Yleensä akvaarioista keskustellessa tulee esiin suodattimen nimi ja useinmiten se on joku Eheimin malli..Onko Eheim paras mahdollinen vai onko myös muita hyviä?
Ja jos joku sattuisi tietämään onko Joensuussa omaa akvaarioseuraa/yhdistystä? Ja mistä liikkeestä Joensuulaiset hankitte akvaarionne tarvikkeet, kasvit jne.
Suodatimet
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Re: Suodatimet
Itselläni on suodattimina Sacemeita, Fluvaleita, Eheimejä ja Shark. Näistä Sacemit ovat ulkosuodattimia, Fluvaleita ja Eheimejä on sekä sisä- että ulkosuodattimina ja Shark on sisäsuodatin. Kannustan kokeilemaan omien hyvien kokemusteni perusteella muitakin merkkejä kuin Eheimiä. Eheimien sanotaan olevan kaikista varmimpia suodattimia. Sanon vaan, että itse se on nähtävä ja koettava (kantapään kautta tms.).anniriikka kirjoitti:Onko Eheim paras mahdollinen vai onko myös muita hyviä?
anniriikka kirjoitti:Ja jos joku sattuisi tietämään onko Joensuussa omaa akvaarioseuraa/yhdistystä?
Joensuussa ei ole rekisteröitynyttä akvaarioyhdistystä. Joensuulaisia harrastajia on täällä Aqua-Webissäkin toistakymmentä ja heistä minulle on tuttuja vain alle puolet. Ehkä voisimme sopia kaikkien tuntemiemme joensuulaisten harrastajien kanssa, että tapaisimme joskus vaikka jonkun kotona (ilmoittaudun vapaaehtoiseksi emännäksi). Miettisimme silloin lähdemmekö perustamaan rekisteröityä yhdistystä vaiko vain harrastajaporukkaa. Tästä Joensuun akvaarioseura-asiasta saa alkaa pommittamaan minua joko yksityisviestillä tai sähköpostilla.
Joensuuta lähimmät akvaarioyhdistykset ovat Kuopiossa ja Lieksassa. Yhdistysten toimintaan pääsee mukaan, vaikka ei asuisikaan ko. paikkakunnalla. Voit siis liittyä vaikka Turun Akvaarioystäviin.
Itse käytän molempia joensuulaisia liikkeitä (Paras Kaveri -Kari- ja Lemmikkikeskus -Jarkko) sekä liikkeitä eri kaupungeista (missä sitten liikunkin). Suosin myös harrastajien välistä kaupankäyntiä ja vaihtokauppaa esimerkiksi kasvien osalta. Lisäksi kokemuksien vaihtamisessa harrastajapiiri on käytössä. Joten, Joensuu, kuuletko?anniriikka kirjoitti:Ja mistä liikkeestä Joensuulaiset hankitte akvaarionne tarvikkeet, kasvit jne.

Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Joensuulaiset, hoi
No menee vähän ohi aiheen, mutta menköön (en minä usein tällaista harrasta). Ei ole kuulunut tuntemattomista joensuulaisista vielä mitään.Jussian kirjoitti:Pikaisen laskennan jälkeen aqua-webissä on tällä hetkellä 15 joensuulaista käyttäjää...

Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)