Partiksien herkut
Valvoja: Moderaattorit
Partiksien herkut
Elikkä mitä kaikkea tuoretta syötätte partiksillenne? Itse olen vasta antanut kurkkua ja olisi kiva tietää mitä kaikkea niille oikein voi antaa ja mistä ne pitävät? onko teidän partiksilla jotain erityistä herkkua? 

on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
Olen lukenut, että partiksille voisi syöttää kaikkia säilöntäainettomia vihanneksia. Itse en ole kokeillut kuin kiehautettua kurkunviilua ja kiehautettuja herneitä. Tuntui maistuvan.
Viimeksi muokannut pusukala, 20:48, 18.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen pieni ja huomaamaton, mutta kasvan suureksi.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Partiksille herkkuja kesäkurpitsasta, erilaista salaateista, kaalista, kurkusta, paprikasta, herneistä, pinaatista, porkkanasta ja vaikka mistä. Meillä suurinta herkkua tuntuu olevan punainen paprika 
Ja muistelisin (prboyn sanoneen), ettei se puu ole välttämätöntä partiksille.

Ja muistelisin (prboyn sanoneen), ettei se puu ole välttämätöntä partiksille.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
No täällähän tuli nopeasti vastauksia
No nyt täytyykin alkaa pikkuhiljaa kokeilemaan kaikenlaisia noita lueteltuja herkkuja, jos vaikka ihan uusi herkkuruoka löytyisi. Ja on se järsittävä puu sitten välttämätön tai ei, niin sellainen kyllä akvaariostani löytyy.

No nyt täytyykin alkaa pikkuhiljaa kokeilemaan kaikenlaisia noita lueteltuja herkkuja, jos vaikka ihan uusi herkkuruoka löytyisi. Ja on se järsittävä puu sitten välttämätön tai ei, niin sellainen kyllä akvaariostani löytyy.
on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
Niin kauan kunnes toisin todistetaan, pidän puuta partikselle välttämättömänä. Elelen siis edelleen harhakuvitelmassaLisa kirjoitti:Ja muistelisin (prboyn sanoneen), ettei se puu ole välttämätöntä partiksille.

Ei tarvitse. Keitetään vain, jotta niistä saadaan uppoavia. Partikset kyllä saavat järsityksi kovempaakin, kuten porkkanaa.. Kesäkurpitsan/kurkun viipaleeseen / salaattiin voit törkätä lusikan läpi, jonka sitten ongit akvaariosta ylös, kun pikkuset ovat popsineet safkat.
Esim. kahdelle partikselle riittää 1 max 2 hernettä. Eli mistään hirveistä määristä ei puhuta. Riippuu tietysti, ruokitko niitä myös pohjatabuilla.
Esim. kahdelle partikselle riittää 1 max 2 hernettä. Eli mistään hirveistä määristä ei puhuta. Riippuu tietysti, ruokitko niitä myös pohjatabuilla.
Hmm. Voisin kuvitella sille kelpaavan myös säilötyt, enkä uskoisi, että niistä on sille sen enempää haittaa kuin ihmiselle.pusukala kirjoitti:Olen lukenut, että partiksille voisi syöttää kaikkia SÄILÖNTÄAINEETTOMIA vihanneksia. Itse en ole kokeillut kuin kiehautettua kurkunviilua ja kiehautettuja herneitä. Tuntui maistuvan
Oli miten oli, niin minä syötän kaloilleni yleensä luomuvihannesten jämiä.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Hmm... partamonnini tekee selvää noin tupakkiaskin kokoisesta kesäkurpitsan palasta runsaassa vuorokaudessa, ja tuo on vieläpä tuollainen hieman kitukasvuinen raukka...aqua2002 kirjoitti: Esim. kahdelle partikselle riittää 1 max 2 hernettä. Eli mistään hirveistä määristä ei puhuta. Riippuu tietysti, ruokitko niitä myös pohjatabuilla.

Paletit kyllä taitavat myös haukata palasta pienen osan.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Muistaakseni ei meilläkään heti tajuttu, että vihersapuska on altaan pohjalle laitettu ihan syömistä varten. Pariin päivään kun ei anna pöperöä (siis paastottaa) ja sitten kokeilee vaikka kurkkuviipaleella, niin pitäisi kyllä maistua jo.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Otin viikko taannoin aikaa, kuinka kauan kestää, että yksi pallotulipleko tekee selvää sentin paksuisesta kesäkurpitsan viipaleesta (eli annoin kaksi tällaista viipaletta, koska pallotuliplekoja on kaksi). Tulos: neljässä tunnissa, kun valot olivat pois päältä.skorpio kirjoitti:Hmm... partamonnini tekee selvää noin tupakkiaskin kokoisesta kesäkurpitsan palasta runsaassa vuorokaudessa, ja tuo on vieläpä tuollainen hieman kitukasvuinen raukka...
Pointti oli lähinnä se, että sitä ruokaa ei mieluusti jätettäisi sitten kellumaan sinne akvaarioon ja pilaamaan vettä. Jos vaikka muita kaloja ei akvaariossa olisi kuin kaksi partista, niin tuollainen 10 herneen tiputtaminen olisi kyllä aika paljon. Kyllä niitten massu täyttyy herneestä parista.skorpio kirjoitti:Hmm... partamonnini tekee selvää noin tupakkiaskin kokoisesta kesäkurpitsan palasta runsaassa vuorokaudessa, ja tuo on vieläpä tuollainen hieman kitukasvuinen raukka...aqua2002 kirjoitti: Esim. kahdelle partikselle riittää 1 max 2 hernettä. Eli mistään hirveistä määristä ei puhuta. Riippuu tietysti, ruokitko niitä myös pohjatabuilla.![]()
Paletit kyllä taitavat myös haukata palasta pienen osan.
Mulla on tapana antaa ruokaa sen verran, minkä syövät ja seuraavalla kerralla taas jotain muuta ruokaa. Saavat kolme-neljä kertaa päivässä aterian.
Itse olen "köyttänyt" kurkunviipaleet ja salaatinlehdet kiviin, ja aamulla tonkinut pois. Herneitäkin haluaisin tarjota, mutta miten? Tiputanko herneen suoraan akvaan, vai pitääkö se kuoria tms.? Miten mahdollisesti syömättä jätetty herne löytyy seuraavana aamuna, virta kun vie sitä varmasti mukanaan. Ettei vaan jäisi homehtumaan. Syökö muuten monniset partiksille annettuja kurkunviipaleita /herneitä?
Herneistä uloimmainen kuori pois. Itse olen laittanut tilkan vettä mukiin, muutaman herneen ja 10-20s mikroon täydellä teholla. Sitten vain vähän rakennetta murusiksi ja herneet akvaarioon. Kelpaa leviksille ja partiksille. Muut eivät oikein herneestä näytä välittävän, monnisista en osaa sanoa, mitä pohjalla puuhaavat. Eivät ainakaan näytä erityisemmin kiinnostuneen harneen paloista.
-
- Junior Member