Uusi akvaario
Valvoja: Moderaattorit
Uusi akvaario
Olen suunnitellut suurempaa akvaariota, ja ajattelin että jospa sen tekisi itse. Onko mitään järkeä? Vai säästyykö rahaa, hermoja ja aikaa kun kävelee kauppaan.
Re: Uusi akvaario
Riippuu aika paljon siitä mihin hintaan saa lasia. Suomessa kokolasisen akvaarion kasaajat on aika vähissä, niistäkin osa ottaa extraa siitä että ei laita kehyksiä ja valitettavasti yhdellä valmistajalla työn jälki on huonompi kuin että kasaisit sen itse. Esim rambilla meni käämit Suomen systeemeihin ja hän tilasi kokolasisen altaan Saksasta. Jos on asiaa Ruotsiin niin paikallinen hintataso on tätä luokkaa: www.globefish.nu.pasol kirjoitti:Olen suunnitellut suurempaa akvaariota, ja ajattelin että jospa sen tekisi itse. Onko mitään järkeä? Vai säästyykö rahaa, hermoja ja aikaa kun kävelee kauppaan.
Kokolasialtaan saanti suomesta on aika vaikea, suurin osa valmistajista eivät suostu tekemään kokolasiallasta koska se on heille liian vaikea eli vaatii osaamista.
Parista paikasta kyllä saa kokolasialtaita mutta ongelmana on joko korkea hinta tai huono laatu, en nyt täällä mainosta paikkoja mutta soitto eri liikkeisiin auttaa asiassa.
Oman tilasin saksasta ,koska sen hinta oli sopiva ja uskon myös laatuun koska siellä suurin osa altaista on juuri kokolasialtaita päinvastoin kuin suomessa, joten kokemusta ja ammattitaitoa riittää.
Parista paikasta kyllä saa kokolasialtaita mutta ongelmana on joko korkea hinta tai huono laatu, en nyt täällä mainosta paikkoja mutta soitto eri liikkeisiin auttaa asiassa.
Oman tilasin saksasta ,koska sen hinta oli sopiva ja uskon myös laatuun koska siellä suurin osa altaista on juuri kokolasialtaita päinvastoin kuin suomessa, joten kokemusta ja ammattitaitoa riittää.
Re: Uusi akvaario
Noo, ruotsiin on pitkä matka kävelläpasol kirjoitti:Olen suunnitellut suurempaa akvaariota, ja ajattelin että jospa sen tekisi itse. Onko mitään järkeä? Vai säästyykö rahaa, hermoja ja aikaa kun kävelee kauppaan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia itse tehtyjen pyttyjen kanssa. N.40:stä purkista 1 on vuotanut ja siinäkin oli alkoholilla HYVIN suuri osuus asiaan

Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?