Olen suunnitellut isomman akvaarion hankintaa, mutta ne hinnat on minulle turhan suuria. Nykyinen allas on 85 litraa ja haluaisin n. 200 litraisen tankin. Tulisiko halvemmaksi tehdä akvaario tai jalusta itse?
Kuinka suuri akvaario tarvitsee erillisen jalustan tai kaapin?
Onko missään yksityiskohtaisia ohjeita akvaarion tekemiseen? Entä jalustan?
Vai voiko jossain teettää jalustoja akvaarioon, kun liikkeessä myytävissä on niin lyhyet jalat? Haluaisin korkeamman..
Akvaarion tai -jalustan teko-ohjeita?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Viesti:
Isoa akvaariota ei kannata tehdä itse, ellei todella tiedä mitä tekee. Eikä se edes tule halvemmaksi, ellei saa lasia jostain hyvin edullisesti ja leikkaa sitä itse.
Suunnilleen sadasta litrasta ylöspäin akvaario painaa niin paljon, että sitä ei voi laittaa tavalliseen kirjahyllyyn tai tavallisen pöydän päälle. Itse pinottu harkkojalusta ei montaa euroa maksa ja kestää taatusti.
Suunnilleen sadasta litrasta ylöspäin akvaario painaa niin paljon, että sitä ei voi laittaa tavalliseen kirjahyllyyn tai tavallisen pöydän päälle. Itse pinottu harkkojalusta ei montaa euroa maksa ja kestää taatusti.
-
- Advanced Member
Oman, 960 litraisen altaan, jalustan kuvia:
http://www.sunpoint.net/~vajaakuutio/
Selityksiä ja aiempia keskusteluja asiasta löydät käyttämällä Aqua-Webin hakutoimintoa
http://www.sunpoint.net/~vajaakuutio/
Selityksiä ja aiempia keskusteluja asiasta löydät käyttämällä Aqua-Webin hakutoimintoa
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Juu, Liisa S:n mielipiteeseen yhdyn mitä tuohon itse rakentamiseen tulee. Asia kiinnosti itseänikin hiljattain ja liikkeistä kävin hintoja kyselemässä: itse rakentamalla hintaa tulee lähes tuplasti sen mitä liikkeestä ostettuna ellei jostain syystä lasia satu halvemmalla saamaan. Vaatii toki jonkun verran taitoa ja tarkkuuttakin.
Jalustoista oli joskus (taitaa olla jo useampi kuukausia aikaa) muistaakseni puhetta... Olisikohan ollut tuolla "yleistä"-puolella. Jos joku muistaa, saapi valaista asiaa
.
Jos halvalla haluat päästä, etsi käytettyä allasta mutta muista toki siinäkin ottaa tietyt asiat huomioon (silkonien ja lasin kunto, altaan ikä ym.).
Jalustoista oli joskus (taitaa olla jo useampi kuukausia aikaa) muistaakseni puhetta... Olisikohan ollut tuolla "yleistä"-puolella. Jos joku muistaa, saapi valaista asiaa

Jos halvalla haluat päästä, etsi käytettyä allasta mutta muista toki siinäkin ottaa tietyt asiat huomioon (silkonien ja lasin kunto, altaan ikä ym.).
Re: Akvaarion tai -jalustan teko-ohjeita?
Laitoin just myyntipalstalle 190 litraisen purkin myyntiin...Iiris kirjoitti:Olen suunnitellut isomman akvaarion hankintaa, mutta ne hinnat on minulle turhan suuria. Nykyinen allas on 85 litraa ja haluaisin n. 200 litraisen tankin. Tulisiko halvemmaksi tehdä akvaario tai jalusta itse?
Kuinka suuri akvaario tarvitsee erillisen jalustan tai kaapin?
Onko missään yksityiskohtaisia ohjeita akvaarion tekemiseen? Entä jalustan?
Vai voiko jossain teettää jalustoja akvaarioon, kun liikkeessä myytävissä on niin lyhyet jalat? Haluaisin korkeamman..