Puhdasta hiekkaa rautakaupasta
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
ljm88
Hyödyllinen näpistys
Itseasiassa olin hyödyllisellä asialla talkoiden yhteydessä: hiekkalaatikon hiekka kun jotenkin ihmeellisesti pyrkii siirtymään hiekkalaatikon ulkopuolelle. Niinpä heittelin sitä ison määrän laatikon ympäriltä takaisin laatikkoon ja siinä yhteydessä täytin ämpärini pari kertaa vaivanpalkaksi.
Hiekka
Pointtini siihen, miksi maksan mielelläni sille akvaariosedälle hiekkasäkistä enemmän kuin rautakaupassa pyydetään: Kauppiassetä kuljettaa hiekat minulle suoraan olohuoneeseen. Yksin ei pysty kykenemään kantamaan ja jonkun lahjomisesta täytyy ainakin pari bisseä korvata, tulos +-0. Palvelun laadulla on hintansa.
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
-Thomas La Manee-
-
tuikituiki
- Junior Member

Mä rupesin pesemään juuri ostettua Optirocin hiekkaa, mutta kun olin n. 15 kertaa pienen saavillisen verran sitä peseskellyt, ja vesi oli yhä täysin likasta ja ruskeeta, heitin hiekat ulos ja kävin ostamassa Biltemasta puhallushiekkaa. Nyt sitä on sitten tonne jo puolet laitettukin, ja oli kyllä tosi vaivaton pesunsa suhteen..Vähän vaan huuhtasin ja sitten akvaan. 
"pikkuiset kultakalat lammessa ui..."