Kotilonsyöjiä

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Syyssahrami
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Syyssahrami »

Syökö tiikerinuoliainen kalanpoikasia?

Entä muut nuoliaiset?
Petunia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Petunia »

Ainankin erään tutun akvaariosta hävisivät kotilot leväbarbien jälkeen.
"Puh ?" sanoi Nasu. "Niin Nasu ?" kysyi Puh. "Ei mitään , tarkistin vain että olet siinä".
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Petunia kirjoitti:Ainankin erään tutun akvaariosta hävisivät kotilot leväbarbien jälkeen.
Empä ole koskaan kuullut että levikset popsisivat kotiloita.
Ei ainakaan meillä koskaan ole koskeneet tai osoittaneet mielenkiintoa niitä kohtaan..entäs muut?

Tuntuu tyhmältä lukea koko ajan kun ihmiset miettivät miten päästä kotiloista eroon, itse kun haluaisin niitä mutta marmoriravut syövät niitä todella tehokkaasti.

Noh, pitää marssia kauppaan ja hakea kolmas kotilo poppoo..jos vaikka pari selviäisi rapujen hyökkäyksiltä.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
iisa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja iisa »

maketzu kirjoitti:Kokeile toki eri vaitoehtoja.
Ehkä ei kuitenkaan ihan nuin. Parempi jo aluksi selvittää mikä on paras vaihtoehto, ettei tulevien kalojen tarvi olla "koekappaleita". Tietenkin pitää hankkia joku toinen laji tilalle, jos ensimmäinen ei kelpaa, mutta että ihan kokeilemalla kalastoa valitsemaan...

S.M.R kirjoitti:Minulla ei onneksi ole akvaariossa kotilo-ongelmaa, johtuen siitä että minulla on kultakaloja akvaariossa.
Mutta eipä taida olla kultakalat oikea vaihtoehto tähän akvaan...

:|
Syyssahrami
Junior Member
Junior Member

Valmont, ne kotilot eivät ole kauniita. Ja siinä missä levänpuhdistajina hyödyllisiä, kasvien syöjinä haitallisia. Minulla on monet kasvit täynnä reikiä. Kaikenlisäksi näin eräällä tutulla kotilojen valtaaman altaan ja sain vahvistusta poimimisinnolleni. Kotiloita oli jokaisella lehdellä vähintään 10 kpl. Kauempaa katsottuna näytti siltä kuin akvaariosora olisi pyörremyrskyn jälkeen laskeutunut kasvistolle. Lähempää katsottuna tajusin, että viholliseni KOTILOThan ne mönkivät siellä kuin omistaisivat koko akvaarion. Ja ne olivat todella ällöjä. En voi käsittää kuka sellaisia haluaisi vapaaehtoisesti 8O (paitsi rapujen ruuaksi). Jos niillä itsellään olisi edes jotain koristearvoa, mutta ei. Nämä ällötykset ovat vain pieniä niljakkaita ötököitä.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Petunia kirjoitti:Ainankin erään tutun akvaariosta hävisivät kotilot leväbarbien jälkeen.
Tuohon on täytynyt olla syynä se että leväbarbit popsivat kotiloiden ravinnon parempiin suihin ja kotilot katosivat siksi.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Petunia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Petunia »

Tohon en osaa vastata. Kotilot tulivat kasvien mukana ja kun akvaa ruvettiin asuttamaan ja levikset saapuivat , ei mennyt kuin pari päivää niin kotilot olivat kadonneet ( tosin niitä ei vielä silloin ollut mitenkään järjettömästi ).
"Puh ?" sanoi Nasu. "Niin Nasu ?" kysyi Puh. "Ei mitään , tarkistin vain että olet siinä".
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Syyssahrami kirjoitti:Valmont, ne kotilot eivät ole kauniita. Ja siinä missä levänpuhdistajina hyödyllisiä, kasvien syöjinä haitallisia. Minulla on monet kasvit täynnä reikiä. Ja ne olivat todella ällöjä. En voi käsittää kuka sellaisia haluaisi vapaaehtoisesti 8O (paitsi rapujen ruuaksi). Jos niillä itsellään olisi edes jotain koristearvoa, mutta ei. Nämä ällötykset ovat vain pieniä niljakkaita ötököitä.

No juuri rapujen ruuaksi ajattelin..mutta en niin välittäisikään niistä perinteisitä postitorvista vaan kierteissarvikotiloita lähinnä ajattelin.
Ne vain lisääntyvät niin paljon hitaammin kuin edellä mainitut. (Oma mielipide)
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Syyssahrami
Junior Member
Junior Member

Nyt minusta tuntuu että kotiloni ovat vähentyneet. Ajattelin itse että vaikka piikkisilmät eivät syö itse kotiloita, jospa ne ovat syöneet niiden munia lehdistä. Piikkisilmät kun tulivat, kotilot ovat vähentyneet (vai olisiko toiveajattelua) Piikkisilmät ovat välillä ihan jaavansaniaisen sisällä kiemurtelemassa.

Täytynee käydä kurkkaamassa millaisia nuo ravut ovat, jos ne on noin tehokkaita pitämään kotilot poissa.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

No, sikäli kun olen oikein lukenut ja kuullut, ne ravut ne vasta kasvit saksivatkin eli jos ajattelit sellaisten avulla pelastaa kasvisi kotiloiden aiheuttamalta tuholta, taidat päätyä ojasta allikkoon. Papukaijapallokala ei ole täysin riskitön (joskus saattaa evä hävitä kämppikseltä), mutta järjettömän tehokas ja söpö kotilontuhooja.

Mika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”