Kääpiörihmakala

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rapumies
Starting Member
Starting Member

Kääpiörihmakala

Viesti Kirjoittaja rapumies »

Minulla on kääpiörihma pariskunta, ne on omassa akvaariossaan. Nyt tarvittaisiin apua! Miten saan ne tekemään sen kuplapesän, onko kenelläkään mitään hyvää jippoa miten se onnistuisi? Ei ole pinnassa virtaa juuri ollenkaan ja pinnassa kasveja ja (styroksi pala) lämpö 28 C.

Edit: Muokattu luettavammaksi. Pehis
Saara
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saara »

Kyllä koiras alkaa puhallella kuplia, kun sitä alkaa kudettaa ja naaras on kutuvalmis. Pidä olosuteet lajille sopivina ja ruoki välillä joko elävää tai pakastettua ötökkää, niin eiköhän se tuolla lajilla siitä ilman sen kummempia jippoja, kun kerran olet nostanut lämpötilaa ja tarjonnut kasveja ja styroksia pesää varten. Olen kuullut joidenkuiden ehdottavan vedenpinnan laskemista, mutta eiköhän se siitä ilmankin - ole kärsivällinen. :)
Romario
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Romario »

Jatkan saman otsikon alla vaikka ehkä olisikin kuulunut tuonne alkeet-puolelle.

Eli minä sain omaan 180l akvaariooni viikonloppuna kääpiörihmakalauroksen, joka tappeli vanhassa kodissaan taistelukalan kanssa. Nyt se on minun 10 kiilakyljen, 10 punapyrstörasboran, 3 piikkisilmän, 3 katinkultaplekon ja yhden imunuoliaisen joukossa ihan yksinäisen tuntuinen ja ajattelin sille hankkia seuraksi pari naarasta. Kysymykseni kuuluu, mahtuuko ko. naaraskääpiörihmakalat mielestänne akvaariooni vai suositteletteko jotain muuta ratkaisua, mitä ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”