Yleisin monnis-/monnilaji?
Valvoja: Moderaattorit
Yleisin monnis-/monnilaji?
Ajattelin kysäistä tässä yleisintä monnilajia. Onkohan se Corydoras, partamonni vai joku muu?
Jos äänestyksestä ei löydy sopivaa vaihtoehtoa, voit myös tarkentaa sitä viestissä.

~Kaitsu~
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Täältä löytyy 3 maatiaispartamonnia, 1 jaguaarimonninen, 5 albiinomonnista ja 6 kiiltomonnista. Tarkoitus olisi kartuttaa monnislaumaa vielä kuudella uudella "pyrstöllä" ja lajeina olen mietiskellyt jaguaaria, kultapäätä, aaltoa ja korua. Tosin monnisten kappalehinnat on niin järkkyjä, että joutuu varmaan tyytymään täpliksiin tai kuparisiin.
Saatan myös hommata "yhdestä hyvästä mestasta" tähtipartiksen sitten, kun näen tarpeeksi rahoja
Saatan myös hommata "yhdestä hyvästä mestasta" tähtipartiksen sitten, kun näen tarpeeksi rahoja

Viimeksi muokannut Lisa, 12:34, 29.10.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
- Starting Member
- Viesti:
Eikös niitä ollut siellä altaassa vain yksi kappale? Muistaakseni olen lukenut seepraplekoista että tarvitsevat parven viihtyäkseen.. Olisin melkein kyllä suositellut että käyt helsingissä akvaariokeskuksesta hakemassa seepraplekoja. Tuo reporanka meinaan ei ole paras mahdollinen kauppa. Niin ja tottahan toki tajuan että kankaanpäästä on lyhempi matka tampereelle, sattuneista syistä.sabri kirjoitti:seeprapleko... sellainen oli pakko hakea sieltä Reporangasta heti kun joku siitä täällä mainitsi![]()
Ja se on kyllä hurjan sulonen!
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tässä keskustelussa P. Rassi kommentoi sitä että onko seeprapleko yksineläjä vai parvikala? Siispä muistikuvani oli jokseenkin oikea ja väärä, lueppas täältä:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... rapleko%2A
Henkilökohtaisesti jos seepraplekoja hankkisin, ostaisin niitä parven. Kunpa vain olisi tilaa uusille altailla ja rahaa ennenkaikkea.
Niin ja ko. aiheeseen meillä on:
- Kääpiömonnisia
- Partamonneja
- Venezuelansirppipleko
- Punasilmäpleko
- Raitakorupleko
- Haarniskamonneja

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Aivan niin senpä takia laitoinkin että muistikuvani oli oikea ja väärä. Muistin että siitä oli jotain keskustelua ollut että onko parvikala vai ei ja Rassi sano ettei ole niin sitähän me uskomme. Mutta henkilökohtainen mieleipiteeni on se että pitäisin niitä useamman yksilön porukassa. Ja olet myös siinä aivan oikeassa että pätäkkäähän tuohon seeprapleko parven ostoon tarvitaan, siksipä olenkin sen siirtänyt osastoon "sitten joskus tulevaisuudessa ehkä". Rahan lisäksi haluaisin tarjota näille velikullille lajiakvaario olosuhteet, haaveilee.Pehis kirjoitti:Elikkäs se ole parvikala, mutta sitä voi kyllä halutessaan pitää parvessa.oppo kirjoitti:Tässä keskustelussa P. Rassi kommentoi sitä että onko seeprapleko yksineläjä vai parvikala? Siispä muistikuvani oli jokseenkin oikea ja väärä, lueppas täältä:
Henkilökohtaisesti jos seepraplekoja hankkisin, ostaisin niitä parven. Kunpa vain olisi tilaa uusille altailla ja rahaa ennenkaikkea.
Kyseessä on kyllä yleensä sen verran hintava kala, ettei ainakaan minulla olisi vara niitä kerralla kovin montaa kotia kantaa

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Elikkäs se ole parvikala, mutta sitä voi kyllä halutessaan pitää parvessa.oppo kirjoitti:Tässä keskustelussa P. Rassi kommentoi sitä että onko seeprapleko yksineläjä vai parvikala? Siispä muistikuvani oli jokseenkin oikea ja väärä, lueppas täältä:
Kyseessä on kyllä yleensä sen verran hintava kala, ettei ainakaan minulla olisi vara niitä kerralla kovin montaa kotia kantaa ;-)
Monneja meiltä löytyy tällä hetkellä:
Panaque sp. nigrolineatus
Perhospleko
2 mangoplekoa
Purjesampimonneja
10 nuolimonnia
Sekalainen joukko monnisia
Viimeksi muokannut pehis, 10:41, 28.10.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä luin tuon Rassin kommentin ja olisin kyllä niitä useammankin ottanut jos tosiaan rahavarat antais periksi... ja isompi allaskin tarttis hankkiaPehis kirjoitti:Elikkäs se ole parvikala, mutta sitä voi kyllä halutessaan pitää parvessa.oppo kirjoitti:Tässä keskustelussa P. Rassi kommentoi sitä että onko seeprapleko yksineläjä vai parvikala? Siispä muistikuvani oli jokseenkin oikea ja väärä, lueppas täältä:
Kyseessä on kyllä yleensä sen verran hintava kala, ettei ainakaan minulla olisi vara niitä kerralla kovin montaa kotia kantaa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta toiveissa olis että jos joskus kun on enempi tilaa ja taas rahaa kasassa niin vois hakea tuolle kavereita ja ehkä sitten kenties sieltä Helsingistä asti

-
- Elite Member
Kaikkia plaatuja löytyy.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mulla on:
Maatiaispatamonneja
albiinomonnisia (en tiedä kumpaa lajia)
täplämonnisia (Corydoras paleatus)
täpläpyrstömonnisia (Corydoras caudimaculatus)
Nyt mulla on siellä ollut muutamia viikkoja 5kpl purjesampimonneja
Maatiaispatamonneja
albiinomonnisia (en tiedä kumpaa lajia)
täplämonnisia (Corydoras paleatus)
täpläpyrstömonnisia (Corydoras caudimaculatus)
Nyt mulla on siellä ollut muutamia viikkoja 5kpl purjesampimonneja
Viimeksi muokannut KaSu, 20:35, 14.11.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Katja~
-
- Junior Member
Partamonneja ja lasimonneja
Pari partista löytyy, vaikken niista oikein erityisemmin pidäkään. Taisin saada siskolta ylioppilaslahjaksi (aika erikoinen lahja) toisen. En raaski enää luopuakaan, kun alkaa niillä olla jo ikää... Ja viisi oikein kivaa lasimonnia löytyy. 

Meitsillä on akvassa sekä partis että Corydoraksia...
Mielestäni partamonni on kyllä se yleisin monni, kun se on sellainen aloittelijan kala ja vieläpä hyvä levänsyöjä...
Varmaankin jokaisella on ollut niitä harrastuksen alkuvaiheissa (ja vieläkin?) mutta ovatpahan vaan saaneet väistyä näyttävimpien monnien tieltä. Partamonnit rules
...
Mielestäni partamonni on kyllä se yleisin monni, kun se on sellainen aloittelijan kala ja vieläpä hyvä levänsyöjä...
Varmaankin jokaisella on ollut niitä harrastuksen alkuvaiheissa (ja vieläkin?) mutta ovatpahan vaan saaneet väistyä näyttävimpien monnien tieltä. Partamonnit rules

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Minun mielestä partamonni on ehdoton perusasukki, mutta oman partaisen jässikän muutettua tuonelaan meillä on jäljellä vain plekoja. Corydoraksista en ole koskaan piitannut, ripsimonneja olen edes joskus harkinnut... Nyt talossa suu Kultapleko, Harmovampyyripleko ja Isopurjepleko. Jokin pleko pitäisi saada lisää, mutta kun osaisi päättää mikä se olisi...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.