Itse en "uskalla" kirjoitella aiheisiin, joissa vaaditaan asiantuntemusta, sillä sitä minulla ei ole. Sen sijaan luen mielellään muiden vastauksia ja saatan miettiä mikä olisi oma neuvoni asian suhteen. Omia ehdotuksia on sitten kiva verrata "oikeiden tietäjien" vastauksiin. Samalla oppii itsekin.
Minä siis kirjoittelen mutu-aiheisiin. Niihin, joissa kysytään lempitetraa, suosikkiskumppaa ja sitä, miten kala pitäisi parhaiten valmistaa ruuaksi. A-W:ssa on yleistä keskustelua osio, joka on käsittääkseni tehty nimenomaan yleistä keskustelua varten. Ihmisluontoon kuuluu myös se, että kaiken tiukan faktan keskellä myös ns. jutustelu saa sijansa.
En ymmärrä sitä, miksi ns. yleiset höpinät pitäisi poistaa A-W:sta ja palsta pyhittää vain ns. "parempien akvaristien" vakavamielisen pohdiskelun areenaksi. Samalla hävitetään niiden kirjoittajien, joitka eivät vielä voi iskeä pöytään omakohtaisia 30 vuoden aikana kerättyä ja tieteellisesti testattuja faktoja, kiinnostus ja mahdollisuus jakaa omia ajatuksiaan muiden akvaristien kanssa.