Hullu hinnoittelija...

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

vristo kirjoitti:Niin, että toimitetaan eka koekappale (Atman 3336) lagille testattavaksi, sopiiko näin?
Ainakin minulle sopii vallan hyvin tämä järjestely. Kunhan lagi "sitoutuu" suorittamaan Atmanilla perusteelliset testit ja kirjoittamaan jonkinmoisen testipöytäkirjan asiasta ;) Tämä tuotos olisi toki kiva saada tänne näytille kun se on tehty...
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

/sam kirjoitti:Ainakin minulle sopii vallan hyvin tämä järjestely. Kunhan lagi "sitoutuu" suorittamaan Atmanilla perusteelliset testit ja kirjoittamaan jonkinmoisen testipöytäkirjan asiasta ;) Tämä tuotos olisi toki kiva saada tänne näytille kun se on tehty...
Näin minäkin sen ajattelin Sam.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

vristo kirjoitti:
/sam kirjoitti:Ainakin minulle sopii vallan hyvin tämä järjestely. Kunhan lagi "sitoutuu" suorittamaan Atmanilla perusteelliset testit ja kirjoittamaan jonkinmoisen testipöytäkirjan asiasta ;) Tämä tuotos olisi toki kiva saada tänne näytille kun se on tehty...
Näin minäkin sen ajattelin Sam.
Jep, muut innokkaat kykenevät varmaan odottamaan että seuraava erä saapuu Suomeen (jos saapu). Itse ainakin pärjään ihan hyvin nykyisellä suodatinarsenaalilla toistaiseksi, lisä suodatuksesta ei tietenkään olisi haittaa.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Otto S.
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Otto S. »

Tuota tuota. Jos oikein olen asian ymmärtänyt, Risto on jo hyvän aikaa "testaillut" omaa Atmaniaan, sekä sen toimivaksi todennut. Hittoakos tuota enää testailemaan. Tuskin kiinalaisessa ja suomalaisessa vesijohtovedessä nyt NIIN suurta eroa on, että suodattimen luotettavuuteen vaikuttaa. Eli Risto, menepäs Shanghain satamaan ja pakkaa kontillinen Atmaneja laivaan, lupaan olla Sompasaaressa vastassa.

Otto S.
Entäpä jos kaikki baaritiskeillä pilkkivät siirtyisivät järviemme jäille?
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Otto S. kirjoitti:Tuota tuota. Jos oikein olen asian ymmärtänyt, Risto on jo hyvän aikaa "testaillut" omaa Atmaniaan, sekä sen toimivaksi todennut. Hittoakos tuota enää testailemaan. Tuskin kiinalaisessa ja suomalaisessa vesijohtovedessä nyt NIIN suurta eroa on, että suodattimen luotettavuuteen vaikuttaa. Eli Risto, menepäs Shanghain satamaan ja pakkaa kontillinen Atmaneja laivaan, lupaan olla Sompasaaressa vastassa.

Otto S.
Mitä kaloja sinulla on, Otto? Ja minkälainen allas?
Tietää sitten vähän varautua varustukseen, kun heität minut sinne uimaan ja räpiköimään, kun Atman ei vastannutkaan odotuksiasi.

Kärsivällisyyttä, niin kaikki tulevat olemaan tyytyväisiä :D .

Eikä minunkaan tarvitse uida jonkun harrastajan oskarialtaassa.

Koen tämän asian sen verran yhteiseksi meidän harrastajien kesken, etten haluasi toimia harkitsemattomasti.
Kun kerran asun täällä Kiinassa, minulla voisi olla suuret mahdollisuudet auttaa teitä harrastajia siellä Suomessa.
Otto S.
Junior Member
Junior Member

No, minun ahveneni ovat kääpiömallia. Niistä ei siis pelkoa. Mielestäni Atmanit ovat sen hintaisia, että sellaisen/sellaisia voisi kukin ostaa ns. testikäyttöön. Mikäli osoittautuvat kelvollisiksi, hyvä niin. Mikäli eivät, niillä voi heittää sitä kuuluisaa vesilintua, taikka vaihtoehtoisesti jopa pekingin ankkaa. Vertaisin tilannetta baaritiskikohtaukseen, jossa olen tilannut tuopposen raikkaan kylmää olutta. Jos tuote ei minua syystä tai toisesta miellytä, jätän sen siihen ilman mitään jälkikäteen hiipiviä omantunnostuskia. Ihmisluonto se vain on sellainen, että kaikki asiat eivät voi miellyttää.

Otto S.
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Otto S. kirjoitti:No, minun ahveneni ovat kääpiömallia. Niistä ei siis pelkoa. Mielestäni Atmanit ovat sen hintaisia, että sellaisen/sellaisia voisi kukin ostaa ns. testikäyttöön. Mikäli osoittautuvat kelvollisiksi, hyvä niin. Mikäli eivät, niillä voi heittää sitä kuuluisaa vesilintua, taikka vaihtoehtoisesti jopa pekingin ankkaa. Vertaisin tilannetta baaritiskikohtaukseen, jossa olen tilannut tuopposen raikkaan kylmää olutta. Jos tuote ei minua syystä tai toisesta miellytä, jätän sen siihen ilman mitään jälkikäteen hiipiviä omantunnostuskia. Ihmisluonto se vain on sellainen, että kaikki asiat eivät voi miellyttää.

Otto S.
Hyvä homma!

Odota nyt hetki kuitenkin.
Otan selvää lähetyskuluista ja kaikesta muusta.
Lisäksi tarvitaan rahaa, jota minulla ei niin kauheasti ole.

Mutta...tämä homma on lähtenyt jo pyörimään.
Otto S.
Junior Member
Junior Member

Hah hah, vai ei rengasvalmistaja maksa tarpeeksi liksaa maahantuontibisneksen hoitoon. No juu, minäkin yritän hillitä intoani ja pistää malttia peliin.

(Ja minä kun hetken jo kuvittelin, että Risto on mennyt Kiinaan kivimiesvaihdossa)

Otto S.
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja

Otto S. kirjoitti:Hah hah, vai ei rengasvalmistaja maksa tarpeeksi liksaa maahantuontibisneksen hoitoon. No juu, minäkin yritän hillitä intoani ja pistää malttia peliin.

(Ja minä kun hetken jo kuvittelin, että Risto on mennyt Kiinaan kivimiesvaihdossa)

Otto S.
Minun tieni tänne on ollut täysin erinlainen :D .
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

aquaristo kirjoitti:Huomenta Kiinasta!

Itsekin luulin hetken lukevani väärän viestiketjun juttuja, mutta aiheeseen:

Eilen keskustelin muiden suomalaisten kanssa ja vain yksi kaveri on tulossa tuossa joulukuun puolenvalin paikkeilla Helsinkiin.

Niin, että toimitetaan eka koekappale (Atman 3336) lagille testattavaksi, sopiiko näin?

Ja lagi: kuulutko Hgin akvaarioseuraan?
Jos kuulut, niin voisitko viedä ko. suodattimen (sitten, kun olet sen saanut) esim. seuran kokoukseen nähtäväksi, sekä tutkittavaksi?

Tehdään nyt hyvää yhteistyötä, jotta saadaan selville olisivatko nämä Atmanit varteenotettava vaihtoehto Suomen akvaarioharrastajille.

Minä olen jo kauan ollut tyytyväinen niihin.
En ikävä kyllä kuulu viälä Helsinkin akvaarioseuraan (mutta mielessä on käynyt liittyä [;)] ), mutta eihän tuon "testi" päiväkirjan pitäminen täälläkään sivuilla ole mikään ongelma...
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

prboy kirjoitti:Ja uutta italialaista suodatinta en tule elinaikanani enää ostamaan.
...
Mitä tulee viineihin: "Elämä on liian lyhyt, että olisi varaa juoda huonoja viinejä"
Italialaista viiniä Perttikään tuskin väheksyy? :-)

Eheimin uusimmissa vesipumpuissa muuten lukee enää "Made in EU", kun Aquaballissakin sentään vielä lukee "Made in Germany". Pumput näyttävät kovin italialaisilta. Voisi ehkä perustellusti kysyä, miksi suomalaiset hyljeksisivät italialaista laatua jos se, kuten nyt vahvasti oletan, kelpaa nykyään jo Eheimillekin?
S.M.R
Member
Member

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Paljonkohan 35tai 36 tulisi maksamaan euroissa?
-S.M.R-
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Viesti Kirjoittaja prboy »

Italialaista viiniä Perttikään tuskin väheksyy?
Juon miltei yksinomaan punkkua. Italiastakin toki tuodaan Suomeen aivan huippupunaviinejä, mutta niiden hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan. Ostan viinejä tässä järjestyksessä: chileläiset, aussit, eteläafrikkalaiset, jenkit, argentiinalaiset, poikkeustapauksessa muutakin. Alle 10 eskon kannattaa ostaa vain yhden käden sormilla laskettavia viinejä. Toisaalta yli 20 on mieltä vain harvoin maksaa. Viinipulloa kun ei oikein voi säilyttää avattuna niin, että siitä voisi naukata tipan silloin tällöin.
miksi suomalaiset hyljeksisivät italialaista laatua
Johan sä Maisu vitsin murjaisit. "italialainen laatu". Minun mielestäni sellaista ei ole olemassakaan tai jos on, se liittyy vain naisten rätteihin. Silloinkin se on enemmän tunnetta kuin laatua.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

prboy kirjoitti:
miksi suomalaiset hyljeksisivät italialaista laatua
Johan sä Maisu vitsin murjaisit. "italialainen laatu". Minun mielestäni sellaista ei ole olemassakaan tai jos on, se liittyy vain naisten rätteihin. Silloinkin se on enemmän tunnetta kuin laatua.
Tunnepuolella liikuttaessa tulee väistämättä mieleen joidenkin tuttujen naisten kommentit myös italialaismiesten hyvälaatuisuudesta... Mutta Pertin tuskin voi olettaa osaavan arvostaa tätä... [;)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

prboy kirjoitti:Johan sä Maisu vitsin murjaisit. "italialainen laatu". Minun mielestäni sellaista ei ole olemassakaan tai jos on, se liittyy vain naisten rätteihin. Silloinkin se on enemmän tunnetta kuin laatua.
Jos laadusta puhutaan niin ostaisin vaatteita paljon mieluummin Turkista kuin Italiasta. Punaviinini on useimmiten espanjalaista.

Varsinaisen pointtini kuitenkin ohitit; tiputatko nyt Eheimin pois hyväksyttyjen merkkien joukosta jollei se jatkossa tuotakaan riittävän isoa osaa suodattimiensa osista Saksassa jotta suodattimeen saisi tekstin "Made in Germany"?
Mari kirjoitti:Tunnepuolella liikuttaessa tulee väistämättä mieleen joidenkin tuttujen naisten kommentit myös italialaismiesten hyvälaatuisuudesta... Mutta Pertin tuskin voi olettaa osaavan arvostaa tätä... [;)]
Eivätkös italialaiset miehet ole melkoisia mamiksia? :D

Taistelin muuten juuri eilen "laadukkaan" Eheimin proffan kokoamisen kanssa puolisen tuntia kunnes kyllästyin ja tyydyin siihen että suodattakoot mitä suodattaa, minulla on parempaakin tekemistä kuin rikkoa käteni mokoman roskan kanssa. Suodattimen koreissa olevia putkia ei yksinkertaisesti saa kohdakkain. Yksikään kahdeksasta italialaisesta suodattimestani ei ole milloinkaan aiheuttanut vastaavia ärräpäitä ja ne toimivat kuten pitääkin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

maisu kirjoitti:Punaviinini on useimmiten espanjalaista.
Meillä löytyy pullon kyljestä useimmiten viittaus Chileen.
maisu kirjoitti:Eivätkös italialaiset miehet ole melkoisia mamiksia? :D
Jeh, turkkilainen takatukka se olla pitää.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
S.M.R
Member
Member

Hmm

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Onko homma jäännyt jäihin?
-S.M.R-
lagi
Member
Member

Re: Hmm

S.M.R kirjoitti:Onko homma jäännyt jäihin?

Ai viineistä puhuminen? [;)]

Suodatinhan on kotiutunut jo aikaa sitten... Pitäisi löytyä tuolta testeistä.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

yksi kiinnostunut lisää :mrgreen:

Mikäli noita suodattimia on jossain vaiheessa todella tänne peräpohjolaan tulossa, voisin yhden järeähkön tänne hyvinkäälle haluta.
lagi
Member
Member

Kyllähän noita suodattimia menis. Kunhan sais jonkun hyvän systeemin kehiteltyä (takuut & varaosat).
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”