Täällä alkaa kohta operaatio jossa kaikkiin pieniin taistelukala-altaisiin kyhätään matto-suodattimet. En vain ole vielä päättänyt, laitanko kulma- vai päätymallin.
Ovatko kaikki Saksasta ennenkin tilanneet käyttäneet keskikarkeaa mattoa -ja hyväksi todenneet?
Ja onko kukaan väkertänyt maton pumpuksi normaalin moottori(sisä)suodattimen moottoriosaa? Eikös sen toimintaperiaate ole ihan sama kuin kiertovesipumpun, jos siihen liittää letkun sisääntuloaukkoon? Kyse on 40-100 -litraisista altaista, joten tehoa ei kovin hurjasti tarvitse olla.
Mattosuodattimesta muutama kysymys
Valvoja: Moderaattorit
Mä ainakin aion käyttää sisäsuodattimen pumppua, kun rakentelen yhteen akvaarioon mattosuodattimen. Aion vaan laittaa pumpun maton taakse (kulmasuodatin) jolloin letku siis ulostuloon. Ja siksikin kun tuohon pumppuun (eden 325) on helpompi laittaa letku ulostuloon.
Mä jo kokeilin ämpärissä, ihan samalla lailla se siirtää vettä![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mä jo kokeilin ämpärissä, ihan samalla lailla se siirtää vettä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Kirjoitan, koska minun ei ole pakko"
-
- Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
Eikun siis... joo... mulla meni senat sakasin.
Eli sisäpuolelle se olis täälläkin tarkoitus laittaa, joten putki siis ulostuloon.
Ja nyt huomasin sellaisen ihanan asian ettei noihin saa minkäänmoista putkea mahdutettua. Kaikissa on ulostuloreiät joko kanttisia, pitkulaisia tai muutoin ihmeellisen muotoisia.

Ja nyt huomasin sellaisen ihanan asian ettei noihin saa minkäänmoista putkea mahdutettua. Kaikissa on ulostuloreiät joko kanttisia, pitkulaisia tai muutoin ihmeellisen muotoisia.

-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kokemusta ei tuollaisesta taida kellään olla, muuta jos voi pitää sen mahdollisimman kosteana, niin hyvä. Ei siis vedessä, vaan ilmassa kosteana; vaikkapa muovisessa vaatepussissa tms. Bakteerit saavat tällöin happea eivätkä pääse kuivumaan.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.