ealex voisi vaikka kertoa, niin kaikki jotka eivät tiedä, saavat tietää

Taisit jo kertoakin, mutta kun en muista
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kysehän on pelkän kalsium arvon nostamisesta.
Valvoja: Moderaattorit
Etkö siis lisäisi Bio-Calciumiakaan altaaseen liuottamatta sitä ensin? Muistaakseni purkin kyljessä sanotaan, että sen voi lisätä suoraan ja mä ole uskonut sitä selitystä, siinä käsityksessä, että valmistaja olisi mahdollisimman varovainen jos jotain vaaraa on. Tietty lisään sitä hiljalleen ja kovan virtauksen kohtaan, mutta kyllä siellä silti vähän aikaa leijuu paljon liukenemattomia hiukkasia (Joista osta varmasti osuu koralleihin). Hiukkaset kuitenkin liukenevat niin nopeasti, etten ole ajatellut niiden olevan vaarallisia...Itse asiassa CaCl:ia voi lisätä suoraan altaaseenkin (liuottamatta sitä ensin) mutta en suosittele. Tässä on nimittäin se vaara (samoin kuin Bio-Calciumissa) että liukenemattomat hiukkaset osuvat joihinkin eläimiin ja se taas ei ole lainkaan hauskaa.
Bio-Calcium kannattaa tosiaan sekoittaa suoraan akvaarioon, mutta on ehdottoman tärkeää ettei yksikään kide pääse liukenemattomana eliöiden pinnalle.mikkokoo kirjoitti:Etkö siis lisäisi Bio-Calciumiakaan altaaseen liuottamatta sitä ensin? Muistaakseni purkin kyljessä sanotaan, että sen voi lisätä suoraan ja mä ole uskonut sitä selitystä, siinä käsityksessä, että valmistaja olisi mahdollisimman varovainen jos jotain vaaraa on. Tietty lisään sitä hiljalleen ja kovan virtauksen kohtaan, mutta kyllä siellä silti vähän aikaa leijuu paljon liukenemattomia hiukkasia (Joista osta varmasti osuu koralleihin). Hiukkaset kuitenkin liukenevat niin nopeasti, etten ole ajatellut niiden olevan vaarallisia...