Milloin korjataan vihannekset ym. pois akvaariosta?
Valvoja: Moderaattorit
Milloin korjataan vihannekset ym. pois akvaariosta?
Elikkäs kuinka kauan esim. kurkkua voi pitää vedessä. Ja vaikuttaako veden lämpötila siihen. Kultisaltaassa 22C ja toisessa 26C. Luulisi että tuossa lämpimämmässä pilaantuminen alkaisi nopeammin. Jostain luin että vuorokauden kuluttua olisi hyvä korjailla pois, mutta olen kyllä tuolla kylmemmässä antanut olla pari päivää. Partikset nimittäin tuntuvat tykkäävän siitä enemmin mitä kauemmin se kurkku siellä on.
Tuo kaksi päivää on se "ohje" mitä olen itse noudattanut, mutta ei niitä tuola altaassani tarvitse edes niin kauaa pitää...
Viimeksi kun laitoin 5 siivua, niin johan ne oli yön aikana syöty niin että vain kuoret jäljellä. Purjesampimonni on ihan hulluna niihin!
Ja partis tietty. Puroplekot ei niin niistä välitä, mutta kuitenkin syövät vähän.
Viimeksi kun laitoin 5 siivua, niin johan ne oli yön aikana syöty niin että vain kuoret jäljellä. Purjesampimonni on ihan hulluna niihin!

Ja partis tietty. Puroplekot ei niin niistä välitä, mutta kuitenkin syövät vähän.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Meillä ei partikset ole vielä tajunneet kasviksia..tosin ne on vaavoja eikä ole olleet altaassa kuin reilun viikon.
Marmorit syövät kiitettävästi kaiken..mikä vihertää..no ei sen kyllä tarvi välttämättä edes vihertää..(porkkana, punarotala)
Niin..kaksi vrk mä olen suurinpiirtein antanut olla sitten pois.
Marmorit syövät kiitettävästi kaiken..mikä vihertää..no ei sen kyllä tarvi välttämättä edes vihertää..(porkkana, punarotala)

Niin..kaksi vrk mä olen suurinpiirtein antanut olla sitten pois.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Niin meilläkin on nykyisin ettei tarvitse kerätä mitään pois päivän kuluttua. Kaikki syödään. Keski-osa kurkusta ja kesäkurpitsasta ensin ja loppu myöhemmin. Uusin herkku tuntuu olevan banaani, jota en laita kovinkaan paljon koska se on niin pehmeää ja hajoaa varmaan herkästi, hyvin tuntuu sekin maistuvan 

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito jos sekään nyt niin kovin tärkeää..
Köyhän opiskelijan plekoparat joutuvat usein tyytymään halpaan kaaliin... Laitan sen illalla ja otan aamulla "pitsit" pois. Plekot eivät saa syötyä kaalia kokonaan, joten jämät on korjattava pois. Jos jättäisin kaalin kahdeksi päiväksi, arvioin, että vesi alkaisi jo samentua (pienessä akvaariossa) - en pitäisi yli vuorokautta tätä nimenomaista kasvista.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Kun kaalista ohentaa paksuimpia lehtiruotia esim. juustohöylällä ja kiehauttaa hiukan, niin kyllä plekoille ne pitsitkin kelpaavat. Kokeile antaa hiukan pienempiä paloja jos pitsit eivät katoa ns. määräajassa.
Tässä aiemmin mainittiin ettei partiksen poikaset perusta kasviksista. Meillä ne ei tiedä sitä, vaan syövät salaa kesäkurpitsaa...![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tässä aiemmin mainittiin ettei partiksen poikaset perusta kasviksista. Meillä ne ei tiedä sitä, vaan syövät salaa kesäkurpitsaa...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Mikä suomenkielen verbi kuvaa parhaiten tapaa, jolla ripsimonni syö?"