Juurakot
Valvoja: Moderaattorit
Mielestäni olin vastaavinani tähän viestiin? Noh...
Eli Helsingin Akvaariokeskuksesta itse ostin melkosen halon ja hintakin oli sen mukainen. Puolikas kanto, kun painaa jonkun verran.
Ainakin on näyttävä.
Itse olen etsiskellut tuollaista pientä haketta, siis pieniä palasia juurakoista, kun ajattelin niitä ripotella pohjalle runsaasti.
Toistaseksi ollut vaan aika laihat tulokset etsinnästä. Liikkeet tuntuu viskaavan pois tuollaisen materiaalin roskana.
Eli Helsingin Akvaariokeskuksesta itse ostin melkosen halon ja hintakin oli sen mukainen. Puolikas kanto, kun painaa jonkun verran.
Ainakin on näyttävä.
Itse olen etsiskellut tuollaista pientä haketta, siis pieniä palasia juurakoista, kun ajattelin niitä ripotella pohjalle runsaasti.
Toistaseksi ollut vaan aika laihat tulokset etsinnästä. Liikkeet tuntuu viskaavan pois tuollaisen materiaalin roskana.
Taika-Jim kirjoitti:Mielestäni olin vastaavinani tähän viestiin? Noh...
Ainakin on näyttävä.
Käyppäs katsomassa Myyrmäen Koira ja Kumppaneista siellä olen itse katsellut suhteellisen pieniä kantoja... Kaupppa on siinä Iso-Myyriä vastapäätä.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
(Vanha arabialainen sananlasku)
-
bettaboy85
- Senior Member

-
bettaboy85
- Senior Member

juurakot
Eli löytyykö 130 cm pitkää juurakkoa mistä. Millaisi juurakoita minun kannattaa hakea luonnosta.
Eli olen hirvittävän halukas hakemaan luonnosta.
Mitäs toimenpitetä minun pitää tehdä jos otan luonnosta.
-
Tapio Martimo
- Advanced Member

Re: juurakot
Kannattanee odottaa kesää. Vesistöt ovat tätä nykyä jääkannen peittämiä. Tietysti voihan siinä saada jonkinmoista arvostustakin, jos käväisee uimassa tammikuussa ja penkoo pohjamudista sopivan kannon kainaloon...pemperton kirjoitti:Eli löytyykö 130 cm pitkää juurakkoa mistä. Millaisi juurakoita minun kannattaa hakea luonnosta.
Meidän kerrostalon läheisyydestä harvennettiin juuri oksia tammista. Käväisin illalla katsastamassa "jätteet" ja sieltähän löytyi komea oksa. Kohta se on meidän tankissa
Että kyllä talvellakin löytyy.
Että kyllä talvellakin löytyy.
They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages. That's nothing, because if you play it forwards it installs Windows.
Re: juurakot
Löysin viime kesänä 150cm pitkän puun rannalta (runko+oksia). Juuri minun akvaarion pituinen, ja komea on! Puun lajia en edes tiedä (veikkaisin jotain lehtipuuta esim. leppä, mutta en ole varma kun rungossa ei ole kuoria jäljellä), mutta ei ole lahonnut tai värjännyt vettä, ollut akvaariossa kesästä asti. Pesin sen kyllä, en keittänyt.pemperton kirjoitti:Eli löytyykö 130 cm pitkää juurakkoa mistä. Millaisi juurakoita minun kannattaa hakea luonnosta.
Laitoin sen tammenoksan eilen tankkiin ja nyt vesi on ihan sameaa.
Normaaliako? Kyseessä on ensimmäinen kotimainen puu tankissani ja huolestuin aamulla kun huomasin asian. Lisäksi pH on pudonnut hieman.
Normaaliako? Kyseessä on ensimmäinen kotimainen puu tankissani ja huolestuin aamulla kun huomasin asian. Lisäksi pH on pudonnut hieman.
They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages. That's nothing, because if you play it forwards it installs Windows.
Hmm
Jee!
Eilen kävin pannuhuoneen puutilassa ja löysin sieltä saavillisen erillaisia omenapuun oksia ja muita koukeroita! Entinen asukas oli kai jättänyt, ollaan jo 10v miltei täälä asuttu mutta ei mieleen ole tullut tuota.
Nyt onkin muutama kanto tuolla lillumassa jos akvaarioihin niitä tökkäis.
Eilen kävin pannuhuoneen puutilassa ja löysin sieltä saavillisen erillaisia omenapuun oksia ja muita koukeroita! Entinen asukas oli kai jättänyt, ollaan jo 10v miltei täälä asuttu mutta ei mieleen ole tullut tuota.
Nyt onkin muutama kanto tuolla lillumassa jos akvaarioihin niitä tökkäis.
-S.M.R-