja) . Sen on täysikasvuinen jo noin 15 senttisenä.
Suurimmat levytetralajit kasvavat aina 50-60 senttisiksi vonkaleiksi.

Ruokavalio käsittää räkmixiä (kahta variaatiota), pakastesurviaista, äyriäisiä, kuivaruokia ja puristeita. Lisäksi säännöllisesti kasviksia ja hedelmiä, jotka kuuluvat tärkeänä osana levytetrojen ("kasvispirajojen") luontaiseen ruokavalioon. Erityinen herkku on kuoritut (ja hyvin pestyt) viinirypäleet sekä kukkakaalin (erit. kukinnot).
Ruokansa se käsittele helposti vahvoilla leuvoillaan ja terävillä hampaillaan; räkmixi ja esim. Tetra Cichlid puristeet menevät vaivatta muussiksi sen kidassa.

Akvaariokasvit se käsittää myös herkulliseksi kasvisruoaksi, joten minunkin akvaarioni on ollut jo pitkään kasviton. Sen sijaan olen sisustanut sen vaihetelvasti kivillä, polyuretaanisilla kivijäljitelmillä sekä juurakoilla. Tällä viikolla juuri ostin uuden, ison juurakon, joka muodostaa nyt akvaariossani todella mielenkiintoisen "puuholvin", jonka tarjoamasta varjoistasta suojasta ne ovat yhdessä mustatetrojeni kanssa enemmän kuin mielissään. Muutenkin pidän valaistuksen hillittynä; nämä viihtyvät selvästi paremmin hiukan hämyisässä akvaariossa sekä niiden värit pääsevät oikeuksiinsa. Todellisia kromikylki-, heavymetal-kaloja (engl. "Silver Dollar"-tetra) [;)] .

Vesivaatimukset ovat : lämpötila 24-28°C (itselläni veden lämpötila kohosi kesähelteiden aikana hieman yli 30 asteeseen, eivätkä nämä olleet moksiskaan), pH: 5.8-7, pehmeä tai puolikova vesi.

Jos kaipaat isoa tetraa, tässä voisi olla yksi vaihtoehto. Mutta, muista viherruoan välttämättömyys. Ja akvaariossa olevat kasvit joutuvat valitettavasti ruokalistalle.
Minun kohdallani se ei ole kuitenkaan vähentänyt mielenkiintoa tätä lajia kohtaan.
JanneV
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja JanneV »

Kuva

Lempikala vaihtelee, tällä hetkellä se on etualalla näkyvä nuori kiekkouros joka päätti viimein lopettaa mädin popsimisen :D
Fisu
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisu »

L114
http://www.geocities.com/fisut/l114.jpg
(omituinen poseerausasento johtuu siitä, että sintti oli eristettynä altaan kulmaan kuvausta varten ja se päätti nojata välilasiin koko session ajan)
Kari
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Terveisiä kiinaan. Akvaariokalojen pitää olla tälläisiä
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

TiHe kirjoitti:Terveisiä kiinaan. Akvaariokalojen pitää olla tälläisiä
Komeita kiekkokaloja TiHe!
Ei voi muuta sanoa.
Kheira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Tässä oma suosikkini, kiekkokala nimeltä Täplä Kuva

p.s Kiitokset Timpalle Flubenol ohjeista, jotka joskus annoit kun hätä oli.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”