Eilen alkoivat sitten uuden 10000 litran lammikon rakennustyöt, ja tänään laitoimme jo hiekat pohjalle. Eli seuraavana vuorossa olisi sitten sen lammikkomuovin hankinta ja sen paikalleen pistäminen. Nyt sitten kyselisinkin, että kuinka moni haluaa, että laitan sivuilleni kuvia tuosta kuopasta? Aluksi siitä piti tulla vain 1,5 metriä syvä, mutta tulipa sittenkin 2,5 metriä.
Uuden lammikon rakennustyöt alkoivat!
Valvoja: Moderaattorit
Uuden lammikon rakennustyöt alkoivat!
Terve taas!
Eilen alkoivat sitten uuden 10000 litran lammikon rakennustyöt, ja tänään laitoimme jo hiekat pohjalle. Eli seuraavana vuorossa olisi sitten sen lammikkomuovin hankinta ja sen paikalleen pistäminen. Nyt sitten kyselisinkin, että kuinka moni haluaa, että laitan sivuilleni kuvia tuosta kuopasta? Aluksi siitä piti tulla vain 1,5 metriä syvä, mutta tulipa sittenkin 2,5 metriä.
Allas sijaitsee ison mäennyppylän lähellä, joten sieltä saisi melko hienoja kuvia otettua... Mäeltä olisi myös tarkoitus tehdä sellainen puro laskeutumaan altaaseen. Kuoppa altaalle kaivettiin muuten kaivinkoneella. Joten, laitanko siis kuvia nettiin, vai jätänkö laittamatta? Kun en jaksaisi nähdä turhaa vaivaa, jos niitä ei kävisi edes kukaan katsomassa... 
Eilen alkoivat sitten uuden 10000 litran lammikon rakennustyöt, ja tänään laitoimme jo hiekat pohjalle. Eli seuraavana vuorossa olisi sitten sen lammikkomuovin hankinta ja sen paikalleen pistäminen. Nyt sitten kyselisinkin, että kuinka moni haluaa, että laitan sivuilleni kuvia tuosta kuopasta? Aluksi siitä piti tulla vain 1,5 metriä syvä, mutta tulipa sittenkin 2,5 metriä.
-
Jaani
- Senior Member

- Viestit: 537
- Liittynyt: 15:19, 21.08.2002
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula
Laita ihmeessä kuvia, niin pääsee tämmöinen kerrostaloasukki niitä kateellisena katsomaan.
Olisipa oma piha. Haaveilen rinnetontista järven tai meren rannalla ja tontin läpi pitäisi vielä virrata puro. Rinteen pitäisi vielä olla etelä/länsi suuntaan, että pääsisi nauttimaan auringosta.
Siinä olisi sitten maisemasuunnittelija/kalahullulle vapaa-ajantöitä, kun rakentaisin ulkoaltaita ja laittaisin pihaa kuntoon. Talossa pitäisi tietty olla oma akvaariohuone tai kaksi ja talvipuutarha karppialtaineen
En kai odota liikoja
-Jaani-
Olisipa oma piha. Haaveilen rinnetontista järven tai meren rannalla ja tontin läpi pitäisi vielä virrata puro. Rinteen pitäisi vielä olla etelä/länsi suuntaan, että pääsisi nauttimaan auringosta.
Siinä olisi sitten maisemasuunnittelija/kalahullulle vapaa-ajantöitä, kun rakentaisin ulkoaltaita ja laittaisin pihaa kuntoon. Talossa pitäisi tietty olla oma akvaariohuone tai kaksi ja talvipuutarha karppialtaineen
En kai odota liikoja
-Jaani-
-
Anna-Marjatta
- Advanced Member

- Viestit: 1232
- Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minä en ainakaan katso, olen niin vihreänä kateudesta 
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt on kuvat sitten netissä!
Niitä pääsee ihastelemaan osoitteessa:
http://www.bazooka.at/aquat ja sieltä sitten klikkaamalla linkkiä "lammikot".
Eivät ne kuvat häävejä ole...
Sellanen iso monttu vaan kaikissa kuvissa.
Niitä pääsee ihastelemaan osoitteessa:
http://www.bazooka.at/aquat ja sieltä sitten klikkaamalla linkkiä "lammikot".
Eivät ne kuvat häävejä ole...
Sellanen iso monttu vaan kaikissa kuvissa.
Ou jeah!
Monttuhan se siinä,mutta siitä se lähtee
Mikä tuossa montussa on halkaisija ja mikä olikaan tuo syvin kohta(tuliko se 2,5m?)
Pistähän aika-ajoin projektin edistyessä lisää kuvia!
Monttuhan se siinä,mutta siitä se lähtee
Mikä tuossa montussa on halkaisija ja mikä olikaan tuo syvin kohta(tuliko se 2,5m?)
Pistähän aika-ajoin projektin edistyessä lisää kuvia!
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Halkaisija montulla on n.11 metriä, ehkä vielä hieman enemmänkin.
Syvyyttä oli se 2,5 metriä, mutta se hieman pieneni, kun pohjalle levitettiin hiekaa. Nooh, mutta ihan tarpeeksi suuri se ainakin minulle on!
Isä tosin jo suunnitteli seuraavan vuoden laajennusta...
Suodattimen haen tällä viikolla, jos se olisi nyt jo sieltä huitsinnevadasta saapunut. Mutta ehdottomasti kallein hanke tuohon lammikkoon (tai lampeen) olisi se allasmuovi. Saan kyllä raataa niska limassa kesätöitä, jotta saisin rahat jotenkin takaisin ansaittua. Kaippa tämä tästä sitten... Huomioitteko kuvassa sen mäen? Sieltä saa täydellisen puron laskeutumaan altaaseen... Altaan olisi siis tarkoitus olla vappuun mennessä valmis, mutta saa nähdä sitten. Äiti jo suunnittelee oikein avajaisia, juu-u...
Että tervetuloa kaikki vaan! Mutta siitä en ole vielä täysin varma, että laitanko altaaseen karppeja vai kultakaloja. Veli haluaisi hauen, isä karppeja ja minä kallistun taas kultakalojen puoleen... Karpit (siis koikarpit) olisivat kyllä mahtavia, mutta se hinta on aika suuri. Niitäkin kai olisi mahdollisuus tänne tilata, mutta tiedä taas sitä, että kuinka suuren "postimaksulisän" lemmikkiliike vaatii yhdestä karpista. Mutta jos he antaisivat karpit ilmaiseksi ja sitten raataisin kesätöitä heille täysin ilmaiseksi... Ehkei, sittenkään. Kultakaloja kyllä saisi halvalla ostettua ja niitä usein näilläkin palstoilla annetaan pois. Mutta tuo veljen hauki onkin sitten aika hurja juttu. Tulisi siitä kyllä aika pettymys, jos hankkisin altaaseen sellaisia 100 euron karppeja, ison parven ja veli heittäisi altaaseen karppien kaveriksi hauen
Saas nähdä, mitä tästä allasprojektista oikein loppujenlopuksi tulee...
Syvyyttä oli se 2,5 metriä, mutta se hieman pieneni, kun pohjalle levitettiin hiekaa. Nooh, mutta ihan tarpeeksi suuri se ainakin minulle on!
Isä tosin jo suunnitteli seuraavan vuoden laajennusta...
Suodattimen haen tällä viikolla, jos se olisi nyt jo sieltä huitsinnevadasta saapunut. Mutta ehdottomasti kallein hanke tuohon lammikkoon (tai lampeen) olisi se allasmuovi. Saan kyllä raataa niska limassa kesätöitä, jotta saisin rahat jotenkin takaisin ansaittua. Kaippa tämä tästä sitten... Huomioitteko kuvassa sen mäen? Sieltä saa täydellisen puron laskeutumaan altaaseen... Altaan olisi siis tarkoitus olla vappuun mennessä valmis, mutta saa nähdä sitten. Äiti jo suunnittelee oikein avajaisia, juu-u...
-
Anna-Marjatta
- Advanced Member

- Viestit: 1232
- Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Meidän tontille mahtuisi kylläkin 20x10x4m kokoinen lampi (tai suurempikin) (huom. mitat metreissä), mutta kaloille ei ole säilytys tilaa.
Ellei sitten perusta akvaariohallia johonkin... Minun homma kiikastaa kalojen säilytyspaikasta talvella ja rahasta.
Nurmijärven kunta rakennutti kastelulammen joka on aika iso, jossa on käytössä tehottomat suihkulähteet. (suuntaa varmaan kesällä kuvaamaan sen ja monia muitakin paikkoja)
Ellei sitten perusta akvaariohallia johonkin... Minun homma kiikastaa kalojen säilytyspaikasta talvella ja rahasta.
Nurmijärven kunta rakennutti kastelulammen joka on aika iso, jossa on käytössä tehottomat suihkulähteet. (suuntaa varmaan kesällä kuvaamaan sen ja monia muitakin paikkoja)
Fisu:
Komeen kokoinen lampi siitä on tulossa, mutta hiljaa hyvä tulee. Helpompi on suunnitella rauhassa ja käydä kaikki läpi kuin rueta jälkikäteen sitten muuttelemaan ja korjaamaan. Nim. allaslaajennus kesällä
Komeen kokoinen lampi siitä on tulossa, mutta hiljaa hyvä tulee. Helpompi on suunnitella rauhassa ja käydä kaikki läpi kuin rueta jälkikäteen sitten muuttelemaan ja korjaamaan. Nim. allaslaajennus kesällä
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jaani
- Senior Member

- Viestit: 537
- Liittynyt: 15:19, 21.08.2002
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula
Miten olet ajatellut muotoilla altaan reunat ja "seinämät"?
Minä tekisin terassointeja eri syvyyksille, niin olisi sitten myöhemmin helpompi istuttaa kasvit vaikkapa koreihin ja upottaa ne näille terasseille oikeaan kasvusyvyyteen. Taustalla on se ajattelu, että järvissäkin eri kasvit viihtyvät eri syvyydellä ja saisit tällöin monipuolisemman kasvillisuuden aikaiseksi.
Altaan reunamille, ainakin joltakin osin, kannattaisi levittää pidemmälle sitä allasmuovia ja tehdä "kosteikko" aluetta, jotta saisit lisää tilaa rantakasveille.
Täältä löytyy varsin kattavasti allas asiaa http://www.kolumbus.fi/watergarden/
-Jaani-
Minä tekisin terassointeja eri syvyyksille, niin olisi sitten myöhemmin helpompi istuttaa kasvit vaikkapa koreihin ja upottaa ne näille terasseille oikeaan kasvusyvyyteen. Taustalla on se ajattelu, että järvissäkin eri kasvit viihtyvät eri syvyydellä ja saisit tällöin monipuolisemman kasvillisuuden aikaiseksi.
Altaan reunamille, ainakin joltakin osin, kannattaisi levittää pidemmälle sitä allasmuovia ja tehdä "kosteikko" aluetta, jotta saisit lisää tilaa rantakasveille.
Täältä löytyy varsin kattavasti allas asiaa http://www.kolumbus.fi/watergarden/
-Jaani-
Fisu2;
Ööh??
Ööh??
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jaani
- Senior Member

- Viestit: 537
- Liittynyt: 15:19, 21.08.2002
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula
Olit ilmeisesti saanut juuri syötyä itsesi ähkyyn saakka, kun et enempää saanut sanotuksi. Minulle jäi tuo kommentti aika epäselväksi, mutta niinhän se on, että kun on syönyt niin veri pakkautuu mahaan ja jos vielä hotkii niin röyhtäyttää*FiSu*2 kirjoitti:Ööh...Jaani kirjoitti:olisi sitten myöhemmin helpompi istuttaa kasvit vaikkapa koreihin ja upottaa ne näille terasseille oikeaan kasvusyvyyteen.
Ajattelin vain tuolla terassoinnilla saada pohjaan eri syvyisiä tasoja ja sitä kautta myös eri syvyyksillä viihtyviä kasveja altaaseesi. Kasvit voi istuttaa koreihin, jolloin ne saa myös ylös altaasta, jos on tarvetta. Korit pysyvät paremmin pystyssä, kun ne ovat "terassin" päällä suoralla pohjalla. Tämä on kylläkin vain yksi tapa toteuttaa allas ja sen kasvitus. Muitakin löytyy.
-Jaani-

