Olen joskus kuullut, jostain, että kääpiönuoliaiset eivät sopisi monnisten kanssa samaan altaaseen, onko näin ?
Itselläni kun on tuossa 100-litran pikkualtaassa 3 mustajuovanuoliaista(B.nigrolineata), joille olen yrittänyt löytää tuloksetta uutta kotia:( Pienen altaa ja parven puuttumisen vuoksi. Etsintä kuitenkin jatkuu.
Olen suunnitellut joitain pieniä corydoraksia altaaseen(esim.täplämonnisia), mutta voiko niitä edes harkita, vielä kun nuoliaiset ovat samassa altaassa?
Tosin nämä voat kyllä pieniä reilu 5cm,( eiät ole kasvaneet meillä puoleen vuoteen)?
Muita kaloja altaassa ovat 13 neontetraa, 4 nuolimonnia(Otocinclus sp), 3kpl 3cm leväbarbia kasvamassa(kunnes muuttava olkkarin 530-litraseen)sekä partamonni naaras.
Vesiarvot: lämpötila +24,5, ph 6,8, GH alle 3, KH 3, nitriitti 0, nitraatti n.10.
Kääpiönuoliainen ja monniset?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Minä kyllä murehtisin ennemminkin sitä, mistä saisin kääpiönuoliaisia, kuin sitä minkä kanssa ne mahdollisesti sopisivat. Voi nimittäin olla, että odotuksestasi tulee pitkä.Olen joskus kuullut, jostain, että kääpiönuoliaiset eivät sopisi monnisten kanssa samaan altaaseen, onko näin ?
En minä kirjallisuudesta, jota pidän relevanttina, löytänyt mitään syytä, miksei kääpiö- tai mustajuovanuoliaista voisi pitää yhdessä monnisten kanssa. Kääpiötä minulla ei ole koskaan ollut itselläni, mustajuova sopi hyvin.
Kääpiöiden kanssa ainoa syy ehkä saattaisi olla korkea lämpötila. Tätä lajia ei saa pitää alle 24 asteen lämmössä, mieluummin sitä on pidettävä muutamia asteita korkeammassa. Mustajuovanuoliainen kestänee hivenen alempaa lämpöä.
-
- Starting Member
Olen minä niitä yrittänyt lisääkin metsästää, mutta eipä niitä missään ole.
Ja aiemmin minua täällä juuri neuvottiin nistä luopumaan, koska akvaarioni on ilmeisesti niille liian pieni?
Akvaariokeskuksen Petri ne meille aikoinaan myi sopivina. Sattuivatpa vain sopivasti olemaan juuri ne hänen liikkeensä viimeiset yksilöt...
Kirjoitin alkeissa tarkemman selostuksen akvaariosta jokin aika sitten, taitaa olla nyt sivulla 6.
Ja aiemmin minua täällä juuri neuvottiin nistä luopumaan, koska akvaarioni on ilmeisesti niille liian pieni?
Akvaariokeskuksen Petri ne meille aikoinaan myi sopivina. Sattuivatpa vain sopivasti olemaan juuri ne hänen liikkeensä viimeiset yksilöt...
Kirjoitin alkeissa tarkemman selostuksen akvaariosta jokin aika sitten, taitaa olla nyt sivulla 6.