Pakastettu katkarapu
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Pakastettu katkarapu
Eli kysymys kuuluu voinko antaa kaloilleni pakastettua katkarapua sellaisenaan??
Sitä kun jäi yli muikkumixiä tehdessäni ja ajattelin että kävisikö se pelkästään sellaisenaan vai onko siinä haitta puolia??
Sitä kun jäi yli muikkumixiä tehdessäni ja ajattelin että kävisikö se pelkästään sellaisenaan vai onko siinä haitta puolia??
Kyllä kalat ainakin tykkäävät katkaravusta. Ainoa haittapuoli johon olen tähän mennessä törmännyt on se, että katkaravun kappaleet ovat sen verran sitkeitä että tahtovat välillä jäädä pallokalan hampaiden väliin. Hupaisan näköistähän se on kun se ravistelee niitä irti, mutta on se pikkuiselle varmaan vähän kiusallista.
Mika
Mika
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
-
- Junior Member
muttamutta
Hei eiks niissä ole suolaa?`JOS ostaa vaan lähikaupasta pakastekatkiksia voiko niitä antaa?
Varokaa! Akvaariohulluus on tartuvaa!
Ostaessani pakastekatkarapuja Prismasta olen kysynyt onko ne suolattu ja väittävät että eivät. Toisaalta vaikka olisivatkin, kun niitä pieniä murusia veteen tiputtaa, eiköhän niistä se vähä suola mitä ehkä sisälle asti on imeytynyt liukene hetimiten akvaarion veteen. Voihan niitä katkiksia liottaakin etukäteen.
Niin ne ostamani katkikset ovat kokonaisia, eivät pelkkiä pyrstölihoja. En ole toistaiseksi syöttänyt kuitenkaan muuta kuin sen osan mitä ihmisetkin syövät, kuulemma esim. räkmixiin voisi laittaa koko ötököitä.
Mika
Niin ne ostamani katkikset ovat kokonaisia, eivät pelkkiä pyrstölihoja. En ole toistaiseksi syöttänyt kuitenkaan muuta kuin sen osan mitä ihmisetkin syövät, kuulemma esim. räkmixiin voisi laittaa koko ötököitä.
Mika
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Minä olen ollut niin laiska, etten ole jaksanut ruveta itse kuorimaan pyrstölihoja esille, vaan olen ostanut valmiiksi kuorittuja. Suolapitoisuuksissa on valmistajien kesken eroja, kannattaa vähän vilkuilla mitä pussin kyljessä lukee. Olen huuhtonut katkanpyrstöt huolellisesti ennen akvaarioon laittoa, sillä ainakin nuo rauskut syövät niitä kerrallaan sen verran reilusti, että mielellään tarjoilee ravut mahdollisimman vähäsuolaisina.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Vihdoinkin katkikset kelpaavat!!!
Olen parin vuoden ajan välillä yrittänyt antaa kaloille katkiksia mutta aina ovat kiekot ja muut räpineet ruuan kans ja syljeskelleet katkat pois. Mutta nyt rihmakirjoahvenet ovat ihan hulluina katkiksiin. Taas tuli todistettua että hieman roisimpi kirjoahven kuin kiekko on todellakin lähes kaikkiruokainen
Herneet ei vielä sentään kelpaa vaikka ovat niitäkin rihmikset kovasti yrittäneet pureskella.

Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
-
- Member
- Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Eli tuntuisi vähän siltä, että kaikista rohmuimmat kalat syövät katkista. Meillä tuon tehtävän toimittavat mustatetrat 6-0Ceres kirjoitti:Kokeilinpa minäkin katkarapua. Ei kelvannut lehtareille, keltabarbitkin nirsoili hieman, monniset menivät ohi jos pohjalla törmäsivät katkaravun palan kanssa.Ainoastaan seeprakirjoahvenet kävivät kiinni.

~Tinski~