Eheim 2209 tekniset tiedot?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kankaanp
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Eheim 2209 tekniset tiedot?

Viesti Kirjoittaja kankaanp »

Minulla on 200 litran akvaariossani ikivanha (ikää nyt 11 vuotta) Eheim 2209 sisäsuodatin. Aika on tehnyt tehtävänsä ja vaikka suodattimen mukana tullut vihkonen onkin tallella arvokilven virkaa tekevä tarra on moottorimötikän takaa liuennut jo vuosia sitten. Moottorin teknisiä tietoja (pumppausteho, tehon kulutus) ei löydy vihkosesta vaan ne olivat "arvokilvessä". Olisiko jollain teistä samanlainen jossain nurkassa niin että voisin saada tiedot?

(Jos et ole ihan varma mistä suodattimesta on kysymys niin tämä on se perusmalliltaan 8 kulmainen suodatin jossa pyöreä poistoaukko on aivan suodattimen yläreunassa, virtauksen säätöruuvi heti sen alla ja imuritilät siitä alaspäin edessä. Modulleja suodattimessa on kaksi, mutta niitä voi lisätä hyvin helposti jos akvaarion korkeus antaa myöten.)
Tero Kankaanperä
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Googlella löytyy kummasti kaikkea jännää [;)]

http://www.google.com/search?num=100&hl ... lr=lang_fi
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
Hesze
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Hesze »

Eli tälläiset olen itse aikoinani löytänyt netistä kun oli sama "ongelma"

Modell............Becken (Liter)..Vol. (ccm)...Leistung (l/h)..Leistung (Watt)
EHEIM 2209.......70 - 100............ 480.........210 - 480............ 4

Ja näitä kapistuksia lisää voisin haalia vaan eipä kukaan taida enään niistä luopua :mrgreen:
blackbird
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja blackbird »

Nuo tiedot suodattimesta olivat minullekin tarpeen, kiitos vain.

Samaan suodattimeen liittyen: Nostaessani suodatinta altaasta puhdistusta varten pohja tippui altaaseen kuten samalla myös kaikki suodattimeen kertynyt törky, mikä taas ei ollut ollenkaan kivaa. Näin on tapahtunut vain nyt viimeisellä puhdistuskerralla. Ja kiinnostaisikin tietää onko teille muillekin käynyt noin ja oletteko tehneet asialle mitään? Vai sattuiko minulla vain olemaan huono tuuri.

Tuli mieleen että voisihan sen pohjan silikoonata pysyvästi alimpaan moduliin kiinni, mutta muutkin "liitoskohdat" tuntuvat suodattimessa olevan aika löysiä ja pelkään aina suodatinta nostaessani että mistä kohti tipahtaa. Ennen suodattimen nostoa voisi laittaa toisen käden alle, mutta meillä se ainakin vaatisi melkoista akrobatiaa.

Onko siis tälle suodattimelle tyypillistä "heikot liitokset"? Fluvaleja ainakin saa ihan voimia käyttäen irroitella.
kankaanp
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kankaanp »

Kiitoksia kaikille vastanneille!

Tuo modulien löystyminen on tuttu juttu minullekin. Olen ottanut tavaksi tukea systeemiä pohjasta kun nostan sen altaasta ettei pohja putoa.

Patruunoiden vanhentuessa ne alkavat tukkeutua nopeammin ja painuvat kassan. Virtaus heikkenee aivan olemattomaksi. Sen jälkeen kun vaihdoin pohjamateriaalin hiekkaan paskaa on kulkeutunut suodattimeen entistä enemmän ja se on putsattava kaksi kertaa kuussa. Odotan kiivaasti pakettia Saksasta, siinä saapuu uusi intervallisuodatin parantamaan tilannetta.
Tero Kankaanperä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”