Mikä miekkakasvi kyseessä?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kiltsi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry

Mikä miekkakasvi kyseessä?

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

http://www.sunpoint.net/~deadi/akvaario.jpg
Onko keskellä oleva kasvi miekkakasvi ollenkaan?
Linkki toimii kopioi/liitä toiminnolla (Sunpointilla kuvien linkitysesto [}:)] )
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
lagi
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 22:33, 30.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lagi »

Sorry linking pictures or binaries outside sunpoint.net is forbidden!

Tuollaista sanoo kun painaa linkkiä.
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

lagi kirjoitti:Sorry linking pictures or binaries outside sunpoint.net is forbidden!

Tuollaista sanoo kun painaa linkkiä.
Kuten kiltsikin jo kirjoitti, kopioi osoite selaimesi osoitekenttään ja paina enteriä. Täällä ainakin toimii.
Tiinanen
Member
Member
Viestit: 364
Liittynyt: 19:37, 23.10.2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Tiinanen »

lagi kirjoitti:Sorry linking pictures or binaries outside sunpoint.net is forbidden!

Tuollaista sanoo kun painaa linkkiä.
Ja kiltsi neuvoikin jo, että "Linkki toimii kopioi/liitä toiminnolla (Sunpointilla kuvien linkitysesto)". Siis: kopioi osoite ja liitä se osoiteriville. Johan toimii.

Kiltsin ongelmaan en osaa ottaa kantaa, sillä kuva on sen verran epätarkka.
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ei pysty sanomaan varmaa lajia, mutta kuvaus kasvutavasta ja korkeudesta auttaisi. Myös tarkempi kuva lehden muodosta helpottaisi.

Saattaisi olla jokin kapealehtinen keihäslehti, kuten kongonkeihäslehti Anubias congensis tai kapeakeihäslehti Anubias lanceolata.
-Sami-
kiltsi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Joo, kuva on epätarkka ja parempaa ei tule kun kamera lähtee aamulla ja uutta ei ennätä ottaa :cry: .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
S.M.R
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 16:04, 26.09.2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Voisiko olla jokin lagenandra.

Käy kattoo googlella kuvia..
-S.M.R-
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Tuosta kuvasta vaikea ainakin minun sanoa...arvataan viirivehka.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 634
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja totoro »

Vaikuttaa kongonkeihäslehdeltä...
kiltsi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Saattaa olla, mutta mielestäni lehdet on hiukan lyhyemmät ja pöyreämmät. Tarviaa katella uudelleen kun menen kotia, mutta näin ulkomuistista tempaistuna... :roll: . Kasvi on ollut minulla vasta pari kuukautta ja kasvaa hitaasti korkeus nyt noin 25cm, minulla ollessa tehnyt kaksi lehteä. Lä/28, ja valoa riittää hyvin, lannoitettu pohjatabletilla ja vedenvaihdot säännölliset kerran viikossa puolet. Allas 90l ja puhallushiekka pohjana.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 634
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja totoro »

Entä ruskomelalehti?
kiltsi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Se on kesäisen vihreä... ei sinne päinkään. Melalehteä on itsellä ja tämä on ihan eri tyyppinen. Laitan paremman kuvan kun kamera on jälleen käytössä.

Kurkkasin itse uudelleen kuvaa ja melalehteä on tuossa alhaalla kyllä, mutta kyse on sen takana pidempänä kasvavasta kasvista.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
S.M.R
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 16:04, 26.09.2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Kopsasin kuvan ja zuumailin sitä niin läheltä, että kyllä tuota voisi jo lagenandraksi sanoa.

Kas tässä yksi epäselvä kuva

Tässä yksi

Tässä yksi vähän parempi

No jaa, yhdellä sivulla oli juuri samanlainen kuva kun sinulla tuossa kuvassa mutta nyt en sitä löytänyt. :roll:
-S.M.R-
kiltsi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Tuopa alimmainen kuva on juuri samanlainen kuin kasvini! Suomalaista tietoa en minä ainakaan kovin kasvista googlella löytänyt kun tuossa pikaisesti haeskelin. Olisikko tiedossa suomalainen sivu jossain, että voisi tiirailla tietoja? Kiitoksia kovasti S.M.R.!
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

kiltsi kirjoitti:Tuopa alimmainen kuva on juuri samanlainen kuin kasvini! Suomalaista tietoa en minä ainakaan kovin kasvista googlella löytänyt kun tuossa pikaisesti haeskelin. Olisikko tiedossa suomalainen sivu jossain, että voisi tiirailla tietoja?
Eipä lagenandroista paljon suomeksi tai edes Suomessa ole vielä tietoa tarjolla tai julkaistu. Itselläni on tällä hetkellä 8 erilajista lagenandraa + kolmea lajia, joista ei vielä ihan täyttä varmuutta. Netistä parhaimpia lienee Jan Bastmeijerin ylläpitämät sivut, tosin silloinkin joudut tyytymään lontoon kieleen.

http://home.wanadoo.nl/lagenandra/index.htm
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”